אקזיט סייבר ראשון השנה: יעל רוכשת במיליוני שקלים את קונסיינטה

החברה הנרכשת עוסקת בהסברה ובמודעות בתחומי אבטחת המידע ● זוהי הרכישה השלישית של קבוצת יעל בעולמות הגנת הסייבר

מימין: גיא דגן וצחי שטראוס, מייסדי ומנכ"לים משותפים בקונסיינטה.

על רקע ההערכות של אנליסטים שלפיהן השנה תהיה שנת הקונסולידציה בעולם הגנת הסייבר, היום (ב') אנחנו מתבשרים על אקזיט ראשון בישראל בתחום ב-2023: קבוצת יעל רכשה את קונסיינטה (ConSienta), שמתמחה בניהול סיכונים מצד הגורם האנושי. היקפה הכספי של הרכישה מוערך במיליוני שקלים.

קונסיינטה הוקמה ב-2017 על ידי גיא דגן וצחי שטראוס, המשמשים כמנכ"לים משותפים של החברה. היא פועלת בעולם מודעות הסייבר, פיתחה מתודולוגיה המתמקדת בחינוך הגורם האנושי ומספקת פתרון מנוהל ומקיף, שמשלב מומחיות אבטחת סייבר עם תהליכים להטמעת מודעות בתחום. הפתרון שלה מטפל במודעות הארגון והגורם האנושי שבו, תוך התאמה לצרכים ולייחודיות של כל מגזר וארגון. עובדי החברה מספקים לארגונים מערכי הדרכה והסברה, מסייעים להטמעת תוכניות מודעות לעובדים בארגונים, עורכים תרגולים של הנהלות ודירקטורים ומכינים אותם למצבי קיצון.
לקונסיינטה יש עשרות לקוחות בתחומי הבנקאות, הרפואה, המסחר, הטכנולוגיה ועוד, בהם ווייט-האט, בנק הפועלים, כאל, רשת אסותא, משרד הבריאות ואל על.

שטראוס שימש כמנהל אבטחת המידע והגנת הסייבר של בנק הפועלים ובין השאר, התמקד במסגרת תפקידו בעיסוק במודעות הגורם האנושי בנושאי סייבר. דגן היה אחד ממנהלי הסייבר בבנק, ומתמחה בעולמות ההנדסה החברתית והטמעת תוכניות מודעות בארגונים.

רכישות קודמות של קבוצת יעל בעולמות הגנת הסייבר

זו הרכישה השלישית של קבוצת יעל בעולמות הגנת הסייבר. בינואר לפני שנה היא רכשה במיליוני שקלים את Triad Security, שעוסקת בייעוץ בעולם הסייבר. את הרכישה אז הובילה סמארטסופט (Smartsoft), זרוע אבטחת המידע של יעל, והיא מאפשרת לקבוצה להציע לגופי אנטרפרייז בארץ ובחו"ל ניהול של פרויקטי אבטחה גדולים ומורכבים, הכוללים, בצד הכלים והפתרונות, ייעוץ וליווי מקצועיים באופן שוטף בתחומי אבטחת המידע והסייבר. סמארטסופט עצמה, שהתמחתה בפתרונות אבטחת מידע מתקדמים, נרכשה על ידי קבוצת יעל ב-2017.

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל.

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: אמנון חורש

דורון גיגי, מנכ"ל קבוצת יעל, אמר כי "הרכישה של קונסיינטה היא עוד מהלך במסגרת הגדלת הנוכחות שלנו בעולמות הסייבר ואבטחת המידע. ארגונים משקיעים הון עתק בטכנולוגיה, אולם מאז ומתמיד, הטיפול בהבנת העומק של הגורם האנושי היה והוא עדיין החולייה החלשה. רק בשנים האחרונות החלו חברות להשקיע בגורם האנושי ובמודעות שלו לסכנות הקיימות מפני אירועי סייבר. רכישה זו תהווה ערך משמעותי עבור שני הצדדים, ובעיקר ללקוחותינו."

שטראוס ציין כי "הגנת סייבר ואבטחת המידע הם בין גורמי הסיכון המשמעותיים ביותר לארגונים. ניהול הסיכונים הוא אחד האתגרים המורכבים של מנהלי אבטחת מידע ומנהלים בכלל. אנחנו מטמיעים תוכניות הסברה ומודעות עבור כלל עובדי הארגון, וזהו צעד ראשון וקריטי במוכנות ארגונית לסיכוני סייבר".

לדברי דגן, "כ- 90% מתקיפות הסייבר המוצלחות על ארגונים מתחילות בניצולו של הגורם האנושי. ארגונים שרוצים לשרוד חייבים להשקיע בהון האנושי שלהם. אנחנו מסייעים בהפיכת כל עובד ל-'סוכן סייבר' פעיל ובמקביל עובדים עם הנהלות ודירקטוריונים על מוכנותם לניהול משבר סייבר".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מרגלית (מרגול)

    פשוט תותחים🙏‼️‼️‼️‼️‼️‼️ גיא וצחי מגיע לכם , אתם הם הראויים לזה‼️ מתוך מקצוענות ואנשים מהממים🙏 נהנתי מכל רגע לפנק אותכם במאכלי ידי ‼️🙏🙏 עלו והצליחו ״ השמיים הם הגבול “

  2. ערן

    תכלס שילמו על חברה שעושה מצגות והדרכות?

    1. טאי

      המחיר ששולם אכן תואם עלות של מצגת 🤣

  3. Cybecs

    כמו שאמרנו רק הון אנושי בעיקרון מס 1 בארץ ובעולם מבחינת הסייבר יש רק חברה אחת סייבקס Cybecs

אירועים קרובים