משתמשי Windows, קיבלתם הודעה שיש חשד לווירוס? אין מה להילחץ

מדובר בתקלה, שמזהה פתיחה של לשוניות חדשות בדפדפנים שמבוססים על מנוע כרומיום כווירוס מסוכן ● במיקרוסופט מודעים לבעיה והבטיחו עדכון מהיר

תקלה, לא וירוס. Microsoft Defender

משתמשי Windows רבים מדווחים מאז אתמול (א') על הודעות חוזרות ונשנות של Microsoft Defender, שמתייחסות להתנהגות חשודה של וירוס. ההודעות הללו, Behavior:Win32/Hive.ZY, לא מפסיקות להופיע, בעיקר בעת פתיחת לשוניות חדשות בדפדפנים המבוססים על מנוע הכרומיום, בהם הדפדפן אדג' של מיקרוסופט עצמה.

האזהרה אמנם מודיעה שמדובר בבעיה חמורה, אך לאחר הכניסה לתוכנת האבטחה היא נעלמת כמעט מיד. סגירה של התוכנה והפעלה מחדש לא עוזרת, וגם לא אתחול של המחשב.

אולם, מתברר שמדובר בתקלה ולא בווירוס אמיתי, ובמיקרוסופט הודו בכך לאחר שהתרבו התלונות. התוכנה מזהה, משום מה, את הפתיחה של לשוניות חדשות כווירוס מסוכן. מה עושים? אין צורך לעשות כלום – רק לא למחוק קבצים, כי אלה שמחקו קבצים שאליהם התייחסה ההודעה נפגעו מהתקלה הזאת.

במיקרוסופט הבטיחו עדכון מהיר, וכבר עכשיו אמור להיות עדכון זמין שאפשר להוריד אותו באופן ידני מתוך Microsoft Defender, על ידי לחיצה על "בדוק אם קיימים עדכונים". אם מספר הגרסה של תוכנת האבטחה השתנה לאחר העדכון, יש לאתחל את המחשב כדי שהיא תיכנס לפועל. במיקרוסופט מדגישים שמדובר בטלאי זריז ושהנושא עדיין בבדיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים