אפל עומדת לוותר על החזרת ה-Touch ID למכשיריה

סורק טביעות האצבע לא ישוב למכשירי ה-iPhone העתידיים, לפחות לא בשנים הקרובות, כך לפי מארק גורמן מ-בלומברג ● בניוזלטר Power On האחרון של גורמן נכתב שהמכשיר הבא של הענקית, iPhone 15, לא יאובזר ב-Touch ID

ה-Touch ID, שהוחלף ב-Face ID, ולא יחזור בינתיים למכשירי אפל.

למרות שאפל (Apple) עבדה במשך שנים על פיתוח סורק טביעות האצבע שלה, ה-Touch ID, מסתמן כי יצרנית ה-iPhone תוותר על החזרת המנגנון למכשירים הבאים שתשחרר. על החדשות דיווח עיתונאי בלומברג, מארק גורמן, הידוע כמי שמספק לרוב מידע אמין על תוכניות הענקית מקופרטינו. הוא פרסם זאת במסגרת הניוזלטר האחרון שלו המכונה Power On.

אפל החליפה את ה-Touch ID ב-Face ID ב-iPhone X בשנת 2017, ובחרה להעדיף בחמש השנים האחרונות את מנגנון זיהוי הפנים הביומטרי על פני סורק האצבעות שקדם לו. עד אז היה המנגנון מובנה בכפתור הבית במכשירי ה-iPhone. ואולם, משום שידוע כי בשנים האחרונות בוחנים באפל טכניקות לשילוב חיישן טביעת האצבע מתחת למסך המכשיר ובלחצן ההפעלה של ה-iPhone, עלתה סברה כי המנגנון יוחזר לפעולה, בדרך זו או אחרת, בקרוב. אלא שלפי גורמן, לא סביר שהדבר יקרה בשנים הקרובות. "אני חושב ש-Face ID כאן כדי להישאר ו-Touch ID לא יחזור למכשיר הדגל", כתב גורמן לקוראיו.

iPhone 14. הסמארטפון אחרונים שאפל השיקה.

iPhone 14. הסמארטפון אחרונים שאפל השיקה. צילום: אפל

לפי גורמן, ייתכן עם זאת כי אפל תמשיך להשתמש ב-Touch ID ב-iPhone SE לצורך הכניסה אליו. הוא ציין כי במכשיר זה סורק טביעות האצבעות עשוי להיות מובנה פשוט בכפתור ההפעלה. עם זאת גם במקרה זה, לא נראה שהשינוי יתרחש בטווח הקרוב, או כפי שהבהיר גורמן: "לא שמעתי שזה בצנרת".

השמועות על כוונת אפל להתקין את ה-Touch ID מתחת למסך הסמארטפונים שלה בעתיד היו עניין נפוץ בשנים האחרונות. אלו תפסו תאוצה משום שבמכשירי אנדרואיד רבים כיום דווקא כן מוטמע אמצעי לזיהוי טביעת אצבע דרך המסך, או שהמכשירים הפועלים על בסיס מערכת ההפעלה המתחרה של אפל מצוידים בסורק אצבעות מובנה בכפתור בצידי המכשיר. בשנה שעברה צפה אנליסט אפל המפורסם, מינג-צ'י קואו, שב-iPhone 15, אשר צפוי להיות מושק בסתיו 2023, כן יוחזר סורק טביעות האצבע להיות מוטמע במסך. אבל גורמן, כאמור, חולק עליו כעת.

עוד ציין עיתונאי בלומברג בניוזלטר שלו, כי הצגת ה-iPhone 14 הייתה כנראה האירוע הגדול האחרון של אפל השנה. לדבריו, אפל צפויה להכריז בקרוב על ה-iPad Pro החדש בגודל 11 ו-12.9 אינץ' ועל גרסאות חדשות של ה-MacBook Pro וה-Mac Mini עם שבבי M2, אבל הכרזות אלו עתידות להתבצע באמצעות הודעות לעיתונות וללא אירועים נוצצים. לפי הדיווחים, אפל עשויה גם לצאת עם שדרוג ל-Apple TV בקרוב, ולפני תום 2022.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים