פרסום ראשון

נס תקים ERP של סאפ ברשות שדות התעופה בעשרות מיליוני שקלים

הפרויקט להטמעת SAP S/4 HANA וטכנולוגיות נוספות של סאפ ברשות יסתיים ב-2024, והחוזה כולל תחזוקה עד סוף העשור ● ברשות אומרים כי המטרה הסופית היא לשרת אותנו - הטסים מנמלי התעופה, ובמרכזם נתב"ג

מיכאל רוף, סמנכ"ל תקשוב ברשות שדות התעופה.

נס זכתה במכרז של רשות שדות התעופה ותוביל פרויקט IT ענק – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט כולל שדרוג של מערכות הניהול ברשות, לרבות הקמת מערכת ERP מבית סאפ, SAP S/4 HANA. היקפו מוערך בעשרות מיליוני שקלים, והוא צפוי להסתיים ב-2024. החוזה כולל תחזוקה של המערכות עד סוף העשור.

יש לציין כי נס, שהיא חלק מקבוצת חילן, תשמש כספקית בלעדית להחלפת מערכות הניהול הארגוניות ברשות שדות התעופה. היא התמודדה, וזכתה, במכרז מול אקזקט מבית וואן. נס תשדרג את מערך המחשוב הוותיק הקיים ברשות, שמבוסס על AS400, לפלטפורמה שמתבססת על גרסת ה-ERP החדשה של סאפ.

החברה והרשות מסרו כי "המערכת החדשה תייעל את מערך העבודה והשירות ברשות שדות התעופה, לרבות מערכות משאבי האנוש, הרכש, הלוגיסטיקה, הכספים, התקציבים, הנהלת החשבונות ועוד". גרסה זו של מערכת ה-ERP מציעה שיפורים בעיקר בתחומים הפיננסי, המסחרי והלוגיסטי. זאת, תוך יצירת תשתית מתקדמת ואינטגרטיבית לניהול ולבקרה, עם שימת לב להתפתחותה העתידית של רשות שדות התעופה.

טכנולוגיות נוספות של סאפ

במסגרת הפרויקט ישולבו טכנולוגיות נוספות של סאפ, ביניהן: הטכנולוגיה של פיורי (UI5 & FIORI) לטובת שיפור חוויית המשתמש; פתרון ענני לניהול ולבקרה תקציבית (SAP Analytics Cloud); ו-Business Technology Platform, שהיא פלטפורמה מבוססת ענן לצרכי אינטגרציה ופיתוח. עוד יוטמעו בפרויקט עשרות רבות של ממשקים שיחברו בין המודולים השונים במערכת ה-ERP ובין מערכות IT קיימות. בהמשך מתוכננים פרויקטים נוספים בתחומי משאבי האנוש והאחזקה ברשות שדות התעופה.

נמל התעופה בן גוריון.

נמל התעופה בן גוריון. צילום: BigStock

הפרויקט המרכזי מסמל את השינוי בפעילות מערך ה-IT ברשות שדות התעופה, לאחר שלוש שנים שבהן לא נערכו שדרוגים משמעותיים בתשתיות ובמערכות. ברשות אומרים כי הוא "יביא לשיפור משמעותי בשירותים המוצעים ללקוחות הרשות, כמו גם לציבור, ויעמיד את רשות שדות התעופה בישראל בשורה אחת עם שדות התעופה המובילים בעולם בהיבטים הטכנולוגי והשירותי".

"השדה הדיגיטלי" ממריא

מיכאל רוף, סמנכ"ל תקשוב ברשות שדות התעופה, אמר כי "אנחנו יוצאים לכמה תהליכי דיגיטציה, שמטרתם העיקרית היא שיפור השירות לנוסעים שעוברים בשערינו. אחד מהנושאים העיקריים שבהם נטפל הוא 'שדה דיגיטלי', כאשר במסגרת זו נשפר את תהליכי העבודה בשדות התעופה, תוך שימת דגש על זירוז וייעול התהליכים שהנוסעים עוברים".

הוא הוסיף כי "המטרה של פרויקט שדרוג מערכות הליבה הארגוניות, היא לשדרג את מערכות הניהול של הרשות, וכך לאפשר לה להשיג את יעדיה בשנים הבאות. בחרנו לעבוד בפרויקט בתפיסה אג'ילית, שמבוססת על מתודולוגיית Activate של סאפ, וזה ייעשה תוך עריכת התאמות לארגון שלנו. הפרויקט יתבסס על הקשר במשולש שבין הלקוחות שלנו, שהם משתמשי המפתח בפרויקט, אנשי נס, שיממשו אותו, ואנשי חטיבת התקשוב של הרשות, שאמונים על המערכות הקיימות כיום, על מעטפת התשתיות למיניהן ועל הגנת הסייבר".

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס.

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס. צילום: יח"צ

גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס, ציין כי "ניקח חלק משמעותי במימוש המהפכה הדיגיטלית של רשות שדות התעופה. מדובר במהפכה משמעותית, שגם אנחנו, כאזרחים, נהנה ממנה. נוביל ברשות שדות התעופה תהליכי טרנספורמציה משמעותיים ובאמצעות המומחיות, המתודולוגיות, מעטפת הפתרונות וההון האנושי שלנו, נטביע בפרויקט את טביעת האצבע הייחודית של נס".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אינה לך ביבי

    אסור להשקיע בישראל , ישראל הולכת לאבדון

אירועים קרובים