הירידה בביקוש למחשבים אישיים השפיעה לרעה על התוצאות של AMD

ירידה זו והמשבר המתמשך בשרשרת האספקה נתנו את אותותיהם על התוצאות של החברה: ההכנסות שלה אמנם עלו, אבל הרווח הנקי צנח

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

AMD סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה בהכנסות, אולם גידול חד בהוצאות הביא לירידה חדה ברווח הנקי של החברה – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה אמש (ג').

הוצאות החברה זינקו ברבעון ב-54% ל-5.6 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-29% ל-5.6 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי צנח ב-92.9% ל-66 מיליון דולר והרווח למניה – בכ-95% לארבעה סנט בלבד. AMD אף עברה ברבעון מהחזר מס של 82 מיליון דולר לחבות מס של 135 מיליון.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות צמחו ב-44.2% ל-3.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-12.9% ל-2.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 42%. ההוצאות התפעוליות גדלו ביותר מפי שלושה ל-2.4 מיליארד דולר וכתוצאה מכך, החברה הגיעה להפסד תפעולי של 64 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 948 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

המספרים של תשעת החודשים הראשונים של השנה מראים כי ההוצאות של החברה זינקו בתקופה זו ב-81% ל-16.6 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-55.1% ל-18 מיליארד. גם כאן, העלייה התלולה בהוצאות פגעה ברווחיות: הרווח התפעולי צנח ב-42.1% ל-1.4 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-40.6% ל-1.3 מיליארד.

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית ויו"רית AMD, אמרה לאחר פרסום התוצאות כי הן "היו מתחת לציפיות, בגלל הירידה בשוק המחשבים האישיים וצמצום המלאים בשרשרת האספקה של ייצור מחשבים אלה. למרות הסביבה העסקית המאתגרת, ההכנסות שלנו גדלו, בגלל עלייה בביקוש למוצרי הדטה סנטר שלנו ובמוצרים שאנחנו מציעים לעולם הגיימינג. מעמדנו המוביל בשני תחומים אלה עוזר לנו לנווט בהצלחה את הספינה שלנו בסביבה העסקית הקשה".

AMD

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים