"הדטה סנטר לא מת – להפך, הוא גדל ומשנה פניו"

כך לדברי רוב מק'קרנן, סגן נשיא בכיר אירופה, חטיבת APC מבית שניידר אלקטריק, שהיה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה, שנערך אמש (א') בתל אביב, תחת הכותרת "הדטה סנטר העתידי"

רוב מק'קרנן, סגן נשיא בכיר אירופה, חטיבת APC מבית שניידר אלקטריק.

"בסוף העשור הקודם, עם תחילתה של מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית, היו מי שאמרו כי תעשיית הדטה סנטר הולכת וקטנה. ולא כך: היא משנה את פניה. בעוד ארגונים רבים ברחבי העולם מעבירים חלק מהפעילות שלהם לענן, הרי שכלל תעשיית הדטה סטר גדלה, מכמה סיבות. כך, יוצא שלא רק שהדטה סנטר לא מת – להפך, הוא גדל ומשנה את פניו", אמר רוב מק'קרנן, סגן נשיא בכיר אירופה, חטיבת APC מבית שניידר אלקטריק.

מק'קרנן היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה ללקוחותיו ושותפותיו העסקיות. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (א') באולם רידינג 3 בנמל תל אביב, תחת הכותרת "הדטה סנטר העתידי".

"יש מספר סיבות לגידול בהיקף תעשיית הדטה סנטר בעולם", אמר מק'קרנן. "הראשונה, והמכריעה, היא הטרנספורמציה הדיגיטלית אותה חווים ארגונים. זאת, לצד הדטה סנטרים של ענקיות הענן, הגדלים בלא הרף, כמו גם הדטה סנטרים של ספקיות ה-IT הגדולות. לאלה יש להוסיף את התפתחות מגמות מחשוב הקצה והאינטרנט של הדברים".

מערך ה-IT הארגוני מתבזר

לדבריו, "אם פעם היה לנו את הדטה סנטר הפנימי, שהיה המרכזי בארגון, הרי שכיום – משלל סיבות, חלקן טכנולוגיות, מערך ה-IT הארגוני כבר לא יושב במקום אחד, אלא הוא מתבזר – חלקו מצוי בדטה סנטר הפנימי, חלקו באירוח, וחלקו בעננים ציבוריים. זאת לצד ההתבזרות לעבר סניפים מרוחקים, תחנות קצה ומחשוב קצה".

הוא ציין כי "מחקרים מעלים שארגונים ישקיעו גלובלית מאות מיליארדי דולרים בכל שנה, במהלך העשור הנוכחי, במאמץ לבצע טרנספורמציה דיגיטלית. המנועים מאחורי הוצאות אלו כוללים כמה טכנולוגיות: האינטרנט של הדברים, IoT, לאיסוף נתונים ממכונות וחיישנים הפועלים בארגון; ביג דטה, טיפול בצונאמי הנתונים שחברות יכולות לכרות ממנו את ההזדמנויות העתידיות שלהן; ובינה מלאכותית ולימוד מכונה, שהם קריטיים בהבנת המידע וזיהוי ההזדמנויות. זאת, לצד גידול צפוי של עשרות אחוזים בהיקף המשתמשים, והגידול המתמשך בכמות רכיבי ה-IoT".

"כלל המגמות הללו", אמר, "הובילו לכך שהיום המנמ"ר צריך לשלוט על הרבה יותר רכיבים ומשאבי מחשוב ומתקשה לנהל את כל המערך התפעולי הזה. הניטור והניהול שלהם הפך להיות אתגר, שהולך ומתעצם בכל עת, בשל הגידול המעריכי של הנתונים הארגוניים. כך, יש צורך ביותר ויותר כוח עיבוד ואחסון מידע, כאשר חלק ממשאבי מחשוב אלה צריכים להיות קרובים למקור בו נוצר המידע, או לאותם עובדים שמשתמשים בו. מתוך סך הנתונים שהארגון מייצר, חלק ניכר נמצא בעמדות הקצה, ושם הוא נדרש להיות מטופל. מגמות אלו מניעות את הביקוש לבניית אתרי מחשוב בקצוות הארגון, Edge Computing – מחשוב קצה".

מק'קרנן סיים באומרו כי "אנו מספקים את הציוד המסורתי שעונה לצרכי הדטה סנטר, ובנוסף, מספקים גם את שכבת הניהול של כלל המשאבים הללו, כשכבה מבוססת תוכנה. לזו, אנו מעניקים שירותים מקצועיים, אשר מסייעים למנמ"ר לשמור על הרציפות התפקודית של כל המערך הזה. השוק הישראלי הוא שוק חשוב עבורנו. הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, מה שמאד מתאים לנו, והוא מצוי בצמיחה: זה שוק שאנו משקיעים בו, כי הוא משמעותי עבורנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים