בין מפוטרי גוגל האחרונים: זוג – הורים לתינוק בן ארבעה חודשים

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, התייחס לשאלות עובדים בישיבה שהתקיימה לאחר הקיצוצים, אשר הוכרזו בסוף השבוע ● המנכ"ל הגן על המהלך והסביר את התהליכים שננקטו לפני ביצועו וכיצד בחרה הענקית מי ממועסקיה ילך הביתה

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית.

ביום ו' האחרון, כידוע, הצטרפה אלפבית, חברת האם של גוגל, ובישרה שגם היא לוקחת חלק בגל הפיטורים העולמי בהיי-טק, ומפטרת 12 אלף עובדים, המהווים כמעט 6% מכוח העבודה שלה – במה שהוא סבב הפיטורים הגדול בתולדותיה.

עובדים רבים שיתפו ברשתות החברתיות סיפורים על האופן שבו למדו על אבדן משרתם בשורות הענקית ממאונטיין ויו, והדיווחים לא החמיאו לגוגל, בלשון המעטה. רשתות חברתיות כמו טוויטר התמלאה גם בביקורות חריפות על המהלך.

הם מפטרים גם הורים טריים

בין המפוטרים הטריים, כך עדכן הביזנס אינסיידר, נכללים גם בני זוג נשואים שפוטרו בתקופת חופשת הלידה, ולהם תינוק בן ארבעה חודשים בלבד. השניים, אלי וסטיב, הועסקו בגוגל בשש וארבע השנים האחרונות, בהתאמה, והלינו על העיתוי המאוד לא אמפתי של פיטוריהם הכפולים.

אלי, שהועסקה כמנהלת שיווק בגוגל, יצאה לחופשת לידה ב-2022, זמן קצר לאחר שילדם הראשון של בני הזוג הגיע לעולם. סטיב, שעבד כמנהל תפעול מחקר, לקח גם הוא חודשיים של חופשת הורות בסוף 2022 ותכנן לצרף להם עוד חודשיים במרץ הקרוב. אלא שאז שניהם גילו שפוטרו במקביל ושתוכניותיהם להווה ולעתיד – נגוזו.

הצד החיובי של הסיפור סביב בני הזוג המפוטרים הוא שחברות רבות ששמעו על פיטוריהם יצרו עם השניים קשרים עם הצעות עבודה, כך סיפרה אלי לאינסיידר. בנוסף, בני הזוג חשפו שהם גם יזמים, ועדכנו כי בכוונתם לנצל את הזמן הפנוי החדש שנוצא לשם המשך בניית White Cube Media, עסק להמחשה בווידיאו שהקימו ב-2014.

יצוין כי בין מפוטרי גוגל נכללה גם, כפי שדיווחנו, קתרין וונג, עובדת בחודש השמיני להריונה, ששיתפה את חווית הפיטורים שלה שחלו ימים ספורים לפני תחילת חופשת הלידה שתכננה לצאת אליה.

פיצ'אי ניסה להסביר את ההגיון שבמהלך

על רקע הדיווחים של העובדים המפוטרים, השתתף השבוע מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בישיבה בה עדכן כי המנהלים הבכירים של גוגל ינקטו השנה קיצוץ בשכרם, וזאת כחלק מצעדי צמצום העלויות הכלליים, שבגללם בוצעו הפיטורים, לדבריו.

פיצ'אי הגן על הקיצוצים, בזמן שעובדי החברה דרשו ממנו ומגוגל להבהיר את התהליך, את האופן שבו הוחלט מי יפוטר, ומדוע.

המנכ"ל ניסה להבהיר את הרציונל שעמד מאחורי המהלך ועיתויו והסביר שהחברה הבינה כי "אם לא נפעל בבהירות, בנחישות ומוקדם, נוכל להחמיר את הבעיה, ולהחמיר הרבה יותר… אלו החלטות שהייתי צריך לקבל", הסביר פיצ'אי, כך לפי פורצ'ן.

במהלך פגישה השיבו פיצ'אי ובכירי גוגל אחרים לשאלות והסבירו כיצד קיבלו את ההחלטה לבטל את המשרות, כמו כן, הם הדגישוו שלא מדובר במהלך ספונטני או בלתי מחושב. לפי פיצ'אי, אחרי שההנהלה החליטה לבצע פעולה זו, הוא יצר קשר עם המייסדים ועם בעלי המניות המובילים, סרגיי ברין ולארי פייג', כמו גם עם הדירקטוריון, ויחד החליטו כולם על הפיטורים, כך לפי דיווחי CNBC.

המנכ"ל התייחס לטענות שגוגל למעשה פיטרה את אותו מניין עובדים שגייסה בחודשים קודמים, והסביר שבמהלך 2021 גוגל הגדילה את מצבת העובדים שלה  כדי להתאים את עצמה לההתרחבות החברה, שהייתה תוצאה של גידול של 41% בהכנסות, ושהגיוס נעשה בציפייה שמצב זה יימשך – דבר שלדבריו לא קרה.

לפי פיצ'אי, מערך של 750 מנהיגים בכירים בחברה הוא שקבע אילו תפקידים לבטל ואת מי לפטר.

"יש לנו יותר מ-30,000 מנהלים בגוגל, והתייעצות עם כולם הייתה הופכת את התהליך הזה לתהליך פתוח שבו היו לוקחים שבועות או אפילו חודשים נוספים כדי להגיע להחלטה", הבהירה פיונה צ'יקוני, סמנכ"לית החברה של גוגל, את הסיבה שלא כלל בכירי ענקית החיפוש נתנו את דעתם בעניין רשימת המפוטרים.

מה היו הקריטריונים לפיטורים?

לדברי צ'יקוני, המנהלים ששותפו במהלך בחנו באילו מחלקות היו יותר מדי מועסקים. בנוסף, הם לקחו בחשבון את הכישורים והניסיון הרלוונטיים לתפקיד, את הפרודוקטיביות המשתקפת במכסות מכירות, וכן את היסטוריית הביצועים של העובדים.

בפגישה, שהתקיימה ביום ב', הייתה לעובדים הזדמנות לשאול שאלות בתוך הפורום הפנימי של החברה, המכונה Dory. אחת השאלות הנפוצות ביותר הייתה לגבי תהליך התקשורת סביב הקיצוצים, שכזכור בוצעו על ידי משלוח מייל מטעם פיצ'אי למי שאיבד את מקור פרנסתו.

בהקשר זה הוסבר כי החברה החליטה שלא לשתף מידע "מתוך כבוד לפרטיות של אנשים". אבדן משרה זהו "מצב מאוד קשה ומאוד אישי, והרבה אנשים לא רוצים ששמותיהם יהיו ברשימה שמופצת לכל אחד", אמר ריק אוסטרלו, סגן נשיא בכיר למכשירים ושירותים.

מנגד, ב-Dory נכתב – כביקורת על המהלך, שהביעו בכירים שנותרו חלק מגוגל – למשל: "ניתקנו את הגישה ל-12 אלף עובדים ללא אפשרות לבצע העברת ידע או אפילו לתת להם להיפרד מעמיתים. זה מה שאנחנו עושים עם אנשים שמפוטרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים