קניה ווסט הורחק מטוויטר ואינסטגרם בחשד שהוא אנטישמי

הראפר פרסם פוסטים וציוצים שנתפשו כאנטישמיים, אבל לא היו באמת יותר מדי ברורים ● מה כתב ווסט? ואיך אילון מאסק, שאמור לרכוש את טוויטר בקרוב, קשור לכך?

הורחק מאינסטגרם וטוויטר בגלל אנטישמיות. קניה ווסט.

טוויטר ואינסטגרם השעו זמנית את חשבונו של הראפר קניה ווסט, בגלל כמה פוסטים שהעלה אליהם ושנתפשו כאנטישמיים. נציגי הרשת החברתית המצייצת ומטא (Meta) – החברה האם של אינסטגרם – אישרו ביום א' האחרון כי ווסט הפר את הנחיות המשתמש של החברות, ולכן הורחק זמנית מפעילות בשירותיהן. הפלטפורמות בישרו שאף הסירו את הפרסומים של הראפר, לאחר שמשתמשים דיווחו עליהם כעל כאלו המכילים תוכן אנטישמי.

הכל התחיל ביום ו', כש-ווסט נחסם מפעילות אינסטגרם, לאחר שהאשים את הראפר שון (דידי) קומבס בכך שהוא נמצא בשליטה של יהודים.

אז פנה ווסט בצר לו לטוויטר. בציוץ זה, הראשון של ווסט מאז 2020 בפלטפורמה המצייצת, נכללה תמונה מטושטשת של הראפר ומייסד מטא, מארק צוקרברג, שרים קריוקי, בתוספת הכיתוב: "תראה את זה מארק, איך אתה יכול להעיף אותי מאינסטגרם?".

אבל הראפר הפרובוקטור לא הסתפק בכך. הציוץ שהעלה ווסט – שכעת מכנה עצמו Ye – במוצאי שבת לטוויטר כלל תוכן בעל מסר לא הכי ברור, שבו אמר ווסט כי בקרוב יעשה "death con 3 על אנשים יהודים". הוא המשיך וציין: "אני לא יכול להיות אנטישמי, כי אנשים שחורים הם למעשה יהודים". כמו כן הוסיף ווסט, שלא ברור אל מי בדיוק פנה: "אתם השתעשעתם בי וניסתם להשחיר כל מי שהתנגד לאג'נדה שלכם".

בנוסף לפוסט זה, שנמחק, כתב ווסט עוד כמה ציוצים בשבת, בהם קרא בין היתר לתמוך בהפגנות באיראן.

הגולשים, כאמור, דיווחו על התוכן כעל אנטישמי והוא הוסר, בעוד שהראפר הוגבל מפעילות בפלטפורמה לפרק זמן לא מוגדר.

מעניין לציין שמי שלא התרגש מהתוכן השנוי במחלוקת, ואף צייץ כלפי ווסט ששב לשירות: "ברוך הבא לטוויטר ידידי!" היה הבעלים לעתיד של הרשת החברתית, המולטי-מיליארדר אילון מאסק, שעתיד לרכוש את טוויטר ומתכוון לאפשר בה חופש ביטוי לכולם.

בירך את ווסט על שחזר לטוויטר. אילון מאסק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

בירך את ווסט על שחזר לטוויטר. אילון מאסק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: פליקר

גינוי נרחב מטעם יהודים

למען האמת לא ברור אם ווסט אנטישמי או פשוט לא ממש בריא בנפשו בזמנים אלו. לפוסטים ולציוציו אלו קדמו מספר אירועים תמוהים (וקשורים) אחרים – מוקדם יותר החודש, נמתחה עליו ביקורת אחרי שלבש, בשבוע האופנה בפריז, חולצת טריקו שעליה הכיתוב "חיי לבנים חשובים" (הפוך מהמסר של התנועה לזכויות השחורים BLM) כחלק מהקולקציה שלו. הראפר דידי פרסם עקב כך סרטון באינסטגרם, בו ציין כי הוא מתנגד לחולצה והפציר באנשים שלא לקנות אותה. עקב פוסט זה, כנראה, זכה דידי לככב בפוסט הראשון של ווסט, שנחסם באינסטה. 

במקביל, לפני מספר ימים, הודיעה יצרנית מוצרי הספורט הגרמנית אדידס כי העלתה לבדיקה את השותפות העסקית שלה עם ווסט.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by David Schwimmer (@_schwim_)

רבים גינו את ווסט והתבטאויותיו אלו, כולל מספר מפורסמים יהודים כמו דיוויד שווימר, כוכב "חברים", שכתב בפוסט ארוך באינסטגרם: "האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בעולם. היהודים מהווים רק 2.4% מאוכלוסיית ארצות הברית אך הם קורבנות של יותר מ-60% מכלל פשעי השנאה הדתיים. בין אם קניה ווסט חולה נפש ובין אם לאו, אין ספק שהוא קנאי. דבר השטנה שלו קורא לאלימות נגד יהודים. אם אתם מפרשים את דבריו בדרך אחרת ומגנים עליו, נחשו מה? אתם גזענים". שווימר שיתף בפוסט דו"ח שנתי של ה-FBI בעניין מגמות פשעי השנאה הרווחות כיום.

גם הקומיקאית היהודייה שרה סילברמן כתבה בכעס: "קניה איים על היהודים אתמול בטוויטר וזה אפילו לא הפך ל-טרנדינג. למה כמעט תמיד רק יהודים מגיבים נגד שנאת יהודים? השתיקה רועמת".

מוזיאון השואה בבלוס אנג'לס התייחס אף הוא לדברי ווסט וכתב בהצהרה לתקשורת: "למילים יש חשיבות ולמילים יש השלכות". מהמוזיאון פנו לווסט וכתבו: "אנחנו קוראים לך לבוא לבקר אותנו במוזיאון השואה באל.איי, כדי להבין איך מילים יכולות להסית לאלימות מחרידה ולרצח עם. השואה התחילה רק במילים שהולידו למרבה הצער סטריאוטיפים, טרופים גזעיים ודתיים והאשמת אחרים והובילו לרצח של שישה מיליון יהודים. במוזיאון השואה באל.איי המשימה שלנו להנציח את אלה שנרצחו, לחנך על השואה ועל כל רצח עם, כולל רצח העם שבוצע נגד העם הארמני, ולעורר השראה לעולם מכובד ואנושי יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים