איזו עיר היא הכי חכמה בעולם?

סיאול, בירת קוריאה הדרומית, נבחרה לעיר החכמה לשנת 2022 בטקס פרסי העיר החכמה, שנערך במסגרת הכנס והתערוכה SMART CITIES שננעלה בסוף השבוע בברצלונה

עיר הבירה של קוריאה הדרומית, סיאול, נבחרה בסוף השבוע לעיר החכמה ביותר לשנת 2022 בטקס פרסי העיר החכמה העולמית בתחרות השנתית לערים חכמות, שנערכה במסגרת הכנס והתערוכה הבינלאומית לערים חכמות, שנערכה בשבוע שעבר במרכז הירידים FIRA בברצלונה.

התחרות נועדה לעודד את היזמות בתחום של חדשנות עירונית ולתת ביטוי לפרויקטים הבולטים ביותר בתחום הערים החכמות בעולם.

הפרס ניתן לעיריית סיאול על פלטפורמה חכמה, שמסייעת לניהול מדיניות דיגיטלית, המבטיחה את חמש הזכויות הדיגיטליות הבסיסיות: תקשורת, ניידות, חינוך, בטיחות וניצול טכנולוגי.

נשיא קרן סיאול דיגיטלית, יוסיק קאנג, אמר לאחר קבלת הפרס, כי "זהו כבוד גדול להיבחר כעיר הזוכה בפרס היוקרתי הזה. זה משמעותי במיוחד מכיוון שהוא מעצים את מדיניות העיר החכמה של סיאול".

במסגרת התחרות הוענק פרס מיוחד לעיר קייב על שימוש בשירותים הדיגיטליים להצלת חיים בעקבות המלחמה עם רוסיה. ראש עיריית קייב, ויטי קליצ'קו, השתתף ביום הראשון לפתיחת הכנס, והרצה על המחויבות לדיגיטליזציה שסייעה לעיר לתפקד טוב יותר בזמן המלחמה. זאת, בין היתר, על ידי אפליקציות חכמות שעדכנו את האזרחים על פשיטות ומקומות מחסה וסיוע בהצלת חיים. קליצ'קו לא נכח בטקס הענקת הפרסים, מאחר שביום שבו השתתף בתערוכה הייתה הפגזה ארטילרית חזקה על קייב, והוא קיצר את שהותו בתערוכה וחזר לאוקראינה.

פרסים נוספים בתחרות

בקטגוריית האנרגיה והסביבה הוענק הפרס לפרויקט התוכנה שפיתחה חברת TerraGo Technologies לתחזוקה והטמעה של רשת התאורה הציבורית בעיר שיקגו בארצות הברית.

בקטגוריית הניידות זכתה בפרס יוזמת דיגיטציית התנועה DIGI-V בעיר ויסבאדן שבגרמניה, שפותחה על ידי חברת Yunex Traffic.

העיר דבלין, בירת אירלנד, קיבלה את פרס הממשל והכלכלה על פרויקט פיתוח המל"טים שלה, בעוד אמסטרדם קיבלה פרס על משחק האבטחה הקיברנטי לנוער HackShield בקטגוריית האבטחה והבטיחות, ופרס ההכללה הוענק ליוזמה העולמית להכללה G3ict, עבור פרויקט הבינה המלאכותית של העיר אטלנטה למדרכות כוללניות.

בירת ארגנטינה, בואנוס איירס, קיבלה את פרס התשתית והבנייה עבור פרויקט Ciudad 3D, כלי חדש לקידום פיתוח עירוני בר-קיימא. בקטגוריית הטכנולוגיות המאפשרות, הזוכה הייתה העיר הבלגית ברוז', על פלטפורמת ה-Smart City Data שלה, הכוללת גם את הערים לובן ו-רוסלר.

באירוע הוענק גם פרס המנהיגות, המוענק לאנשים שקידמו פיתוח של פתרונות עירוניים חכמים. הפעם זכו שתי נשים: אמיליה סאיז, מזכירה כללית בארגון העולמי של ערים ומושלות מקומיות UCLG, ולאניבל גביריה, מושלת אנטיוקיה (קולומביה).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים