נמשכות הצרות של חברות הקריפטו: צלזיוס על סף פשיטת רגל

חברת אשראי הקריפטו הישראלית-אמריקנית מבקשת את הגנת בית המשפט וביקשה את סעיף 11 של חוקי פשיטת הרגל של ארה"ב, כדי להתגונן מפני נושיה

בפשיטת רגל זמנית. צלזיוס.

המשבר בענף המטבעות הדיגיטליים נמשך, ואתמול (ד') הצטרפה אליו רשמית צלזיוס (Celsius) – חברת אשראי הקריפטו הישראלית-אמריקנית – כשביקשה את הגנת בית המשפט, במסגרת סעיף 11 בחוקי פשיטת הרגל של ארה"ב. משמעות הדבר היא פשיטת רגל זמנית.

הבקשה לא באה בהפתעה, שכן לפני כחודש היא הקפיאה את פעילותה בטענה ל"תנאי שוק קיצוניים". 

צלזיוס נוסדה בשנת 2017 על ידי אלכס משינסקי, דניאל לאון ונוק גולדשטיין. החברה מנהלת את פעילותה מארה"ב ומבריטניה, כאשר חלק ניכר מהפיתוח שלה מתרחש בסרביה. עד לאחרונה היא נחשבה כאחת מחברות אשראי הקריפטו הגדולות, ביותר עם תיק אשראי של כשמונה מיליארד דולר ונכסים בסך כולל של כ-12 מיליארד דולר.

לטענתה, בסוף יוני היו לה כ-1.7מיליון לקוחות, ופיקדונות הקריפטו נושא ריבית שהגיעו לכ-17% לשנה.

החלטת צלסיוס לבקש את הגנת בית המשפט באה לאחר פשיטות רגל של חברות קריפטו אחרות, כמו Voyager ו-Three Arrow, שקרסו במהלך השבוע.

ירידות אחרי פסגות לא נתפשות. הביטקוין.

ירידות אחרי פסגות לא נתפשות. הביטקוין. צילום: CoinDesk

משבר ענף הקריפטו נמשך כבר כמה חודשים טובים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשער הביטקוין, המטבע הדגיטלי הגדול והחשוב ביותר. ב-8 בנובמבר בשנה שעברה שערו של הביטקוין הגיע 67,582.6 דולר – שיא של כל הזמנים. היום שערו ירד ל-20.100 דולר – ירידה של מעל לשבעים אחוזים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים