"התפקיד של המנמ"ר – הכי מסוכן ומאתגר בארגון"

"המנמ"ר נמצא במרכז הארגון, גם הוא סובל מהמחסור בכוח אדם, ועליו לטפל באבטחה ובמחשוב בכלל בתקציבים שרק הולכים ויורדים", אמר גוס היין ואן דה וו, סגן נשיא בג'וניפר לארגוני אנטרפרייז באזור EMEA

גוס היין ואן דה וו, סגן נשיא בג'וניפר לארגוני אנטרפרייז באזור EMEA.

"התפקיד של המנמ"ר הוא הכי מסוכן ומאתגר בארגון. הוא במרכז הארגון, מהבחינות הטכנולוגית והעסקית כאחד, גם הוא סובל מהמחסור בכוח אדם ועליו לטפל באבטחה, ובכלל בהיבט המחשובי, בתקציבים שרק הולכים ויורדים", כך אמר גוס היין ואן דה וו, סגן נשיא בג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) לארגוני אנטרפרייז באזור EMEA.

וואן דה וו הגיע לא מכבר לישראל, לכנס שערכה החברה, והתראיין לאנשים ומחשבים. מדובר באדם שחובב מאוד טכנולוגיה – וגם יין. "הצטרפתי לעולם הטכנולוגיה לפני 25 שנה", אמר. "הבטחתי לעצמי להישאר בו כמה שנים על מנת שאבין אותו. חלפו 25 שנה, ואני עדיין לא מבין אותו על בוריו – אז אני ממשיך ללמוד. זה כמו בעולם היין והיקבים: בקורס הראשון לומדים על הענבים הבודדים, שהם 90% מהייצור העולמי של יין. מי שעובר אותו חושב שהוא מבין ביינות, אבל זה לא נכון, ויש לו עוד הרבה מה ללמוד על איך העולם הזה עובד. זה המצב גם בעולם הטכנולוגיה".

אם להמשיך עם ההשוואה לעולם המשקאות, בעוד שהיינן הוא בעל אחד התפקידים החשובים ביותר ביקב, המנמ"ר הוא בעל אחד התפקידים החשובים בארגון, עם לא מעט סכנות ואתגרים. וואן דה וו מפרט אותם: "האתגר הראשון הוא הדטה, שכבר לא נמצא רק בדטה סנטר, אלא גם בענן, כולל בסביבות מרובות עננים (מולטי קלאוד) ובעננים היברידיים – מה שמקשה על היכולת לשלוט בו ולאבטח אותו. האתגר השני הוא שכמות המידע עולה ב-30%-40% לשנה ואי אפשר להגדיל את התקציב המוקצה לכך בכל שנה באותו השיעור".

האתגר השלישי, לדבריו, הוא זה של האבטחה. "הנזק של פריצות האבטחה הולך ועולה, ובתשעת החודשים הראשונים של 2022 הוא היה גדול יותר מאשר בכל 2021. מספר מתקפות הסייבר ברחבי העולם מזנק באלפי אחוזים", אמר. "אתגר האבטחה גדל אקספוננציאלית בתקופת הקורונה, וממשיך לגבור לאחר השינויים בעולם העבודה שהיא הביאה. במשרד שלי בהולנד יש עובדים צעירים, שרוצים להגיע למשרד פעם בשבוע – ולא יותר. לכן, אנחנו צריכים להשתמש בשיחות וידיאו, והאבטחה שלהן מאתגרת במיוחד".

עוד אתגר שוואן דה וו מציין – ושקשור לאתגר האבטחה, אבל לא רק אליו – הוא הגידול במספר מכשירי המובייל וה-IoT בארגונים. לדבריו, "רואים את זה בבירור במפעלים, בבתי חולים וכדומה".

ג'וניפר וטרנספורמציה דיגיטלית – ואיך טסלה קשורה?

וואן דה וו עמד בראיון על החשיבות והייעול שיש בטרנספורמציה הדיגיטלית, ונתן כדוגמה רכב של טסלה: "המעבר לדיגיטל מאפשר לארגון שימוש טוב יותר במידע, אנליטיקה וכדומה, על מנת לייצר מוצרים חדשים ולקבל תובנות חדשות. נהגתי בטסלה כשהמכוניות הראשונות של החברה עלו על הכבישים, ואמרתי לעצמי: זה לא רכב אלא מחשב אישי על גלגלים. הטכנולוגיה של טסלה משתמשת בדטה לטובת פיצ'רים חדשים לרכב. החניתי את הרכב בבית בלילה, והמערכת שלו התחברה בעצמה ל-Wi-Fi והורידה אליו את אותם פיצ'רים, מבלי שהייתי צריך ללחוץ על כפתור ההתחברות בעצמי".

ג'וניפר היא אחת החברות הבולטות שמציעות פתרונות טרנספורמציה דיגיטלית לארגונים במגזרים שונים. "אנחנו מציעים לארגונים פתרון מבוסס בינה מלאכותית, שאחת ממטרותיו המרכזיות היא להבטיח את חוויית המשתמש ואת השליטה על כל הרשת, גם אם שנינו עובדים בארגון, כאשר אני באמסטרדם ואתה בירושלים, לצורך העניין. צריך שלארגון תהיה שליטה על הרשת לכל אורך הדרך הזאת, שהוא יוכל לדעת אם יש בעיית אבטחה או קישוריות ומהי הסיבה לבעיה. יכולות להיות הרבה סיבות לבעיות כאלה. אנחנו מספקים את הפתרון לכך", אמר וואן דה וו.

למה כדאי לארגון לעשות טרנספורמציה דיגיטלית אתכם?
"אנחנו, בג'וניפר, רוצים להיות הטסלה של עולם הרישות. אנחנו מספקים מוצר שמאפשר לארגון לפתור את הבעיות ברשת שלו – בין אם אנשי ה-IT והאבטחה בו גילו אותן מהמשתמשים או בעצמם, עוד לפני שהמשתמשים ידעו. המוצר שלנו מנטר את הרשת באופן עקבי, מאתר את מה שצריך לפתור ומציע כיצד לעשות זאת".

לדברי וואן דה וו, אין צורך להיות מומחה באוטומציה ובדיגיטל כדי להשתמש בפתרון שג'וניפר מציעה. "אנחנו מראים למשתמש את הדברים, אומרים לו שיש לו בעיה, ומסבירים מדוע והיכן. אנחנו פותרים את הבעיות עם ארכיטקטורות שונות שאינן מבוססות על בקרים", ציין.

באילו מגזרים אתם חזקים?
"תמיד היינו חזקים בכמה מגזרים, כגון מרכזי חינוך ומחקר לאומיים, טלקום וממשלה, אבל אנחנו מתרחבים מהר למגזרים נוספים. אחד מהם הוא הריטייל. כל הקמעונאים הגדולים הם לקוחות שלנו. אנחנו נכנסים גם לעולם הבנקאות המסורתי, וכשבנק אחד ממדינה מסוימת מצטרף אלינו – הבנקים האחרים באים בעקבותיו, כי הם מבינים שהם לא יכולים לעשות בתחום הטכנולוגי כיום את מה שהם עשו לפני 10 שנים".

"הישראלים חדשניים כל הזמן"

כשהשיחה הגיעה לישראל וללקוחות של ג'וניפר בה הצטרף אליה איציק מלכה, מנכ"ל הסניף המקומי של החברה. הוא נתן שתי דוגמאות של ארגונים ישראליים שמשתמשים בפתרונות החברה: "לאומית שירותי בריאות עוברים בעזרתנו לקונספט חדש – לצרוך IT כשירות בצד אחד, ובצד השני להבטיח שאנשיה יבחרו את הטכנולוגיה בעצמם. הם לקחו את הטכנולוגיה החדשה שלנו, מבוססת ה-AI, כמו גם את הפתרונות שלנו לעולמות הדטה סנטר וה-Wi-Fi – והפכו את זה ל-כשירות (As a Service)".

"עוד דוגמה היא של בית חולים גדול, עם 6,000 מועסקים ומספר מועט של אנשים שמתחזקים את הרשת שלו. עם הטכנולוגיה הישנה הם לא היו יכולים לבצע את זה על הצד הטוב ביותר. הראינו להם את המערכת שלהם ואת החסרונות בה, ולצד זה את הפתרון שלנו. הם הבינו את הערך שהפתרון הזה מביא אתו ומטמיעים אותו בימים אלה", ציין.

מימין: גוס היין ואן דה וו, סגן נשיא בג'וניפר לארגוני אנטרפרייז באזור EMEA, ואיציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר ישראל.

מימין: גוס היין ואן דה וו, סגן נשיא בג'וניפר לארגוני אנטרפרייז באזור EMEA, ואיציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר ישראל. צילום: יח"צ

וואן דה וו, כיצד אתה רואה את ישראל?
"יש בתל אביב איזון טוב ונכון של עבודה וחיים. הטכנולוגיה תמיד הייתה חשובה כאן, והישראלים פתוחים לקחת סיכונים. אם אתה לא לוקח סיכונים אתה נשאר מאחור. אתה חייב להיות חדשני כל הזמן, ובישראל יש הרבה חברות חדשניות".

מהם הטרנדים הטכנולוגיים שאתה צופה שיככבו בשנים הקרובות?
"אחד הטרנדים הבולטים הוא צמצום בצריכת אנרגיה באמצעות הטכנולוגיה. נראה יותר ויותר פתרונות מחשוביים שיסייעו לכך. בנוסף, רבים מתעניינים ברישות כשירות (Networking as a Service). התחום הזה 'יתפוצץ' בשנים הקרובות, כי המנמ"רים יתחילו להבין שהוא מורכב יותר מאשר אחסון ומחשוב".

לסיום, מהי עצת הזהב שלך למנמ"ר?
"אם המנמ"ר רוצה לשמור על תפקידו הוא חייב לקחת סיכון, לחדש ולהבין שהארכיטקטורה שעבדה ב-10 השנים האחרונות לא תעבוד ב-10 השנים הבאות. לכן הוא צריך לדבר עם ג'וניפר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים