סיסקו תפטר 4,000 עובדים; המהלך לא ישפיע על ישראל

החברה צפויה לפטר 5% מכוח האדם שלה, כדי למקד את הפעילות העסקית בחטיבות הרישות הארגוני ועסקי האבטחה ● היא מעריכה שבסוף השנה הכספית, מספר העובדים שלה יהיה כמו בתחילתה

הפעם זה כנראה יקרה, וסיסקו תהפוך לבעלים של ספלאנק.

סיסקו מצטרפת לגל הפיטורים בהיי-טק והודיעה אתמול (ד') על מהלך נרחב, שבמסגרתו יפוטרו 5% מכוח האדם שלה – כלומר, 4,000 עובדים. לא צפויים להיות פיטורים בפעילות החברה בישראל. המהלך צפוי להתחיל ברבעון הנוכחי, שהוא הרבעון השני של שנתה הכספית 2023. העובדים מקבלים את ההודעה על כך מטעם החברה היום.

המהלך מגיע על אף תוצאות טובות מאוד שסיסקו פרסמה אמש ולמרות העובדה שהיא העלתה, במקביל להודעה עליו, את תחזיות ההכנסות והרווח השנתיות שלה, עקב הקלה בבעיות שרשרת האספקה, שמשפיעות על חברות הטכנולוגיה (ולא רק עליהן) מאז הקורונה. עם זאת, כמו חברות ענק אחרות שמפטרות בימים אלה, כשהאחרונה שבהן שהודיעה על כך היא אמזון, סיסקו נערכת להמשך ההאטה בפעילות הכלכלית.

מטרת החברה במהלך היא למקד את הפעילות בחטיבות הרישות הארגוני ועסקי האבטחה שלה. מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס, קורא לכך "איזון מחדש" של עסקי החברה.

בהודעה שפרסמה סיסקו נכתב כי "לא מדובר בצמצום כוח האדם שלנו. למעשה, בסוף השנה הכספית הנוכחית יהיה לנו בערך את אותו מספר העובדים כמו שהיה בתחילתה". כלומר: נראה שהחברה תפטר עובדים – ותגייס חדשים. כמו כן, היא מתמקדת לצמצם את שטח המשרדים שלה, לאור המעבר של רבים מעובדיה לעבודה היברידית – בבית ובמשרד.

"אין דבר שהוא נמוך יותר בסדר העדיפויות שלנו (מאשר פיטורי עובדים – י"ה)", אמר רובינס. "מה שכן, אנחנו מבצעים הערכה מחדש של כמה מהעסקים שלנו".

תוצאות שיא

ההודעה של סיסקו באה, כאמור, לצד דו"חות שוברי שיאים, עם ההכנסות הגבוהות ביותר בהיסטוריה של החברה: אלה עמדו ברבעון הראשון של השנה הכספית על 13.6 מיליארד דולר ועקפו את תחזיות האנליסטים, שצפו שהן יגיעו ל-13.3 מיליארד. הרווח למניה היה גבוה בשני סנט מהתחזיות ועמד על 86 סנט.

התוצאות המשופרות מגיעות על רקע ההקלות בשיבושים בשרשרת האספקה ושורה של השקעות שסיסקו ביצעה בעולם מחשוב הענן. לעומת זאת, היא רשמה ירידה של 2% בפעילות ה-Collaboration שלה, שייתכן שתצומצם במסגרת מהלך הארגון מחדש. החברה משייכת את הירידה הזאת לקיטון במספר הפגישות הפיזיות ולעלייה במספר השיחות והקונטקט סנטרים שפועלים בענן. עסקי האבטחה מקצה לקצה של סיסקו – שכאמור, מהווים חלק מהעסקים שבהם החברה עתידה להתמקד כעת – רשמו עלייה של 9% משנה לשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים