"בתוך שנים ספורות נציע 80% משירותי הממשלה בדיגיטל"

כך אמרה שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי, שהייתה דוברת המפתח ב-eGov2023 - כנס המחשוב למגזר הציבורי ממשלתי שהפיקה אנשים ומחשבים ואשר נערך היום (ה') בראשון לציון בהשתתפות מאות אנשי IT ממגזר זה

שירה לב עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי.

"אנו פועלים בכמה תחומים, ביניהם יצירת שירותים דיגיטליים אחודים. עברנו כבר כברת דרך, וכיום 20% מהשירותים הממשלתיים מוצעים בדיגיטל. היעד שלנו הוא להפוך את היחס 20-80, ולהגיע בתוך שנים ספורות למצב שבו נציע 80% משירותי הממשלה בדיגיטל, עם שירות מקצה לקצה, תהליך דיגיטלי לכל אורכו", כך אמרה שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.

לב עמי הייתה דוברת המפתח ב-eGov2023, כנס המחשוב למגזר הציבורי ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך היום (ה') באולם אירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות אנשי IT ממגזר זה. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ופתח פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי לב עמי, "הקמנו את מערך הדיגיטל הלאומי והוא מורכב משלושה גופים תחת קורת גג אחת: רשות התקשוב הלאומי, ממשל זמין (Gov.IL) וישראל דיגיטלית. המטרה היא לייצר 'שקט' לטובת עבודה משותפת. לעבוד בממשלה זה מעשה מאד מאתגר. עבדתי בעבר בממשלה, ידעתי לאן אני חוזרת ועשיתי זאת בעיניים פקוחות – אין תחליף למשמעות בעבודה במגזר זה, זו זכות, זה כבוד וזה תענוג, התוצאות שוות – אבל זה גם מתסכל לעתים: יש ימים שאת רוצה לדפוק את הראש בקיר".

"המערך", הסבירה, "נועד להביט על כלל התחומים ועולמות התוכן שלנו – טכנולוגיות, דיגיטל, דטה, סייבר ושירות. כל אחד מהם מהווה עולם לכשעצמו, אבל נדרש שהם יעבדו יחד, ברמת המשרד, ברמת המשרדים וברמת הממשלה. אם נפעל להעמקת החיבור ביניהם – השמיים הם הגבול. לצד הכלים שאנו מציגים לגופי הממשלה, אנו גורם מנחה עם נקודת מבט רגולטורית, אנו משמשים כיועץ מקצועי, מביאים תקנים, מסייעים תקציבית ומאפשרים לשותפים  לעזור להצליח".

"מגייסים אנשי IT ומזמינים אנשים טובים להצטרף למהפכה"

"בהבט התפעול", אמרה לב עמי, "אנו בונים שירותי תשתית ושירותי בסיס לאומיים, עם תשתיות ענן ודטה לטובת פיתוח מהיר של יישומים, הגנת סייבר וערוצי דיגיטל – עם מענה מנקודה אחת, עם פרויקטים חוצי  גופים ומגזרים. החלפנו את הדיסקט בדרך החשיבה וביססנו תפישה המקדמת שותפויות בתוך הארגון, בין משרדי הממשלה ועם גופים אחרים. ככה מקדמים את הטרנספורמציה הדיגיטלית".

"הענן", ציינה, "הוא תשתית שעליה אנו מתחילים לעבוד. הדרך קשה וארוכה וכל הכבוד למי שהצליח להניע את ההליכים הללו: בהיותי מנמ"רית משרד הבריאות הייתי סקפטית והערכתי שהמהלך לא יצליח. הופתעתי לטובה. כעת האתגר עבר אלינו, ועלינו לנצל את ההזדמנות, לעשות 'פְרִישׁ מִישׁ' ולחשוב מחדש על הדרך בה כל משרד פועל. הענן תומך בביזנס ובשינויים שהנהלות רוצות. פרסמנו את אסטרטגיית המעבר לענן, תמרצנו 38 משרדי ממשלה ב-200 מיליון שקלים כדי שיעברו לענן, הקמנו אזור נחיתה, וקידמנו את הדיגיטל הממשלתי, ונמשיך לקדמו לטובת צמצום פערים דיגיטליים".

לב עמי סיכמה באומרה כי "ב-2023 נתמקד במעבר לענן, בחיבור ה-IT ברשויות המקומיות לממשלה, תחום שהוזנח מעט – ובקורונה ראינו כמה הן משמעותיות. נקפוץ מדרגה ונקדם את עולם הנתונים הממשלתי וניתוח שלו מבוסס AI, שנותר מאחור. כיום, החלטות ממשלה רבות לא עושות שימוש מיטבי בנתונים. לצד טיפול בקידום הטכנולוגיות, נפעל למיצוב ושימור ההון האנושי. נפעל גם בעולם הגנת הסייבר. זו תקופה מרגשת להיות בממשלה. בניגוד לענקיות ההיי-טק שמפטרות – אנו מגייסים אנשי IT ומזמינים אנשים טובים להצטרף למהפכה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים