גם אמזון במפטרים: מתכוננת לקצץ 10,000 משרות

גל הפיטורים בהיי-טק הולך ונראה כמו צונאמי, וכעת מסתבר כי על פי הדיווחים, גם אמזון מתכוננת לקצץ מסה של כ-3% מסך עובדיה, במה שיהיה הפיטורים ההמוניים הגדולים בתולדותיה ושיחל כבר השבוע

אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון.

אמזון הענקית גם היא במקצצים ובמצמצמי העלויות – על פי דיווח אחרון של הניו יורק טיימס, החברה מתכוננת כנראה לפטר כ-10,000 עובדים שלה ולהתחיל בכך כבר השבוע. אם אכן יתרחשו, הפיטורים ישפיעו על עד שלושה אחוזים מכלל כוח האדם של החברה.

בשבוע שעבר התבשרנו כי חברת האם של אינסטגרם, ווטסאפ ופייסבוק, מטא (Meta), צמצמה את כוח האדם שלה ב-13% על ידי פיטורי 11,000 מעובדיה. בשל ההיקף הרחב של המהלך מטא ניצבת כעת בראש רשימת המפטרים, אך אמזון תזכה ב"כבוד" להתמקם במקום השני מבין החברות שהפיטורים שלהן היו הכי דומיננטיים, רחבים ובולטים השנה.

על פי הדיווחים במדיה, במוקד הקיצוצים עומדת חטיבת המכשירים, המפסידה, של הקבוצה, הכוללת גם את הסייעת הקולית אלקסה והרמקול החכם Echo מבית אמזון.

היו הצלחה גדולה וכעת - פחות. אלקסה ואקו של אמזון.

היו הצלחה גדולה וכעת – פחות. אלקסה ואקו של אמזון. צילום: BigStock

צמיחה מהירה שהתבטאה בשכירת המון עובדים חדשים

נכון להיום, ולפני הפיטורים המתוכננים, מעסיקה אמזון ברחבי העולם כמיליון ו-600 אלף עובדים (הנתון הוא ממרץ האחרון), והיא עשתה זאת באמצעות צמיחה "פראית" – רק בשנת 2019 היו לענקית מסיאטל 800,000 עובדים "בלבד", אך בחלוף מספר שנים בודדות מאז היא הרחיבה את מניין מועסקיה בכ-40%.

אלא ש-40% הוא גם הנתון המתייחס לירידת שווי המניה של אמזון השנה. לכן כעת, עקב הירידה במכירות ולנוכח המצב הכלכלי העולמי, המטרה של מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי – יורשו של ג'ף בזוס – היא לצמצם עלויות שוטפות.

החברה כבר הזהירה את המשקיעים מפני רבעון אחרון חלש והחליטה בתחילת נובמבר להקפיא גיוסי עובדים, לנוכח הסיכונים המוגברים של אינפלציה ומיתון.

פרדוקס קיומי הוא העובדה שבדיוק בזמנים הנוכחיים אמזון למעשה מגייסת עובדים, כדי לתגבר את כוח המשלוחים שלה לקראת עונת החגים העמוסה לרוב בביקושים. מדובר, מן הסתם, בגיוס לטווח קצר או אפילו בעובדי קבלן, אך אלו מתקיימים ממש במקביל לפיטורים שהוכרזו כעת.

יצוין כי לפי הטיימס, המספר 10,000 עובדים עדיין יכול להשתנות – גם כלפי מעלה וגם כלפי מטה.

אמזון לא הגיבה לידיעה ואין בינתיים גם מידע אודות פגיעה של הפיטורים בעובדי החברה בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים