הרשויות בבריטניה: גוגל לא פגעה בפרטיות בפרשת צילום הרחובות

זאת משום שלא נחשפו "פרטים אישיים בעלי משמעות" במהלך העבודה של כלי הרכב של גוגל, אשר אספו שמות של רשתות Wi-Fi וכתובות MAC ● "קיבלנו בברכה את הידיעה על כך שהרשויות בבריטניה מצאו שהנתונים לא הכילו פרטים אישיים בעלי משמעות", מסר דובר גוגל ● סביר להניח שההודעה של הרשויות בבריטניה לא תשפיע על החקירות המתנהלות גם בגרמניה, ארה"ב, צרפת ומדינות נוספות

הסוכנות הממשלתית הבריטית לשמירה על פרטיות קבעה בשבוע שעבר (ה'), כי גוגל (Google) לא אספה "פרטים אישיים בעלי משמעות" במסגרת הפרשה של איסוף הנתונים  מרשתות Wi-Fi עבור שירות Street View.

המשרד של הממונה על המידע (ICO) קבע, כי כלי הרכב של גוגל אספו רק מידע מקוטע שלא ניתן לקשר לבני אדם מסוימים. בחודש מאי דיווחה גוגל לקונגרס של ארה"ב כי כלי הרכב שצילמו רחובות עבור שירות Street View, אספו בטעות מנתבים אלחוטיים שמות של רשתות Wi-Fi וכתובות MAC. גוגל התנצלה לאחר שהפרשה נחשפה.

"המידע שראינו אינו מכיל פרטים אישיים בעלי משמעות שניתן לקשר לאדם מסוים", קבע הממונה בבריטניה. "אין ראיה לכך שהנתונים שנאספו על ידי גוגל גרמו לפגיעה במישהו, או יכולים לגרום לפגיעה כזו. ובכל זאת, האיסוף של נתונים אלה היה פסול".

"קיבלנו בברכה את הידיעה על כך שהרשויות בבריטניה מצאו שהנתונים לא הכילו פרטים אישיים בעלי משמעות", מסר דובר גוגל. "כפי שאמרנו כאשר הודינו בטעות, לא רצינו להשתמש, ולא השתמשנו, בנתונים אלה במוצרים או בשירותים שלנו".

סביר להניח שההודעה של הרשויות בבריטניה לא תשפיע על החקירות המתנהלות גם בגרמניה, ארה"ב, צרפת ומדינות נוספות.

"מאחר ובדקנו רק חלק קטן מהרשומות שנאספו בבריטניה, ברור לנו שרשויות אחרות, שיערכו בדיקה מקיפה יותר של כל הנתונים שנאספו בתחומי השיפוט שלהן, עשויות למצוא דוגמאות לפרטים שאפשר לקשר לבני אדם מסוימים" נמסר מהסוכנות בבריטניה. "משום כך בכוונתנו לעקוב אחר החקירות שמנהלים עמיתינו ברשויות נוספות ובמדינות אחרות ובמידת הצורך נתייחס לממצאים הרלוונטיים".

בחודש יוני החל התובע הכללי בקונטיקט, ריצ'רד בלומנטל, לערוך חקירה בשם כמה מדינות בארה"ב בפרשת איסוף הנתונים על ידי גוגל. למעלה מ-30 מדינות בארה"ב לקחו חלק במסיבת העיתונאים, אך לא ברור כמה מביניהן מעורבות בפועל בחקירה.

"המשרד שלי יוביל חקירה של מספר מדינות בארה"ב – אפשר לצפות למספר משמעותי של מדינות – בנושא החדירה המטרידה של גוגל לפרטיות", מסר בלומנטל בזמנו. "אסור שהמשמעות של שירות Street View תהיה תמונה כוללת – חדירה לרשתות פרטיות של בתי אב וחברות עסקיות ושאיבה של פרטים אישיים, שיחות ותכתובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים