עובדי טוויטר מתכוננים לומר למאסק: "פיטורים מסיביים הם חסרי אחריות"

המגזין טיים פרסם טיוטת מכתב של מועסקי הרשת החברתית המצייצת ובו נכתב בין השאר: "אנו קוראים להנהלת טוויטר ולאילון מאסק להפסיק את איומי הפיטורים הרשלניים הללו… מגיעות לנו התחייבויות קונקרטיות"

האם כ-75% מעובדיה כבר הלכו הביתה? טוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

אם לא ישתבש דבר ברגע האחרון, ואם יזם הטק הדומיננטי בעולם לא יתהפך שוב, אילון מאסק עתיד לרכוש סופית את טוויטר ממש בקרוב ולהפוך – בתמורה ל-44 מיליארד דולר – לבעלים הרשמיים של הרשת החברתית המצייצת.

כפי שדיווחנו באחרונה, כהכנה להפיכה לבעלים של טוויטר, עדכן מאסק למפרע כי בכוונתו לערוך טלטלה בשירות ולפטר כ-75% מעובדיו. למעשה, יזם הטק ומנכ"ל הענקיות טסלה, SpaceX ואחרות מעוניין להשאיר את הרשת החברתית המצייצת עם כ-2,000 עובדים בלבד אחרי כניסתו לנעלי הבוס.

הסיבות המדויקות לכוונות הפטורים הללו לא פורסמו או דווחו, ואין דרך לדעת מה מטרתם, מלבד העובדה שמאסק, כידוע, מעוניין לערוך רה-ארגון בשירות ולשנות אותו מהיסוד.

מטרת העל של מאסק, כפי שהגדיר אותה בעצמו בעבר, היא להפוך את טוויטר לרשת חברתית שאותה כינה "X", שתספק אכסניה ל"כולם". מאסק התייחס בדבריו האחרונים האלו, ובעבר בהרחבה, לכך שלסברתו טוויטר במתכונתה הנוכחית משתיקה קולות רבים, בעיקר של הימין העולמי, ושעליה להפוך לפלטפורמה שהצנזורה בה מועטת ונעשית רק ואך ורק כציות לחוקי המדינה. מאסק גם הצהיר כי במסגרת הרפורמה שבכוונתו לחולל הוא יחזיר לשירות את נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שהורחק מטוויטר לצמיתות בינואר 2021.

הכנה לקראת פיטורים מסיביים

לפי דיווח של הוושינגטון פוסט מיום ה' האחרון, מאסק ציין את כוונותיו בנוגע לפיטורים בפני משקיעים פוטנציאליים בעסקה שלו עם טוויטר, ואמר כי בכוונתו לצמצם את מצבת המועסקים בטוויטר בשלושה רבעים מנפחה כיום.

בנוסף, לטענת הדיווח של הפוסט, גם אם עסקת מאסק-טוויטר תיכשל שוב ובאופן סופי, טוויטר עצמה מתכננת לפטר כמעט רבע מהצוות שלה עד סוף 2023.

לדברי הפוסט, שדיווח את החדשות בהתבסס על מסמכים ועדויות ממקורות אחרים, הקיצוצים ישפיעו לא רק על כוח האדם, אלא גם על התשתית של החברה, ובמיוחד על הדטה סנטרים המאפשרים את הפעלת הרשת החברתית המצליחה, שבה פעילים מדי יום יותר מ-200 מיליון משתמשים.

כבר מתכונן לפטר את מרבית העובדים ביום שרכישת טוויטר תתממש. אילון מאסק. עיבוד ממוחשב.

כבר מתכונן לפטר את מרבית העובדים ביום שרכישת טוויטר תתממש. אילון מאסק. עיבוד ממוחשב. צילום: BigStock

העובדים לחוצים ומכינים מכתב אל ההנהלה ומאסק

אחרי הדיווחים, התגובות על תכניותיו אלו של מאסק היו ביקורתיות וניבאו שהמהלך עלול לפגוע קשות בפלטפורמה. בעיקר נשמעו עובדי חברה שטענו נגד הרפורמה של מאסק. בהמשך, אתמול (ב'), פרסם המגזין טיים טיוטת מכתב שמכינים עובדי טוויטר לבוס החדש שלהם ולהנהלת החברה. הטיים לא ידע להגיד כמה עובדים עתידים לחתום אל המסך, אך פרסם את תוכנו.

בין הדברים שציינו הכותבים, שפנו אל "הצוות, אילון מאסק והדירקטוריון, צוין בעיקר ש-"אנו, עובדי טוויטר החתומים מטה (למסך טרם צורפו חתימות – ג"פ), מאמינים שהשיח הציבורי בסכנה". 

עוד פורט בטיוטה: "התוכנית של אילון מאסק לפטר 75% מעובדי טוויטר תפגע ביכולתה של טוויטר לשרת את השיח הציבורי. איום בסדר גודל כזה הוא פזיז, מערער את אמון המשתמשים והלקוחות שלנו בפלטפורמה שלנו, והוא מעשה שקוף של הפחדת העובדים".

הפונים הוסיפו וציינו: "לטוויטר יש השפעות משמעותיות על חברות וקהילות ברחבי העולם. בזמן שאנחנו מדברים, טוויטר עוזרת להרים את העיתונות העצמאית באוקראינה ובאיראן, כמו גם מעצימה תנועות חברתיות ברחבי העולם. איום על עובדים בטוויטר הוא איום על עתידה של טוויטר. לאיומים אלו יש השפעה עלינו כעובדים, והם מפגינים ניתוק מהותי מהמציאות של הפעלת טוויטר. הם מאיימים על פרנסתנו, על הגישה לשירותי בריאות חיוניים ועל יכולתם של בעלי ויזה (אשרת שהייה – ג"פ) להישאר במדינה שבה הם עובדים. איננו יכולים לעשות את עבודתנו בסביבה של הטרדות ואיומים מתמשכים. בלי העבודה שלנו, אין טוויטר. אנחנו, העובדים בטוויטר, לא נפחד. אנו מתחייבים לתמוך בקהילות, בארגונים ובעסקים המסתמכים על טוויטר. לא נפסיק לשרת את השיח הציבורי".

במכתב הנחרץ במיוחד הוסיפו הפונים גם דרישות ברורות וציינו כי הם קוראים להנהלת טוויטר ולמאסק "להפסיק את איומי הפיטורים הרשלניים הללו". לדבריהם, כעובדים, מגיעות להם התחייבויות קונקרטיות כדי שיוכלו להמשיך לשמור על שלמות הפלטפורמה.

בהמשך פירטו הכותבים כי הם דורשים מהמנהיגות הנוכחית והעתידית: כבוד לשירות ואליהם; לא להפלות עובדים על בסיס גזע, מגדר, מוגבלות, נטייה מינית או אמונה פוליטית; בטיחות לעובדים ממדינות אחרות שמוצבים בארה"ב, בנוגע לאשרות השהייה שלהם; התחייבות מפורשת ממאסק לשמור על הטבות העובדים, גם אלו הרשומות בהסכם המיזוג וגם אלו שלא (למשל עבודה מרחוק); לבסס ולהבטיח מדיניות פיטורים הוגנת לכל העובדים לפני ואחרי כל שינוי בבעלות.

כן נדרשה ההנהלה הישנה או החדשה לקיים עם המועסקים "תקשורת שקופה, מהירה ומתחשבת סביב תנאי העבודה שלנו. אנחנו דורשים שיתייחסו אלינו בכבוד, ושלא יתייחסו אלינו ככלים בלבד במשחק שמשחוק על ידי מיליארדרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים