מסימני המשבר: העלייה הנמוכה מזה שש שנים בהכנסות מיקרוסופט

ההכנסות של חברת הענק עלו ברבעון השני ב-2% בלבד והרווח הנקי שלה ירד ב-12% ● מיקרוסופט חוזה ירידות בהכנסות ברבעונים הבאים - מה שעורר חוסר שביעות רצון בוול-סטריט

אופס... מיקרוסופט.

המשבר ממשיך להשפיע גם על מיקרוסופט: אחרי שבשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא מפטרת 10,000 עובדים, אמש (ג') היא פרסמה את התוצאות הכספיות שלה, שלא היו טובות במיוחד, בלשון המעטה. הרווח של החברה ירד והיא רשמה עלייה של 2% בלבד בהכנסות שלה – הנתון הרבעוני הנמוך ביותר מזה שש שנים. יתרה מזאת, איימי הוד, מנהלת הכספים הראשית של מיקרוסופט, אמרה כי החברה חוזה ירידה בהכנסות ברבעונים הבאים. הדברים האלה גרמו לחוסר שביעות רצון בשוק ההון ומניית החברה ירדה ב-1% במסחר שלאחר סגירת השערים בוול-סטריט.

ההכנסות של חברת הענק עמדו ברבעון השני של שנתה הכספית 2023 על 52.75 מיליארד דולר והרווח הנקי שלה קטן ב-12.5% ל-16.4 מיליארד. מכירות המוצרים פחתו ב-20.5% ל-16.5 מיליארד דולר. עם זאת, זירת הפעילות העיקרית של מיקרוסופט – ענן ה-Azure – רשמה עלייה של 17.6% ל-36.2 מיליארד דולר. עלייה נרשמה גם בהכנסות הרבעוניות של קונסולת המשחקים של מיקרוסופט, xBox, שגדלו ב-12%. הרווח הנקי החצי שנתי של החברה ירד ב-13.5% ל-34 מיליארד דולר.

פעילות הענן של החברה ידעה עדנה גם במחצית הראשונה של השנה, שבה היא עלתה ב-18.4% ל-70.6 מיליארד. אלה היוו כ-70% מכלל ההכנסות של מיקרוסופט במחצית הראשונה (וגם ברבעון השני), שעלו ב-6% ועמדו על 102.9 מיליארד.

יש לציין שלא רק שהעלייה בהכנסות הרבעוניות הייתה נמוכה באופן כללי, אלא שבנוסף, היא הייתה קטנה יותר מהעלייה שנרשמה בהוצאות: אלה גדלו בכמעט 10% ל-32.4 מיליארד דולר. הדבר בלט במיוחד בהוצאות על Windows, שזינקו בכמעט 40%.

עוד נתונים

ההוצאות התפעוליות זינקו ב-18.7% ל-14.9 מיליארד דולר והרווח התפעולי פחת ב-8.3% ל-20.4 מיליארד. חבות המס גדלה ב-4.4% ל-3.9 מיליארד.

הנתונים העגומים משהו הם תוצאה של המיתון העולמי, העובדה שמשקי בית וארגונים מחשבים מחדש את ההוצאות שלהם, כולל על מחשוב וטכנולוגיה, והפיטורים הנרחבים, שגררו תשלום של פיצויים ומענקים. עם זאת, אנליסטים מעריכים כי מיקרוסופט יכולה לצאת מהמצב כשהיא חזקה יותר.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, העדיף להתייחס בדבריו להתפתחויות בעולם הטכנולוגיה, ואמר כי "אנחנו נמצאים בעידן שבו נולד השלב הבא של המחשוב, בין היתר באמצעות עולמות הבינה המלאכותית. מיקרוסופט מציעה את הבינה המלאכותית המתקדמת ביותר לפלטפורמת ענן, ובכך מאפשרת ללקוחות להפיק יותר בפחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים