יוזמת 1,000 השפות של גוגל

גוגל הודיעה על כוונתה להרחיב את פורטפוליו השפות המורחב ממילא באמצעות בניית מודל שפת בינה מלאכותית, התומך ב-1,000 השפות המדוברות ביותר בעולם

גוגל בדרך להפוך מידע לנגיש יותר ב-1,000 שפות.

באירוע מרכזי של בינה מלאכותית בניו יורק, הודיעה גוגל על תוכניותיה לבנות מודל שפת בינה מלאכותית התומך ב-1,000 השפות המדוברות ביותר בעולם. לפי החברה, יותר מ-7,000 שפות מדוברות בעולם אך רק מעטות מיוצגות באינטרנט כיום.

יוזמת 1,000 השפות של גוגל היא הפרויקט השאפתני של החברה לבניית מודל AI, שיתמוך ב-1,000 השפות המדוברות ביותר. "השפה היא הבסיס לאופן שבו אנשים מתקשרים ומבינים את העולם", אמר ג'ף דין, עמית בכיר בגוגל.

התמקדותה של גוגל בהרחבת יכולות השפה שלה אינה דבר חדש. לאחרונה, ענקית הטכנולוגיה הוסיפה 24 שפות נוספות לפלטפורמת Google Translate שלה ואפשרה הקלדה קולית עבור תשע שפות אפריקניות נוספות ב-Gboard.

כחלק מיוזמה זו, החברה פיתחה מודל דיבור אוניברסלי (USM) שהוכשר ביותר מ-400 שפות. גוגל טוענת, שהיא שיתפה פעולה עם קהילות ברחבי העולם כדי להשיג נתוני דיבור מייצגים וגם עובדת עם ממשלות מקומיות, ארגונים לא ממשלתיים ומוסדות אקדמיים בדרום אסיה כדי לאסוף דגימות אודיו של ניבים שונים ברחבי האזור. מכיוון שהפרויקט שאפתני, זה עשוי להימשך שנים רבות. עם זאת, גוגל כבר עובדת על הפרויקט ואומרת שהיא יכולה לראות את "הנתיב בבירור". החברה גם הדגישה, כי בינה מלאכותית יכולה לעזור להילחם בשינויי אקלים ובאתגרי בריאות. גוגל שדרגה את תמונות הלוויין שלה כדי לאמן דגמי AI לזהות ולעקוב אחר שריפות בזמן אמת. לאחרונה היא השיקה מערכת מעקב אחר שריפות בארצות הברית, קנדה ומקסיקו ובחלקים מאוסטרליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים