רשות החדשנות השיקה תוכנית להרחבת ההון האנושי בהיי-טק

תממן תוכניות ופלטפורמות להרחבת ההון האנושי בהיי-טק בסך כולל של 36.4 מיליון שקלים

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

רשות החדשנות הודיעה היום (ב') כי תממן תוכניות להכשרה והשמה בתקצוב כולל (ממשלתי ופרטי) של 36.4 מיליון שקלים, על בסיס מסלול קרן ההון אנושי. למסלול ניגשו 38 תוכניות, מתוכן נבחרו 15 תוכניות מצטיינות, שיקבלו מענק ממשלתי מצטבר של 17.6 מיליון שקלים עבור הכשרה והשמה של 2,550 בוגרות ובוגרים במגוון תחומים טכנולוגיים צומחים בתעשיית ההיי-טק הישראלית.

התוכניות שנבחרו פועלות להכשרה והסבה של הון אנושי להשתלבות בחברות שפועלות בתחומים טכנולוגיים מתקדמים, כגון ביוקונברג'נס (חברות המשלבות בין ביולוגיה והנדסה), רפואה דיגיטלית וביג דטה לשימושים רפואיים, פודטק (טכנולוגיות מזון) ועוד. בנוסף, נבחרו תוכניות ייעודיות, המתמקדות בשילוב עולים חדשים, זכאי חוק השבות וישראלים חוזרים בתפקידי איכות בתעשיית ההיי-טק המקומית. זאת כחלק משיתוף פעולה בין רשות החדשנות ומשרד העלייה וקליטה, אשר החל השנה בתוכנית עבודה משותפת רב-שנתית למטרת הבאה ושילוב של הון אנושי איכותי לארץ, לרבות מרוסיה ואוקראינה, בתעשיית ההיי-טק הישראלית.

לדברי דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, "תעשיית ההיי-טק היא קטר הצמיחה של המשק הישראלי, גם בתקופות של האטה. פיתוח והתאמת פלטפורמות טכנולוגיות והכשרות ייעודיות, כולל בתחומים פורצי דרך, דוגמת ביו-קונברג'נס, ביג דטה רפואי ופודטק, יסייעו למדינת ישראל בהיערכות מקדימה לצרכים המתפתחים של התעשייה בתחומים חדשניים. מטרת התוכניות שנבחרו על ידי הוועדה היא להקל אף יותר את הגישה לעולם ההיי-טק לאלפי עובדים נוספים ממגוון אוכלוסיות, בסיוע הכשרה מותאמת, חדשנית ואיכותית".

עוד הוסיף בין, כי "פוטנציאל המשאב האנושי של עולים, זכאי חוק השבות וישראלים חוזרים הוא משמעותי, ומטרת התוכניות שנבחרו בתחום זה היא לקדם שילוב הון אנושי איכותי ומנוסה, הן של עולים חדשים, זכאי חוק השבות וישראלים חוזרים בתעשיית ההייטק הישראלית, תוך ניצול יתרונותיהם היחסיים, ובמטרה לשמר את מעמדנו כהאב חדשנות מוביל ברמה עולמית".

התוכניות שנבחרו הן: עמותת גבהים – לקליטת העלייה, סיילסקלאס, איניטק שרותי תוכנה, איט וורקס מעצימים אנשים, עייט עדכוני ידע ויישומים טכנולוגיים, לשכת המהנדסים האדריכלים והאקדמאים, SCIENCE ABROAD, רשת הבריאות (חל"צ) 8400, ביופורם מרכז ידע יישומי, פלייס איי.אל., אינפינטי לאבס אר.אנד.די, הייפראקטיב היי-טק, איי.טי.קיו, ג'י-סטט, ת'רייב די-אקס סאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים