Fast Company נפרץ – ההאקרים התחזו לאפל ושלחו עדכונים מגונים

המגזין העסקי האמריקני Fast Company - המתפרסם בדפוס ובאינטרנט ועוסק בטכנולוגיה, עסקים ועיצוב - בישר אמש (ג') כי אתרו נסגר אחרי שנשלחו מטעמו הודעות פוש "מגונות וגזעניות" למשתמשי אפל דרך שירות אפל ניוז

האקרים שלחו הודעות אפל ניוז דרכו. אתר Fast Company.

המגזין העסקי האמריקני Fast Company – המתפרסם בדפוס ובאינטרנט ועוסק בטכנולוגיה, עסקים ועיצוב – הודיע אמש (ג') כי סגר את אתרו. המהלך הגיע אחרי שהאתר נפרץ ושההאקרים שלחו דרכו למנויי אפל ניוז (Apple News) הודעות שהוגדרו כ"מגונות" ואף כ"גזעניות". 

ההאקר או האקרים שהצליחו לפרוץ ל-Fast Company השתמשו בגישה שהשיגו למנגון הפנימי של גוף התקשורת כדי לשלוח דרכו הודעות למנויי אפל ניוז, בהן נכללו בין השאר מילים פוגעניות כלפי שחורים, כולל שימוש במילה Nigger – דברים חמורים שעלולים לפגוע ברבים.

"התרעה פוגענית להפליא"

Fast Company הודיע על שאירע באופן רשמי דרך חשבון הטוויטר שלו. בציוץ צוין כי חשבון אפל ניוז של גוף המדיה נפרץ – ודקה לאחר מכן נשלחו דרכו ההודעות האמורות, שהגיעו ישירות למנויים של אפל ניוז. החברה עדכנה כי היא חוקרת את המקרה – אך בציוץ שהגיע לאחר מכן היא הודיעה כי ה-CMS (ר"ת Content Management System) של המגזין, שדרכה ניתן היה לשלוח את ההודעות הללו, היא שנפרצה.

גם אפל ניוז צייצו בתגובה וכתבו לעוקביהם: "התרעה פוגענית להפליא נשלחה על ידי Fast Company, שנפרצה. אפל ניוז השביתה את הערוץ שלהם".

יצוין כי באתר, שתוכנו השגרתי הוסר מהאוויר, התפרסמה בתחילה הודעת כניסה, בה דיווחו הפורצים כיצד הצליחו לבצע את הפריצה. לטענתם, הדבר הושג, בין היתר, על ידי שיתוף סיסמאות בין מספר חשבונות – כולל כאלה השייכים לאדמין של האתר. לפי דיווחים שונים, בפורומים למסחר במידע גנוב, וברשת האפלה הופיעו פרסומים שבהם הפושעים מתפארים בגישה לנתוני עובדים ולטיוטות טקסטים של האתר.

מומחים שספיקו ניתוחים שונים של האירוע במדיה העולמית סבורים כי מדובר בפריצה שהתאפשרה עקב חוסר אבטחה מספקת של Fast Company והדגישו כי האבטחה של אפל עצמה אינה מספיקה, כל עוד הגופים המשתפים פעולה איתה לא ידאגו להגנה יעילה באותה מידה.

בזמן פרסום שורות אלו אתר Fast Company עדיין לא חזר לאוויר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים