רוסיה: עובדים "קריטיים" בתעשיית ה-IT פטורים מגיוס המילואים

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי עובדים אלה, כמו גם בתעשיות הטלקומוניקציה והתקשורת, יקבלו פטור מגיוס ל-"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה ● בינתיים, הגיוס למלחמה נמשך, ואתו היציאה של רוסים רבים מהמדינה

לא חדל מלתקוף - גם בסייבר. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

עובדים בתעשיית ה-IT ברוסיה פטורים מגיוס המילואים החלקי שעליו הכריז בשבוע שעבר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כחלק מהמלחמה – או "המבצע הצבאי המיוחד", כפי שהקרמלין מכנה אותה – באוקראינה. הפטור ניתן גם לעובדים בתעשיות הטלקומוניקציה והמדיה.

ההודעה על כך פורסמה ביום ו' האחרון, כאשר שלשום (ב') פורסם שמשרד הדיגיטל הרוסי מסייע לעובדי ההיי-טק לקבל את הפטור מהגיוס. המשרד הוציא מדריך שמסביר כיצד העובדים שזכאים לפטור יכולים להימנע מהגיוס.

יצוין שהפטור לא ניתן לכל עובד בתעשיית ה-IT, אלא רק לכאלה שממלאים "תפקידים קריטיים". המדריך כולל 195 מקצועות בתעשיות האמורות שמי שעוסק בהן פטור מגיוס. נראה שהשלטונות ידרשו מהמבקשים לקבל את הפטור גם חוזי העסקה ותעודות שמעידות על תארים אקדמיים.

בהודעת משרד ההגנה הרוסי נכתב כי " רשימות האזרחים שהוגשו על ידי ראשי הארגונים הרלוונטיים בצורה שנקבעה למטה הכללי של הכוחות המזוינים של רוסיה ייחשבו כבסיס לפטור משירות צבאי".

פוטין הכריז ביום ד' האחרון על גיוס מילואים חלקי בהיקף של 300 אלף איש, שיועברו מרחבי רוסיה לשירות בשלל החזיתות במלחמה נגד אוקראינה. עם זאת, על פי הערכות, מספר המגויסים בפועל צפוי להיות גדול בהרבה. מדובר בגיוס המילואים הראשון שמבוצע ברוסיה (או בברית המועצות) מאז מלחמת העולם השנייה, והוא השלישי בלבד בתולדותיה.

ההודעה של פוטין, שלוותה באיום על המערב בשימוש ב-"כל האמצעים העומדים לרשותנו" (הכוונה לנשק גרעיני), הביאה מאות אלפי אזרחים רוסים לעזוב את המדינה למדינות שכנות, כגון פינלנד, קזחסטן ומונגוליה. כמו כן, ההודעה הביאה להפגנות בערים שונות במדינה, שהיו קטנות בהיקפן, אך המשטרה הרוסית עצרה בהן מפגינים רבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים