הטלפון החושב של לנובו – הראשון למגזר העסקי אחרי "מות" בלקברי

ההכרזות של לנובו ב-CES: ה-ThinkPhone, כמו גם מחשב חדש בסדרת Yoga Book, טאבלט ענק ומחשב עם מעטפת אלגנטית מהרגיל

ThinkPhone של מוטורולה מבית לנובו.

לנובו היא עוד אחת מהחברות שהגיעו לתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, CES 2023, שננעלת היום (א'), עם ארסנל מלא של מוצרים לשוק הצרכני, אבל גם העסקי, ואחד הדברים החדשים שהיא הציגה הוא, באופן די מפתיע, טלפון חדש. אמנם, הטלפון לא הושק תחת המותג שלה, אלא תחת שם החברה הבת מוטורולה, אבל מה זה משנה אם השם שלו מסקרן במיוחד – ThinkPhone?

לא בכדי לנובו, או מוטורולה, חיברה בין Think, שמאז שהיה חלק מהמותג שהוביל את החברה לשוק המחשוב האישי ThinkPad הוצמד גם למסכים ולעוד סוגים של מחשבים ניידים – וגם נייחים, ובין טלפון. ה-ThinkPhone הוא הטלפון המוצהר כעסקי הראשון שמגיע לשוק אחרי שבלקברי, כחברה וגם כמותג, נפחה את נשמתה.

מה הופך אותו לעסקי? קודם כל אבטחה. הוא מגיע עם היבטים מסוימים הלקוחים מפלטפורמת האבטחה של לנובו, ששמה היא, איך לא, ThinkShield, וזה כולל שירות מבוסס בינה מלאכותית בשם Moto Threat Defence, וכן שבב ייעודי בשם Moto KeySafe, ששומר פרטים חשובים כמו מפתחות ומספרי PIN בסביבה מבודדת. יש גם כלים שמאפשרים למנהלנים לקבוע הגדרות מרחוק, כמו במחשבים העסקיים של החברה, תוכנה בשם Think2Think, שמאפשרת חיבור של הטלפון באופן ישיר אל מחשב של החברה, הגנות קשיחות, כמו זכוכית Gorilla Glass Victus, העמידות במים בתקן IP68, וכן מעבר של מבחני תקן הקשיחות האמריקני המוכר MIL STD 810H.

וכן, יש גם טלפון: המסך של המכשיר הוא pOLED בגודל 6.6 אינץ' ברזולוציית +FHD, בקצב ריענון של 144 הרץ, מעבד Snapdragon 8+ Gen 1, ולא מעבד הדגל החדש של קוואלקום, זיכרון ברמות שונות, מצלמה ראשית עם חיישן 40 מגה-פיקסל ועוד. עוד לא בטוח מתי המכשיר יגיע לשוק, אבל הפעם יש סיכוי שאולי הוא ינחת בישראל – אחת המדינות הבודדות בעולם שבהן אין מכירה רשמית של מוטורולה.

כוכב ההכרזות של לנובו: המחשב החדש בסדרת Yoga Book

הכוכב של התערוכה, מבחינת לנובו, הוא Yoga Book 9i – מחשב נייד עם צמד מסכי OLED בגודל של 13.3 אינץ' האחד וברזולוציה גבוהה של 2.8K, שמציעים תמיכה של 100% במרחב הצבעים DCI-P3 וגם ב-Dolby Vision HDR. זו לא הפעם הראשונה שבה לנובו מגיע לשוק עם מחשב נייד כפול מסכים, ואפשר בהחלט לומר שהיא המציאה את השוק הקטן הזה עם ה-ThinkPad X Fold. המכשיר מכיל מקרן קול מסובב שבו משולבים ארבעה רמקולים של באורס ווילקינס, והוא לא שוקל יותר מדי: 1.38 ק"ג. אם לוקחים בחשבון שיש בו שני מסכים, מדובר במשקל די נמוך.

דגמי Yoga Book 9i של לנובו.

דגמי Yoga Book 9i של לנובו. צילום: יח"צ

המחשב מגיע עם מעמד מיוחד שמאפשר להציב אותו באפשרויות עבודה שונות, כולל היבטים שונים של הצבת מקלדת פיזית לצידו או עליו, שמבוססת על חיבור בלוטות'. יש גם עט אלקטרוני, שאמור לפעול בעיקר מול תוכנה קניינית של לנובו, שפותחה לצורך המחשב המסוים הזה.

מי שמחפש עוצמה כנראה שלא יקבל כאן תשובה. המעבד הוא אמנם Core מהדור ה-13 של אינטל, אבל ממשפחת ה-U, שמציעה צריכת כוח נמוכה בסיסית של 15 וואט על חשבון ביצועים, וגם כדי להבטיח זמן עבודה ארוך ככל האפשר. בחברה טוענים שסוללת 80 וואט לשעה תספיק לכ-7.3 שעות עבודה רציפה.

Tab Extreme של לנובו.

Tab Extreme של לנובו. צילום: יח"צ

טאבלט ענק חדש

עוד הכריזה לנובו על טאבלט ענק חדש, Tab Extreme, שלדבריה הוא הטאבלט הכי טוב שלה אי פעם. יש לו מסך 14.5 אינץ', פאנל OLED ברזולוציית 3K וקצב ריענון של 120 הרץ, כמו גם יחס ניגודיות של 1,000,000:1, שכמעט משכפל לחלוטין את מה שרואים בחיים האמיתיים – כך, לפחות, לפי החברה. הוא תומך ב-Dolby Atmos המתוגבר במערכת בת שמונה רמקולים של JBL המחולקים באופן שווה בין וופרים וטוויטרים,. המעבד הוא Dimensity 9000 של מדיה-טק, ויש סוללה שמספיקה ליום שלם עד 12 שעות עבודה.

פרויקט Chronos של לנובו.

פרויקט Chronos של לנובו. צילום: יח"צ

ויש גם פרויקט בשם Chronos, שהוא פרויקט קונספט מבוסס מחשב מודרני שמוצב בתוך מעטפת יותר אלגנטית וקניינית מאשר כרגיל, שמכיל מצלמת עומק ומצלמת RGB, עם מערכת שמבטיחה זמני שיהוי נמוכים במיוחד כדי לאפשר לכידת תמונה של המשתמש במטרה לאפשר לו להשתלב באופן תלת ממדי ביקום שמוצג על מסך מחשב או בטלוויזיה.

לפי לנובו, הוא פותח כמכשיר מחשוב ביתי עבור יוצרי תוכן טכנולוגי, ללא צורך במשקפיים, שמטרתו ללכוד תנועות גוף מלאות. המכשיר מציע חוויה נטולת משקפיים, מבוססת תנועות גוף מלאות, המאפשרת למשתמש לשלוט באופן וירטואלי באווטאר הדומה להם, ללא צורך בציוד לביש מיוחד ללכידת תנועה. במקום זאת, תנועת המשתמש נלכדת באמצעות מצלמת עומק מתקדמת, שמשכפלת את פעולותיו בזמן אמת בתוך סביבה וירטואלית בתלת ממד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים