אלקסה צפויה להניב לאמזון הפסד של 10 מיליארד דולר השנה

"מדובר בכישלון קולוסאלי", אמר לביזנס אינסיידר אחד מעובדי החטיבה באמזון שאחראית לעוזרת הקולית, ושככל הנראה עומדת לספוג חלק ניכר מגל הפיטורים בחברה

יש לי אמפטיה לאלקסה - ולה יש אמפטיה אליי.

אלקסה, העוזרת הקולית שהייתה פעם "הכוכב הזוהר" של אמזון, צפויה להניב לחברת הענק הפסדים כבדים השנה. על פי דיווח של ביזנס אינסיידר, אלקסה, יחד עם עוד כמה מכשירים של אמזון, צפויים להביא לה השנה הפסד של 10 מיליארד דולר.

הדיווח עסק במה שהאתר כינה "הנפילה המהירה של העוזרת הקולית ושל חטיבת החומרה הגדולה ביותר של אמזון". אותה חטיבה צפויה להיות אחת הנפגעות העיקריות, אם לא העיקרית שבהן, מפיטורי הענק שהחברה עוברת בימים אלה, עם קיצוץ של 10,000 משרות.

אלקסה נמצאת אתנו כבר שמונה שנים, ורבות מהתכונות בה הועתקו על ידי המתחרות. היא אחד המוצרים הבולטים והפופולריים של אמזון ואחד האהובים על ג'ף בזוס, מייסד ועד לא מכבר מנכ"ל החברה. אולם, העוזרת הקולית, שבשלב מסוים המשתמשים עשו איתה מיליארד אינטראקציות בשבוע, מעולם לא הניבה לאמזון הכנסות משמעותיות ורציפות.

יחד עם אמזון פריים וידיאו ומוצרי ה-Echo, אלקסה היא חלק מקבוצת הדיגיטל העולמית של אמזון, שעל פי הדיווח של הביזנס אינסיידר רשמה הפסד תפעולי של שלושה מיליארד דולר רק ברבעון הראשון של השנה – פי שניים מאשר כל יחידה אחרת בחברה. זאת, בעיקר עקב ההפסדים של אלקסה. על פי ההערכה, ההפסד השנתי יגיע ל-10 מיליארד דולר, כאמור. הניו-יורק טיימס דיווח כי ב-2018, ההפסד של אלקסה ו-Echo עמד על חמישה מיליארד דולר. באותה השנה, מספר עובדי החברה שעבדו על אלקסה ו-Echo הגיע ל-10,000, ושנה לאחר מכן הוקפאו הגיוסים לקבוצה זו.

במשך השנים נשמעו תלונות שלפיהן אלקסה שולחת הקלטות של אנשים לנמענים הלא נכונים. כמו כן, היו דיווחים שלפיהם עובדים של אמזון האזינו לדברים שמשתמשים בעוזרת הקולית אמרו לה. דיוויד לימפ, סגן נשיא בכיר למכשירים ושירותים באמזון, אמר ב-2019 שכדי שאלקסה תעבור ל-"שלב הבא" שלה, נדרש לשפר את האבטחה בה.

אלקסה היא העוזרת הקולית השלישית מבחינת מספר המשתמשים, כשלפניה רק גוגל אסיסטנט וסירי של אפל. אולם, זה לא מונע ממנה להיות "כישלון קולוסאלי", כפי שמצוטט בדיווח אחד מעובדי החטיבה, ומכשיר שגורם לאמזון להוציא עוד ועוד כסף – מבלי להרוויח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים