טיפלתי מפטרת יותר מ-10% מהעובדים, מהם עשרות בישראל

ההחברה, שמציעה אוטומציה של תהליכים עבור מנהלי כספים, מפטרת 123 עובדים, מהם 37 ממרכז המו"פ שלה בנאות אפקה בתל אביב ● זאת, כהיערכות להרעה במצב הכלכלי

פיטורים - גם בטיפלתי.

היוניקורן הישראלי טיפלתי, שעוסק באוטומציה של תהליכים עבור מנהלי כספים, הודיע היום (ד') כי הוא מפטר 11% מכוח האדם שלו. במסגרת הגל יפוטרו 123 מ-1,086 עובדי החברה, מהם 37 מתוך 410 העובדים שמועסקים באתר שלה בשכונת נאות אפקה בתל אביב.

טיפלתי הוקמה בנובמבר 2010 על ידי חן עמית, המשמש כמנכ"ל, ואורן זאב, שהוא היו"ר שלה ושקרן זאב ונצ'רס שלו היא אחת המשקיעות בה. החברה מבצעת אוטומציה לאורכם ולרוחבם של תהליכי התשלומים אצל הלקוחות שלה – מקליטת החשבוניות שמעבירים הספקים, המשך בהעברה שלהן לגורמים הרלוונטיים בארגון ועד לקליטתן במערכת הפיננסית שלו. היא מחזיקה ברישיון להעברת כספים בכל אחת ממדינות ארצות הברית שבהן נדרש רישיון כזה, לרבות קליפורניה, ניו יורק וטקסס.

הפעילות של טיפלתי מבוצעת מהמטה שלה בסן מטאו שבקליפורניה, ממרכז הפיתוח בנאות אפקה ומהמשרדים בפאלו אלטו. היא הפכה לחד קרן באוקטובר 2020 ובסבב הגיוס האחרון שלה, בדצמבר 2021, השווי שלה כבר עמד על יותר משמונה מיליארד דולר.

"2023 צפויה להיות שנה קשה יותר"

כמו חברות היי-טק רבות, גם טיפלתי הגדילה מאוד את כוח האדם שלה בתקופת הקורונה, ועם המשבר הכלכלי והמיתון שהשוק נערך אליו, היא החליטה על קיצוץ בהוצאות, כולל פיטורי עובדים. בהודעת החברה נכתב כי "במהלך שלוש השנים האחרונות הגדלנו את החברה והצוות, בנינו מוצר משמעותי ואנחנו משרתים אלפי לקוחות, שבסיסם מתרחב בהתמדה, תוך הגדלה משמעותית של הכנסותינו. בשנה שחלפה חווינו ביקוש חזק לפתרונות האוטומציה הפיננסית שלנו וסיימנו את הרבעון הטוב ביותר בהחתמת לקוחות חדשים מאז הקמת החברה. עם זאת, עלינו להסתגל לנוף הכלכלי המשתנה ואנחנו מודיעים על רה-ארגון שכולל קיצוץ רוחבי של 11% מעובדי החברה, לצד קיצוצים נוספים שנעשים בהוצאות שלה. המשמעות עבור האתר בישראל היא פרידה מ-9% מהיקף העובדים המקומיים. העובדים העוזבים יקבלו חבילת עזיבה מורחבת ותמיכה מאנשי החברה, שימשיכו ללוות אותם בתהליך שינוי הקריירה".

עוד נכתב בהודעה כי "העסק שלנו בריא, ממומן היטב והצמיחה חזקה, ואנחנו נוקטים בצעדים אלה כדי להיות במצב טוב לעתיד ולהתאים את עלות התפעול שלנו. העולם השתנה ואנחנו צריכים לעשות את הצעד הקשה כדי להסתגל לזמנים אלה. אנחנו נכנסים ל-2023 עם סימנים לכך שאנחנו עומדים בפני שנה קשה יותר. התחזית היא שהשנה, השוק יהיה הרבה יותר גרוע מאשר ב-2022. יש חשש שהמיתון יימשך ויעמיק, הריביות יעלו ועלולות להוביל את שוק המניות מטה, הפד (הבנק המרכזי של ארצות הברית – י"ה) מתכנן יציאה ממושכת מהמיתון ותהיה רמה מוגברת של אי ודאות. הציפיות מחברות בתקופה זו הן להראות שיפורים משמעותיים בשורה התחתונה ובטווח הקצר. בהתחשב בכך, תוך כדי הערכת התוכניות שלנו ל-2023, החלטנו שעלינו לעשות בחירות קשות כעת, כדי להתאים את עצמנו לציפיות, וכדי לצאת מהסערה הכלכלית חזקים וגמישים יותר לצמיחה עתידית".

גל סוער של פיטורים

הקיצוצים בטיפלתי מצטרפים לגל פיטורי העובדים שההיי-טק חווה בחודשים האחרונים, כאשר רק בימים האחרונים כמה חברות בולטות בענף, הן ישראליות והן רב לאומיות, החלו לבצע מהלכים שכאלה. רק בשבוע האחרון פורסם על ארבע חברות ישראליות שמבצעות גלי פיטורים: לצד טיפלתי, מדובר בפורסקאוט, שיצאה שלשום בגל פיטורים נרחב, שלפי דיווחים משפיע על כ-60% מעובדיה בארץ; במינט מדיה, שמפטרת 10% מהעובדים, מהם 15 בארץ; ובווקמי, שנפרדת מ-43 איש. בשבוע שעבר, אמדוקס החלה בפיטורי 700 מעובדיה, מהם 100 בישראל.

בעולם, מאז תחילת החודש הודיעו שתי ענקיות טק על גלי פיטורים: אמזון, שמסרה שהיא מרחיבה את מספר המפוטרים מ-10,000 ל-18 אלף, וסיילספורס, שהודיעה על פיטורים של 10% מכוח האדם שלה וסגירת משרדים. שלשום הודיעה קוינבייס על פיטורים של חמישית מעובדיה, על רקע המצב בשוק הקריפטו, שהוא, למעשה, משבר בתוך משבר, עקב הירידות של המטבעות הדיגיטליים, משיכת ההשקעות ופשיטת הרגל של בורסת הקריפטו FTX.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים