בנק ישראל אישר הקמת בנק דיגיטלי נוסף – של ניר צוק

הבנק ייקרא אש ישראל וכיו"ר שלו ישמש פרופ' שמואל האוזר, שהיה יו"ר רשות ניירות ערך

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו.

בנק ישראל אישר את הקמתו של בנק דיגיטלי חדש, נוסף על וואן זירו. מאחורי הבנק, שייקרא אש ישראל, עומדת קבוצת יזמים, ובהם ניר צוק, מייסד פאלו אלטו. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, והמפקח על הבנקים, יאיר אבידן, הודיעו להם היום (א') על כך. תקופת ההקמה שלו צפויה להיות בת כשנה וחצי.

בשלב זה, היזמים – יובל אלוני, אלכס ליברנט, אלון שיין וכאמור, ניר צוק – קיבלו רישיון מותנה להקמת בנק והיתרים לשליטה בו. בנוסף, העניק הנגיד היתר החזקה בבנק לפרופ' שמואל האוזר, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך ומי שצפוי לכהן כיו"ר של הבנק הדיגיטלי החדש.

בבנק ישראל אומרים כי קבלת היתרי השליטה ורישיון הבנק המותנה יאפשרו ליזמים להתקדם ולהשלים את ההיערכות המיכונית, התפעולית והרגולטורית הנדרשת להתחלת הפעילות של הבנק, ובכלל זה להשלים את שלבי הפיתוח והבדיקה של הטכנולוגיה החדשה, להשלים את הגיוס של צוות ההנהלה וכוח האדם הנוסף הנדרש להקמתו, וכן לבנות את המדיניות, הנהלים והתהליכים בתחומי פעילותו המרכזיים.

תחרות לבנקים המסורתיים ולוואן זירו

צוק, שהוא הגורם הבכיר ביותר שעומד מאחורי היוזמה להקמת הבנק, הוא יזם סדרתי של חברות היי-טק, בוגר יחידה 8200 של צה"ל ואחד האנשים העשירים בישראל, עם הון של כ 750 מיליון דולר. צוק, בעברו איש צ'ק פוינט, שלאחר מכן היה ליריב גדול שלה, הקים בשנת 2000 את חברת אבטחת המידע וואן סקיור ומכר אותה ב-2002 לנטסקרין תמורת 45 מיליון דולר. ב-2005 הוא הקים את פאלו אלטו.

הבנק החדש יתחרה בבנקים המסורתיים ובבנק הדיגיטלי הראשון – וואן זירו של פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי, שנמכרה לאינטל תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר. עד כה הצטרפו לוואן זירו 35 אלף לקוחות והוא מציע שירותים בנקאיים בריבית נמוכה.

"קבוצת יזמים מגוונת"

הנגיד, פרופ' ירון, אמר כי "הרפורמות והמהלכים שבנק ישראל מוביל בשנים האחרונות לקידום התחרות והחדשנות במערכת הפיננסית מאפשרים היום הקמה של בנק חדש נוסף. תהליכים אלה לוקחים זמן, אך נושאים פירות לצידם. אנחנו רואים חשיבות רבה לכניסתם של בנקים ושחקנים חדשים נוספים למערכת הבנקאית בישראל, כדי שיתרמו להגברת התחרות והחדשנות במערכת הפיננסית".

על קבוצת היזמים שעומדת מאחורי אש ישראל אמר הנגיד כי "ניכר שהיא מגוונת ומביאה עמה חוזקות בתחומים שונים, ביניהם יזמים בעלי ניסיון טכנולוגי ועסקי בינלאומיים".

יו״ר הבנק, פרופ׳ האוזר, ציין ש-"לפנינו דרך ארוכה. הייחוד של הבנק שלנו הוא הסינרגיה בין טכנולוגיה לבין בנקאות. מדובר בטכנולוגיה ישראלית שמאפשרת יעילות תפעולית יוצאת דופן, שתגולגל ישירות ללקוחות. זה יבוא לידי ביטוי בריביות אטרקטיביות ובשירותים ללא עמלות, ללא דמי מנוי וללא תנאים מוקדמים, כגון העברת משכורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים