אחרי שמאסק הפך לבוס של טוויטר: סלבריטאי הוליווד נסערים

קניה ווסט הוחזר לטוויטר, על אף ההצהרות השנויות במחלוקת שלו בפלטפורמה ● הכדורסלן לברון ג'יימס קרא למאסק להישמר מפני מילים גזעניות, הנפוצות בפלטפורמה מאז הרכישה ● ויש מי שכבר עזבו לרשתות חברתיות אחרות

תאפשר תשלום פר-מאמר חדשות. טוויטר.

אילון מאסק ממשיך לעורר מהומות, הפעם לא ישירות אלא דרך המדיניות החדשה שהוא צפוי להנהיג בטוויטר – הרשת החברתית שאימץ לחיקו בעבור סכום "צנוע" של 44 מיליארד דולר.

מדובר בשינויים שמקורם בקונספט של טייקון הטק, להפוך את טוויטר לפלטפורמה "לכולם", שבה הצנזורה מתרחשת אך ורק כשתוכן עובר על החוק האמריקני, ושאפשור מלא ככל שניתן לחופש הדיבור והביטוי – הופך לעקרון המנחה.

אחד המהלכי הראשונים של מאסק כבוס של טוויטר היה סילוק כל ההנהלה הבכירה, כולל ויג'יה גאדה, שהייתה אחראית על הצנזורה בפלטפורמה, אבל האם הוא עצמו החזיר את הראפר המפורסם קניה ווסט, מי שכיום קרוי Ye, אליה?

נזכיר כי מוקדם יותר באוקטובר הורחק ווסט מטוויטר ומאינסטגרם בחשד שהוא מקדם שנאה ליהודים, אחרי שפרסם פוסטים וציוצים שנתפשו כאנטישמיים, אבל לא היו באמת יותר מדי ברורים. בהמשך, לאחר ההרחקה, הודיע Ye כי בכוונתו לרכוש את הרשת החברתית המזוהה עם הימין הקיצוני, פארלה.

ווסט הסביר את החלטתו, וציין, כי "בעולם שבו דעות שמרניות נחשבות לשנויות במחלוקת, עלינו לוודא שיש בידינו הזכות להביע את עצמנו באופן חופשי".

"החשבון של Ye שוחזר על ידי טוויטר לפני הרכישה. הם לא התייעצו איתי ולא הודיעו לי", טען מאסק בציוץ לאחר שמשתמש צייץ כלפיו, "אז למה שחזרת כבר את החשבון של קניה ווסט? טוויטר לא צריכה להיות פלטפורמה לפלוט גזענות ואנטישמיות".

אז ווסט אולי לא הוחזר לטוויטר ישירות על ידי מאסק, וזאת על אף שהיזם המפורסם ידוע כחברו ואף כתומך שלו. כשווסט צייץ את תכניו השנויים במחלוקת, וגרם למארק צוקרברג להרחיק אותו מ'אינסטה' שבבעלותו מייד, מאסק דווקא לא התרגש, ואף צייץ כלפי ווסט ששב לשירות ובטרם הורחק: "ברוך הבא לטוויטר ידידי!"

הסלבס נלחצים ומבקרים

שחקן ה-NBA לברון ג'יימס הוא אחד הסלבס שנלחצו מכניסת מאסק לנעלי הבוס של טוויטר, ומהפיכתה לפלטפורמה "חופשית"' שבה רוב מה שנכתב נשאר על כנו. ג'יימס פרסם תגובות והערות בעקבות דיווח על עלייה דרמטית בשימוש בהשמצות גזעיות באתר.

"אני לא מכיר את אילון מאסק, וחוץ מזה, יכול להיות שפחות אכפת לי מי הבעלים של טוויטר", צייץ הכדורסלן המפורסם בסוף השבוע, "אבל אני אגיד שאם זה נכון, אני מקווה שהוא ואנשיו יתייחסו לזה ברצינות רבה כי זה AF (הכוונה ל-as fuck שמשמעותו 'ממש' – ג"פ) מפחיד. כל כך הרבה אנשים d–n ('ארורים' – ג"פ) ולא מתאימים שאומרים שדיבור שנאה הוא חופש ביטוי".

ג'יימס טען כי 'ניגר' – מילה המשתמשת לתיאורי גנאי של שחורים – החלה לצוץ בטוויטר בהיקף גבוה במיוחד מאז שמאסק לקח את מושכות החברה לידיו. ג'יימס צייץ פוסט ששיתף קישור לדיווח של Network Contagion Research Institute שהשימוש במה שמכנים ה-N-word גדל בכמעט 500 אחוז.

מאסק הגיב לחששותיו של כוכב הלייקרס וציין כי "כמעט כל החשבונות החולקים דברי שטנה אינם אותנטיים", מה שהתכתב עם טענות מוקדמות שלו שבטוויטר יש 20-25% חשבונות בוט מזויפים המפיצים בה דברי בלע, פרסומות ושאר תופינים כאילו היו חשבונות של אנשים אמיתיים.

הקפטן החדש של טוויטר אף ריטווט פוסט של ראש מחלקת הבטיחות והיושר של טוויטר, יואל רוט, שטען כי רוב החשבונות המפרסמים את דברי השנאה היו "לא אותנטיים".


בנוסף למקרים אלו, יש כבר כמה דמויות הוליוודיות בולטות שהחליטו לעזוב את טוויטר. אתמול צייצה שונדה ריימס, תסריטאית הטלוויזיה, המפיקה והסופרת שמאחורי הסדרה "האנטומיה של גריי", שהיא תנטוש את הפלטפורמה, וכתבה בפשטות: "לא נשארת למה שאילון תכנן. ביי".

המפיק הבכיר של סדרת הטלוויזיה המצליחה "החיים עצמם", ואחד השחקנים הראשיים בסדרה המיתולוגית "שלושים ומשהו", קן אולין, צייץ ביום ו': "אני מסתלק מכאן".

סטיבן ואן זאנדט, הגיטריסט של ברוס ספרינגסטין ומי שגילם את חברו הטוב של המאפיונר טוני סופרנו בסדרת הטלוויזיה המיתולוגית "הסופרנוס", התבטא כלפי הבעלים החדש וכתב: "אילון מאסק היקר, כמה עצות בחינם מהקונסיליירי העולמי. אתה תעשה את הטעות הגדולה ביותר בחייך אם תחזיר את אדולף היטלר לאמצעי התקשורת היעילים ביותר בעולם המודרני. סוג הטעות שלעולם, לעולם לא יסלחו לך עליה".

הציוץ של זאנדט התייחס, ככל הנראה, לדונלד טראמפ שסולק מהשירות בינואר 2021, ושמאסק אמר שיחזיר לטוויטר אחרי שתהפוך לשלו.

טראמפ עצמו כתב בפלטפורמה החברתית המתחרה שלו 'החברתית האמיתית' (Truth Social): "אני מאוד שמח שטוויטר נמצא כעת בידיים שפויות, ולא תנוהל יותר על ידי משוגעים ומטורפים משמאל רדיקלי שבאמת שונאים את המדינה שלנו".

עם זאת השחקן והבמאי רוב ריינר, המזוהה עם הדמוקרטים, עודד אנשים להישאר ברשת החברתית המצייצת כדי "לשמור על הדמוקרטיה החוקתית שלנו".

מנסה להציל את האנושות. אילון מאסק, הבעלים של טוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

מנסה להציל את האנושות. אילון מאסק, הבעלים של טוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: ויקימדיה ו-BigStock (בהתאמה)

רק מנסה לעזור לאנושות

מאסק אמר שקנה ​​את טוויטר כדי "לנסות לעזור לאנושות, אותה אני אוהב", תוך שהוא מכיר בכך שהאתר "לא יכול להפוך לנוף גיהנום חופשי לכל".

"הסיבה שרכשתי את טוויטר היא כי חשוב לעתיד הציוויליזציה שתהיה כיכר עיר דיגיטלית משותפת, שבה ניתן להתווכח על מגוון רחב של אמונות בצורה בריאה, מבלי לנקוט באלימות", צייץ מאסק עוד ביום ה'. "כרגע קיימת סכנה גדולה שהמדיה החברתית תתפצל לתוך תאי ימין קיצוני ושמאל קיצוני שמייצרים יותר שנאה ומפלגים את החברה שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים