TSMC תשקיע 40 מיליארד דולר במפעלי ייצור מעבדים באריזונה

אחרי שהודיעה על הקמת המפעל הראשון, שיחל לפעול ב-2024, החברה החליטה להקים במדינה האמריקנית מפעל נוסף, שיחל לפעול ב-2026 ● מדובר באחת ההשקעות הזרות הגדולות בתולדות ארצות הברית, והגדולה ביותר באריזונה

צופה שברבעון השני של 2024 תרשום גידול של 30% לפחות במכירות. TSMC.

TSMC, יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, הודיעה כי מעבר לבניית המפעל הראשון שלה באריזונה, שיחל לפעול ב-2024, היא התחילה בבנייה של מפעל נוסף בסמוך אליו, שפעילתו אמורה לצאת לדרך ב-2026. בסך הכול תשקיע החברה הטייוואנית בהקמת שני המפעלים כ-40 מיליארד דולר. מדובר באחת ההשקעות הזרות הישירות הגדולות אי פעם בארצות הברית והגדולה אי פעם בתולדות אריזונה, כשבמקור דובר על השקעה של כ-12 מיליארד דולר.

המפעל הראשון יספק מעבדים בליתוגרפיה של ארבעה ננו-מטר. כפי שצוין בעבר, אחת המטרות של הקמתו הייתה ייצור מעבדים עבור אפל, מהלקוחות המשמעותיים ביותר של TSMC. זו הליתוגרפיה שבה מיוצרים המעבדים שבהם משתמשת אפל עבור מכשירי ה-iPhone 14 Pro שלה. מעבדים אלה ימצאו את דרכם בשנים הקרובות למכשירים ה-"נמוכים" יותר בהשקות החדשות של אפל, מעבר לכך שהחברה אמורה להמשיך למכור את המכשיר הזה עוד תקופה ארוכה.

המפעל השני כבר מכוון לייצור בשלושה ננו-מטר – הדור הבא בטכנולוגיית הייצור שישמש את מעבדיה העתידיים של אפל, אבל לא רק.

20 אלף משרות

לאחר ההכרזה של TSMC נערך טקס להתחלת ההתקנה של קווי הייצור, בהשתתפות נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. באירוע השתתפו בכירים בעולם הטכנולוגיה, כולל מ-AMD ומאנבידיה, שאמורות גם הן להיות מהלקוחות הראשונים של המפעל באריזונה.

לפי TSMC, מעבר ל-10,000 הפועלים שיועסקו בבניית שני המפעלים, אלה ייצרו 10,000 משרות בשכר גבוה, כולל 4,500 משרות במפעלים עצמם. כושר הייצור של שני המפעלים, לאחר שבנייתם תסתיים, יעמוד על כ-600 אלף וואפרים בשנה, שמייצגים ערך של יותר מ-40 מיליארד דולר.

"אנחנו שואפים כי לאחר השלמת הבנייה, האתר של TSMC באריזונה יהיה המתקן הירוק ביותר לייצור מוליכים למחצה בארצות הברית, עם טכנולוגיית תהליכי המוליכים למחצה המתקדמת ביותר במדינה – כזו שמאפשרת ייצור של הדור הבא של מוצרי המחשוב בעלי ביצועים גבוהים והספק נמוך, ולמשך שנים רבות", אמר יו"ר TSMC, ד"ר מארק ליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים