מנכ"ל צלסיוס משך 10 מ' ד' – שבועות בטרם הקפאת חשבונות הלקוחות

אלכס משינסקי - שהיה בין מקימי חברת אשראי הקריפטו הישראלית-אמריקנית ושהוביל אותה עד כה והתפטר באחרונה - משך את הסכום במאי, בעוד שהחברה הגישה בקשה להגנת פשיטת רגל באמצע יולי

משך כסף לפני ההכרזה על פשיטת הרגל. אלכס משינסקי, מנכ"לה לשעבר והמייסד השותף של צלזיוס. עיבוד ממוחשב.

אלכס משינסקי, מנכ"לה והמייסד השותף של צלזיוס (Celsius) – חברת הלוואות הקריפטו הישראלית-אמריקנית – הודיע באחרונה על נטישת הספינה הטובעת של החברה שנמצאת בהליך פשיטת רגל. כעת מסתמן כי משינסקי ידע יותר משאפשר היה לתאר על מצב החברה המדורדר, ומשך 10 מיליון דולר מחשבונה שבועות לפני שהיא החלה בהקפאת חשבונות הלקוחות שלה.

כזכור, צלזיוס ביקשה ביולי האחרון את הגנת בית המשפט בארה"ב, במסגרת סעיף 11 בחוקי פשיטת הרגל של המדינה, ומוגדרת כחברה בפשיטת רגל זמנית מאז. כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, משניסקי, שכיהן כמנכ"ל וכמייסד השותף של צלזיוס, הודיע בשבוע שעבר (ג') על עזיבתו את מושכות החברה, והוחלף בידי כריס פרארו, מי שתפקד כסמנכ"ל הכספים של החברה עד כה.

לפי דיווח אחרון של הפייננשל טיימס, משינסקי משך פיקדונות בגובה 10 מיליון דולר, שמתוכם 8 מיליון דולר שימשו לתשלום מיסי צלזיוס על נכסי הפלטפורמה, ואילו 2 מיליון הדולר הנותרים היו ה-Token CEL המקורי של צלזיוס.

המשבר בשוק הקריפטו. אילוסטרציה.

המשבר בשוק הקריפטו. אילוסטרציה. צילום: BigStock

כשהשוק סער במאי – משינסקי משך את הכסף

צלזיוס – שהציעה ללקוחותיה הלוואות במטבעות דיגיטליים והושפעה מהתמוטטות שוק הקריפטו ומכשלים סדרתיים של בורוסת קריפטו רבות בקנה מידה גדול, כמו למשל Three Arrows – השעתה את שירותי המשיכה, המרת המטבעות והעברה של משתמשים ללא אזהרה ב-12 ביוני, מה שגרם לפאניקה בקרב הפעילים בשוק הקריפטו.

באמצע יולי, כאמור, היא הגישה רשמית בקשה לארגון מחדש מרצון לבית המשפט לפשיטת רגל בארה"ב.

כש-משינסקי משך את 10 מיליון הדולרים לפני פשיטת הרגל, במאי, שוק הקריפטו כבר היה סוער במיוחד עקב קריסתה של Terra, שמחקה יותר מ-60 מיליארד דולר משוויו הכולל של שוק זה באותו חודש. המשיכה של משינסקי באותה תקופה מצביעה, לכאורה, על כך שהוא זיהה את המגמה ואת הנתיב חסר המוצא של צלזיוס וניסה לנצל את המומנטום כדי "להציל" כספים ולהכניסם לכיסיו.

כעת, משהדבר נחשף, הוטל על צלזיוס להגיש פרטים על המהלך של משינסקי לבית המשפט בתוך ימים ספורים, כחלק מהגילויים הפיננסיים הרחבים יותר של החברה בהליך פשיטת הרגל, כך לפי הטיימס.

דוברו של משינסקי אמר לטיימס כי גם לאחר המשיכות, היו למנכ"ל העוזב ולמשפחתו נכסי קריפטו בשווי 44 מיליון דולר, שהוקפאו על ידי צלסיוס, ושאת העובדה הזו חשף משינסקי מרצונו לוועדת הנושים הבלתי מובטחים, ה-UCC, הפעילה רשמית במהלך הליכי פשיטת רגל.

יצוין עם זאת כי אמנם בין אמצע עד סוף מאי 2022 משינסקי משך מהחשבון שלו קריפטו רב, ואולם בתשעת החודשים שקדמו למשיכה, הוא הפקיד את אותה כמות מטבעות קריפטוגרפיים שמשך מאוחר יותר.

בהצהרה שהוציאה בעת הגשת פשיטת הרגל הראשונית, אמר סלזיוס כי "בלי ההקפאה, האצת המשיכות הייתה מאפשרת ללקוחות מסוימים – אלה שהיו הראשונים לפעול – לקבל תשלום מלא תוך השארת אחרים מאחור".

משינסקי כינה אז את ההחלטה "נכונה… לקהילה ולחברה שלנו", והוסיף כי בטווח הארוך ובסיכום ההיסטוריה של צלזיוס "נראה בזה רגע מכונן, שבו פעולה בנחישות ובביטחון שירתה את הקהילה וחיזקה את עתיד החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים