תביעה נגד טוויטר: מסרבת לשלם לחברת מטוסים חוב של כ-200 אלף ד'

הנתבעת, שבבעלות המולטי מיליארדר אילון מאסק, לא מוכנה לשלם עבור שתי טיסות פרטיות של ראשת מחלקת השיווק לשעבר שלה, לסלי ברלנד - שהתרחשו זמן קצרצר לפני החלפת הבעלות על פלטפורמת המדיה החברתית המצייצת

מכירה פומבית. טוויטר.

הרשת החברתית טוויטר נתבעה באחרונה על ידי קבוצת PJS (ר"ת Private Jet Services Group), המספקת שירותי מטוסים פרטיים.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז ניו המפשייר ביום ו' האחרון, החברה התובעת טוענת כי טוויטר חייבת לה 197,725 דולר, עבור טיסה הלוך ושוב של ראשת מחלקת השיווק לשעבר של הרשת החברתית המצייצת, לסלי ברלנד. ברלנד טסה בטיסות עסקים פרטיות מניו ג'רזי לסן פרנסיסקו ובחזרה ב-26 באוקטובר, כך לפי דיווח של בלומברג, ומדובר ביום שבו השלים אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל החדש, את רכישת טוויטר.

אחרי ההשתלטות,  בתחילת נובמבר, ברלנד פוטרה בידי הבוס החדש יחד עם כמחצית מעובדי חברה אחרים.

לטענת ההנהלה החדשה של טוויטר, הנוהל שהוגדר בחוזה בינה לבין PJS הופר בהזמנת טיסות אלו, ולכן היא סירבה לשלם עליהן. לדבריה, ההסכם הוא שבכירים יטוסו בטיסות שכר פשוטות, אלא אם כן החברה מזמינה עבורם טיסות פרטיות מיוחדות, אלא שברלנד הזמינה לעצמה את הטיסה הפרטית בלי תיווך החברה.

עומדת בלב המחלוקת והתביעה. ראשת מחלקת השיווק לשעבר של הרשת החברתית המצייצת, לסלי ברלנד.

עומדת בלב המחלוקת והתביעה. ראשת מחלקת השיווק לשעבר של הרשת החברתית המצייצת, לסלי ברלנד. צילום: לכידת מסך מאתר IMDB

ברלנד היא דמות בולטת בקרב בכירי התעשייה בארה"ב ובעולם. ראשית, היה לה עבר עשיר בטוויטר – לפני שלקחה את מושכות תחום השיווק היא כיהנה גם כראשת מחלקת אנשים בחברה, וקודם לכן היא בילתה למעלה מעשור בתפקידים בכירים אחרים בטוויטר, כולל פיתוח וניהול האסטרטגיות הראשוניות של חברת השירותים הפיננסיים שבבעלות טוויטר. בעבר דירג המגזין פורבס את ברלנד במקום השלישי ברשימת ראשי מחלקות השיווק (CMOs) המשפיעים ביותר בעולם בעוד שב-Fast Company היא דורגה במקום השישי ב-100 האנשים היצירתיים ביותר בעסקים עבור הגדרה מחדש של הביטוי מטבע חברתי (social currency) ובנוסף היא גם הוצגה ברשימת 50 האנשים הכי קריאטיביים בפרסום.

הבכירה מהירה והזמינה טיסות פרטיות כדי לשוב למשא ומתן מול מאסק

כחלק מהמחלוקת על נחיצות הטיסות והלגיטימיות של אופן הזמנתן, ספקית המטוסים הפרטיים הסבירה כי "חריגות" דומות אירעו בעבר, בימים שלפני הפיכת מאסק לבוס, ולכן ההזמנות נראו לה טבעיות ושגרתיות.

ואכן, על פי הדיווחים, כדי להזמין מטוסים לבכירי טוויטר לפני כניסת יזם הטק הדומיננטי לנעלי הבעלים, די היה לשלוח הודעת דוא"ל או אפילו הודעת טקסט לחברת המטוסים.

כמו כן, התובע בתיק טוען כי המנכ"ל לשעבר של טוויטר, פרג אגרוואל, הספיק דווקא לחתום אישור על ההוצאות המסוימות הללו לפני שמאסק סילק אותו מהמטה של החברה ומשורותיה ביום קבלתו את הבעלות על החברה.

עוד נודע כי טיסתה של ברלנד הוגדרה כנחוצה בדחיפות, שכן היא הייתה מעורבת במשא ומתן מול מאסק, לפני שקנה את הפלטפורמה, ומיהרה לחזור לעיסוקה זה.

אלא שטיעונים אלו לא שינו את עמדת ההנהלה החדשה, שפשוט אמרה ל-PJS שהטיסות הפרטיות הוזמנו שלא לפי התקנות ולכן – לא תשלם עבורן. 

PJS מצידה טוענת כי התנהגותה ועקשותה של טוויטר הן שאילצו אותה לדרוש תשלום עבור שירותיה באמצעות בתי המשפט.

טוויטר לא הגיבה לתקשורת בנוגע לתביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים