אינטל פרסמה את התשקיף להנפקת מובילאיי; השווי: 30 מיליארד דולר

החברה לא ציינה את מחיר המניה והשווי הוא לפי הערכות ● מובילאיי צמצמה מאוד את ההפסד בשנים האחרונות, אך במחצית השנה הנוכחית נרשם היפוך של המגמה ● וגם: פרופ' אמנון שעשוע הוא לא מקבל השכר הגבוה ביותר בחברה

פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי.

אינטל פרסמה ביום ו' האחרון תשקיף לקראת הנפקת החברה הבת הישראלית מובילאיי, שאותה היא רכשה ב-2017 תמורת 15.3 מיליארד דולר. המהלך לא בא בהפתעה, שכן אינטל התכוונה להנפיק את החברה כבר לפני כשנה – והתמהמהה עד כה.

התשקיף לא מציין את מחיר המניה שלפיו הוא נעשה, קרי: את היקף הגיוס הצפוי, אך על פי הערכת מומחים, אינטל מצפה לבצע את ההנפקה על פי שווי שוק של כ-30 מיליארד דולר, כלומר – קרוב לפי שניים ממה ששילמה עבור מובילאיי לפני כחמש שנים. זאת, לאחר שהיא התכוונה להנפיק את מובילאיי לפי שווי של 50 מיליארד דולר, ובחודש שעבר פורסם כי היא הורידה את הסכום בצורה ניכרת.

בתשקיף פרסמה אינטל את ההכנסות של מובילאיי ב-2021, שעמדו על 1.39 מיליארד דולר, לאחר שזינקו ב-43% לעומת 2020, ובמחצית הראשונה של השנה, שהגיעו ל-854 מיליון. כמו כן, היא פרסמה את נתוני הרווח וההפסד של החברה, שמהם עולה כי ההפסד שלה הצטמצם מאוד בשלוש השנים האחרונות: אם ב-2019 הוא עמד על 328 מיליון דולר, ב-2020 הוא ירד ל-196 מיליון ואשתקד צנח ל-75 מיליון בלבד. עם זאת, במחצית הראשונה של השנה הנוכחית המגמה התהפכה ומובילאיי רשמה הפסד של 67 מיליון דולר לעומת רווח של ארבעה מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

התשקיף מבטיח שגם אחרי ההנפקה, לאינטל תהיה שליטה מלאה על מובילאיי, בין היתר מאחר שהיא תשמור לעצמה את המניות מסוג B, שכוח ההצבעה שלהן הוא פי 10 מהמניות מסוג A, שאותן היא תציע למכירה. המניות של מובילאיי ייסחרו תחת הסימול MBLY.

המערכת של מובילאיי מותקנת ב-800 סוגי רכבים

מובילאיי נוסדה ב-1999 על ידי פרופ' אמנון שעשוע והמטה שלה נמצא בירושלים. היא מעסיקה 3,100 עובדים בארצות הברית, גרמניה, ישראל, סין וצרפת – בעיקר אנשי מו"פ. מובילאיי עוסקת בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ובמערכות ADAS, שמסייעות לנהגים. מוצר הדגל שלה הוא EyeQ – מערכת על שבב, שמעבדת את המידע שמגיע מחיישני המצלמה שמותקנת ברכב לצורך יישום אפליקציות עזר לנהג. הוא מאפשר בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בפקקים, אזהרה מפני התנגשות ועוד. לפי התשקיף, מעל 50 יצרניות של רכבים משתמשות במערכת, ב-800 דגמי רכבים. החברה כבר מכרה 117 מיליון מערכות EyeQ.

עוד נתון מעניין שהתשקיף חושף הוא השכר של בכירי מובילאיי: שכרו של פרופ' שעשוע זינק ב-2021 בשליש ועמד על 263,420 דולר. עם זאת, שלושה בכירים אחרים בחברה משתכרים יותר ממנו: פרופ' שי שלו-שוורץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שהשכר שלו עמד אשתקד על 761,180 דולר; ענת הלר, סמנכ"לית הכספים, עם 265,780 דולר; וד"ר גבי חיון, סגן נשיא בכיר למו"פ, עם 263,890 דולר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים