איזו חדשנות ישראלית תוצג בוועידת האקלים בשארם א-שייח'?

משלחת של תעשיינים וחברות הזנק מישראל תציג פתרונות כחול לבן למשבר האקלים: מייצור חלב מתורבת, דרך פתרונות לחיזוי מזג אוויר והמשך בתוכנית לאומית לכלכלה דלת פחמן

תציג חידושים רבים בתחום. ישראל בוועידת האקלים בשארם.

ישראל מציגה בוועידת האקלים בשארם א-שייח' את הפתרונות החדשניים של חברות תעשייתיות וחברות הזנק שנועדו להפחית את התחממות כדור הארץ.

אתמול (ב') הגיעה לוועידה משלחת, בראשות נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, ובהשתתפות בכירי חברות כגון HP, אלביט, שטראוס וכיל. ד"ר תומר יציג בוועידה את עיקרי תוכנית התעשיינים ליצירת כלכלה דלת פחמן, שמהווה תוכנית עבודה לממשלה החדשה.

מבכירי המשלחת. מימין לשמאל: עו"ד חגי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל ותעשייה קטנה ובינונית; ד"ר רון תומר, נשיא ההתאחדות; איילת נחמיאס ורבין, יו"ר מכון הייצוא; עו"ד ניר דויטש, מנהל אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.

מבכירי המשלחת. מימין לשמאל: עו"ד חגי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל ותעשייה קטנה ובינונית; ד"ר רון תומר, נשיא ההתאחדות; איילת נחמיאס ורבין, יו"ר מכון הייצוא; עו"ד ניר דויטש, מנהל אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים. צילום: התאחדות התעשיינים

"ישראל נודעה ביכולתה לנצל ולמקסם את משאבי הטבע המועטים שברשותה, על מנת להפריח את השממה", אמר ד"ר תומר. "הצורך לנצל נכון את מקורות המים והאנרגיה המועטים שהיו למדינה בתחילת דרכה, הוביל את המוח הישראלי לשלל פיתוחים טכנולוגיים ירוקים. כעת, בזכות חדשנות זו, אנו יכולים לתרום מהידע הטכנולוגי הרב שלנו לשאר מדינות העולם, לשם שימור והגנת הסביבה מחד, ומאידך ללמוד בוועידה משאר המדינות על דרכים יצירתיות נוספות להתייעלות אנרגטית וירוקה".

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "עשרת הסטארט-אפים אשר הצגנו היום כחלק ממשלחת האקלים-טק הרשמית של מדינת ישראל לוועידת האקלים של האו"ם הינם לפני הכל גאווה אדירה. עשרת הזוכים, פורצי דרך כל אחד בתחומו, מעידים יותר מכל על פוטנציאל ההובלה הישראלית בתחום האקלים-טק. הפוטנציאל קיים אך מימושו אינו מובטח: עלינו מוטלת החובה להמשיך להשקיע בתעשיית החדשנות הישראלית בתחום האקלים ולתת לחברות ממגוון דיסציפלינות את כל מה שנדרש להן על מנת להתקדם, לפתח ולהטמיע את המוצרים שפיתחו ואף לפתוח עבורן שווקים בכל העולם על מנת להבטיח את הצלחתן".

הביתן הישראלי בוועידת האקלים.

הביתן הישראלי בוועידת האקלים. צילום: ליאור אסף, חברת אסף נטו

הביתן הישראלי בוועידה 

ישראל משתתפת בוועידה באמצעות ביתן לאומי, שבו מציגות תשע חברות הזנק שנבחרו על ידי רשות החדשנות. בין הפתרונות שמוצגים בביתן: ייצור חלב מתורבת בטכנולוגיה ייחודית, ייצור בשר מתורבת מתאי בעלי חיים ולא הנדסה גנטית, טכנולוגיה לחיזוי מזג אוויר ממקורות מידע שונים, ופתרונות ליצירת אנרגיה ירוקה.

בשנה האחרונה הקצתה הממשלה מענקים בגובה של 70 מיליון שקל לפיילוטים, מחקרים ומו"פ בתחום האנרגיה. בקרב הגורמים בארץ העוסקים בנושא יש ציפיה שהממשלה החדשה תגדיל את המענקים, לפחות לרמה של שנת 2021, אז הם עמדו על 90 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים