מאסק לא שבע: מתכנן לפטר עוד עובדים בטוויטר

לדברי מקורות, מאסק שוקל פיטורים נוספים מצוותי המכירות והשותפויות ● היקף הקיצוץ אינו ברור ● ביום ה' האחרון נטשו כ-1,200 מועסקי טוויטר נוספים את עבודתם מבחירה, עקב אולטימטום מהבוס - תעבדו קשה או תעזבו

האם כ-75% מעובדיה כבר הלכו הביתה? טוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

האם אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל החדש של טוויטר, מקדם עוד קיצוצים בחברה? לפי דיווח חדש של בלומברג, המתבסס על דברי אנשים שמכירים את העניין, התשובה היא – כן. האתר דיווח אתמול (א') כי מאסק שוקל פיטורים נוספים, והפעם מקרב צוותי המכירות והשותפויות של החברה, וכי היקף הקיצוץ המסתמן אינו ברור.

מאסק כבר פיטר 50% מכוח העבודה הכולל של טוויטר, כשנכנס סופית לנעלי הבוס לפני כשלושה שבועות. הוא הסביר, מן הסתם באמצעות ציוץ, את הסיבות לפיטוריהם המידיים של אלפי עובדי החברה. לדבריו, הפיטורים בוצעו מכיוון שטוויטר ספגה הפסד של כ-4 מיליון דולר בכל יום בטרם עברה לידיו. בנוסף הסביר הבעלים החדש כי לכל מי שעזב הוצעו שלושה חודשי פיצויי פיטורים – "50 אחוז יותר מהנדרש בחוק".

מתקרבים ליעד שמאסק הצהיר עליו בתחילה – 75%

נזכיר כי עוד לפני שיזם הטק הדומיננטי סיים את הליך הרכישה הפתלתל של הפלטפורמה, הוא בישר כי בכוונתו לחתוך את מצבת עובדי הרשת החברתית המצייצת ב-75%, וגרם לפאניקה בקרב העובדים, שבמקור מנו 7,500 איש. לבסוף הוא סילק מיידית את ההנהלה הבכירה, אחר כך פיטר כ-3,500 עובדים.

ביום ה' האחרון עזבו ביוזמתם עוד לפחות 1,200 עובדים את טווויטר. כשליש מהעובדים הנותרים בחרו בשלב זה לעזוב את החברה בעצמם, אחרי שהבוס החדש דרש מהם לסמן "כן" בטופס גוגל דוקס, שבו התבקשו להסכים לעבוד "שעות ארוכות בעצימות גבוהה". מי שלא חפץ בכך – קם ועזב, ויקבל על כך פיצויי פיטורים.

לנוכח הדיווח החדש של בלומברג, אפשר שאכן הקיצוצים בחברה הולכים ומתקרבים לכדי 75% ממצבת כוח האדם שלה לפני שעברה לידיו של מאסק.

על פי דיווחים במדיה העולמית, כבר כעת חלק מהמחלקות בטוויטר בלתי פעילות – למשל מחלקת התקשורת והיח"צ, שהתרוקנה מעובדיה. חששות רבים שהולכים ונערמים מדברים על כך שטוויטר פשוט לא תצליח לתפקד ותקרוס סופית בהקדם.

הבכירות שסירבו לפטר – ופוטרו

כחלק מהפיטורים המאסיביים איבדו כמה וכמה מחלקות גם את העומדים בראשן. מקרה אחד לדוגמה אירע ביום ו', כשמאסק ביקש מרובין וילר, ראשת מדור מכירות פרסומות בטוויטר, וממגי סוניוויק, מנהלת השותפויות של החברה, לפטר עובדים נוספים במחלקותיהן. שתיהן סירבו – ופוטרו.

פרט מעניין בפיטורי ראשות המדורים הללו הוא שעל פי הדיווחים, וילר בישרה מוקדם יותר החודש כי החליטה להתפטר מטוויטר, אבל אז שוכנעה להישאר, כך אמרו לבלומברג אנשים שמכירים את הנושא. היא עזרה למאסק לתקשר עם מפרסמים שנבהלו מהמדיניות והחזון המשתנים של הפלטפורמה, אחרי שכמה מותגים גדולים בישרו על הקפאת הפרסום שלהם בה.

וילר צייצה ביום ו' וכתבה: "טוויפס (עובדי טוויטר – ג"פ)… תמיד נהיה משפחה לא משנה לאן נגיע. החברות שלנו תימשך כל החיים. אסירת תודה על הטוויפים בעבר ובהווה, הערב ותמיד". בשבת היא הוסיפה ציוץ ובו פנתה לצוות וללקוחות וכתבה: "תמיד הייתם ההעדפה הראשונה והיחידה שלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים