עסקת ברודקום-VMWare תניב למייקל דל יותר מ-21 מיליארד דולר

דל צפוי לקבל 12.06 מיליארד דולר במזומן, לצד 9.59 מיליארד במניות – אם כי הרכישה עדיין לא אושרה סופית ונתונה לחקירה של נציבות הסחר הפדרלית

במקום ה-24 בעושרו בעולם נכון להחודש. מייקל דל.

עסקת הרכישה של ברודקום את VMWare, שפורסמה במאי השנה תניב לאחד מעשירי תבל, מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, 21.65 מיליארד דולר. אלה יתווספו ל-45 המיליארדים שכבר יש לו בארנק.

על פי המסמכים שהוגשו ל-SEC, הרשות לניירות ערך בארה"ב, דל יקבל את הסכום המופלא, במזומן ובמניות – בשל אחזקתו ב-169,278,015 מניות של ענקית הווירטואליזציה. הנתון משקף כשליש משווי הנרכשת.

מנהלי VMware יקבלו מצנחי זהב בסך כולל של 169.4 מיליון דולרים.

לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, דל מדורג כאדם ה-24 בעושרו בעולם, ולו שווי נקי של 45 מיליארד דולרים, נכון להחודש. עם סיום העסקה, הרכישה  תקדם אותו בדירוג עשירי תבל.

אולם התוספת להונו האישי של דל רחוקה עדיין. זאת, כי הרכישה טרם הסתיימה, ונציבות הסחר הפדרלית עוסקת ב"חקירת בקשה שנייה" על המיזוג, חקירה שהחלה ביולי. הרכישה לא יכולה להיסגר עד לסיום החקירה.

לברודקום היו התמודדויות רבות עם רגולטורים בארה"ב ובאירופה. בסופו של דבר, היא הגיעה להסכם פשרה בן שבע שנים עם הנציבות האירופית, המאפשר לרגולטור האירופי לבדוק באופן קבוע את רישומי החברה, כדי לוודא שהיא לא פועלת באופן שבו פעלה בעבר. אז נטען כלפיה כי העניקה החזרים ללקוחות בגין הסכמי אספקה ​​בלעדיים, התנהגות שהרגולטורים כינו "לא חוקית", ו"חונקת תחרות".

עם סיום העסקה ואישור הרגולטורים משני צדי האוקיינוס, דל צפוי לקבל 12.06 מיליארד דולר במזומן, לצד 9.59 מיליארד במניות. הוא היה יו"ר הדירקטוריון של VMware  לאחר ש-דל רכשה את EMC, החברה האם של ענקית הווירטואליזציה, ב-2016. הוא יו"ר ומנכ"ל מועצת המנהלים של דל – חברה שהקים ב-1984. עוד הוא הקים, עם זוגתו, את קרן מייקל וסוזן דל ב-1999, וזו עוסקת בפילנתרופיה ברחבי

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גדעון

    רוב של עשיו העולם עשירים "על הנייר" 12 מיליארד מזומן זה יותר ממה שיש לרובם במזומן.

אירועים קרובים