אחרי שהשעה קומיקאיות – מאסק מזהיר שהתחזות תיענה בסילוק מטוויטר

המנכ"ל והבעלים החדש הזהיר אתמול (ג') כי חשבון שמתחזה לאדם אחר יושעה לצמיתות ● הדברים מגיעים על רקע שינוי מדיניות ה-וי הכחול, ולאחר ששתי הקומיקאיות, שרה סילברמן וקתי גריפין, עשו פרודיה על מאסק בחשבונן

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

יזם הטק המפורסם אילון מאסק זכה באחרונה לטעום מהתבשיל שלו עצמו, כשמשתמשי טוויטר, שהוא כבר שבוע וחצי לערך הבעלים שלה ומנכ"לה, החלו לשנות, במחאה מכוונת ובצחוק, את שמות הפרופיל והתמונות שלהם כדי להתחזות אליו בהמוניהם, לאחר שהודיע ​​שחשבונות מתחזים יסולקו מהשירות.

הדברים מגיעים על רקע העובדה שתחת הנהגתו של אייל הטק הרשת החברתית המצייצת תאפשר למשתמשים לרכוש סימון וי כחול כחלק מחבילת מנוי, עניין שעתיד לשבש לא מעט את התפישה הקיימת ש-וי כחול מעיד על כך שהחשבון שייך לבעלים מפורסם או מוכר.

מאז שרכש את הפלטפורמה חולל מאסק שלל שינויים בשירות, חלקם דרמטיים – כמו פיטורי כל ההנהלה הבכירה ומחצית מעובדי החברה – ואחרים המצטיירים כמקוממים, ומטרידים את ציבור המשתמשים.

בין השינויים שכבר דווחנו עליהם עתידה הרשת החברתית המצייצת להשיק את מה שקרוי 'Twitter Blue' – גרסת מנוי בתשלום. כיום מוענק סימון ה-וי הכחול לסלברס, פוליטיקאים, ספורטאים ועיתונאים ללא תשלום נוסף, אבל בקרוב כל אחד יוכל להתהדר בסימון המסוים. הסיבה לכך היא גם כלכלית-עסקית אבל גם קונספטואלית, או לפחות כך מאסק רוצה שנחשוב. "מערכת האדונים והאיכרים הנוכחית של טוויטר למי שיש או אין לו סימן ביקורת כחול מבאסת", צייץ מאסק בנדון, "כוח לאנשים! (וי – ג"פ) כחול תמורת 8 דולר בחודש", הוא צייץ בנדון.

אלא שהשינוי לא התקבל באופן חיובי במיוחד על ידי המשתמשים המודאגים, שרבים מהם החלו לנטוש את טוויטר באחרונה, למשל למאסטדון, כפי שדיווחנו אתמול (ג').

לעג למאסק

בנוסף היו מי שמצאו את החידוש בתהליך האימות כראוי להתייחסות פרודית.

בימים האחרונים השתמשו הקומיקאיות האמריקניות שרה סילברמן וקתי גריפין בחשבונות בשם 'אילון מאסק', כחלק מניסיון לדרבון מצביעים לבצע את חובתם הדמוקרטית בבחירות אמצע הקדנציה שהתקיימו אתמול (ג'). השתיים צייצו, לכאורה בשם מאסק, מסרים דמוקרטיים שגם נועדו להטרלת האיש העשיר בעולם, שכידוע דווקא הפציר באמריקנים להצביע למפלגה הרפובליקנית כמעין "מהלך מאזן", לדבריו.

סילברמן שינתה את שם החשבון שלה ל'אילון מאסק', כולל תמונה של המולטי-מיליארדר הדומיננטי, וצייצה בסוף השבוע (ש') כאילו היא מדברת מגרונו: "אני תומך בחופש ביטוי אבסולוטי ואני אוכל קקי לארוחת בוקר".

החשבונות של השתיים הושעו בתגובה, באופן זמני, והן קיבלו הודעה מבהירה למהלך שאמרה כי "נרשמה פעולה חריגה בחשבון הזה".

אחרי המהלך הזה החלו משתמשים בפלטפורמה לשנות את שמותיהם ל'אילון מאסק' בניסיון להראות למאסק האמיתי מי הביס.

בינתיים, ועקב ההתרחשויות, מאסק בישר קודם כל ש-"בעתיד, כל משתמש טוויטר שיתחזה מבלי לציין בבירור שזו 'פארודיה' יושעה לצמיתות".

בעבר נהגה טוויטר לשלוח אזהרות לפני השעיות, אבל בימי מאסק "לא תהיה אזהרה", כך לפי הבעלים החדש.

בנוסף מאסק בישר כי הוא משהה את צורת האימות החדשה המתוכננת בתמורה לכסף עד לאחר בחירות אמצע הקדנציה של ארה"ב, משמע החל מהיום בעצם.

איך שלא מסתכלים על זה, פלטפורמת טוויטר נמצאת בתוהו ובוהו מוחלט מאז הרכישה, כשמיליוני אנשים מנסים מחד להסתגל לשינויים החדשים, מאידך להבחין מי זה מי, ובעיקר – עקב פיטורי עובדים רבים, בעיקר ממחלקת ניטור ומיתון התוכן, הגולשים מנסים להבדיל בין חדשות למידע מוטעה ומוליך שולל, שלפי הדיווחים של המשתמשים ממש מציף את טוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים