ממשל ארה"ב אסר על אנבידיה ו-AMD לייצא מעבדי AI לסין

הסיבה: הסינים עלולים להשתמש במעבדים האלה לצרכים צבאיים ● המהלך הוא חלק ממלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין ● שערי המניות של שתי החברות יורדים בצורה ניכרת

עוד מהלומה במלחמת הסייבר האמריקנית-סינית.

עוד התפתחות במלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין: הממשל האמריקני הורה לשתיים מיצרניות המעבדים הגדולות, אנבידיה ו-AMD, שלא למכור יותר לסינים מעבדים מתוצרתן שיכולים לשמש לפיתוח בינה מלאכותית – כך מסרו שתי החברות אמש (ד'). מדובר בכמה מעבדים עם ביצועים גבוהים, שאותם החברות הללו לא יוכלו עוד למכור לכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

באשר לאנבידיה, האיסור חל על המעבדים הגרפיים A100 ו-H100 מתוצרתה, ועל פי מסמך שהחברה הגישה לרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, הוא נובע מכך שבממשל חוששים שהמעבדים הללו יועברו לשימוש של "משתמש קצה צבאי" בסין. במסמך מצוין שהאיסור עלול לעלות לה באובדן הכנסות של עד 400 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.

באנבידיה מעוניינים להמשיך לייצא חלק מהמוצרים האלה לסין בכל זאת, והגישו בקשה לצורך כך, אולם הם לא יודעים האם הממשל האמריקני יאשר אותה.

יצוין כי האיסור חל גם על מכירת המעבדים הללו לרוסיה, אולם אנבידיה מסרה שאין לה לקוחות משלמים במדינה זו.

ב-AMD חוששים כי האיסור יפגע בצורה ניכרת במכירות מעבדי ה-MI250 לסין. עם זאת, הם לא צופים פגיעה במכירות של מעבדי ה-MI100 למדינה זו – כך מסרה החברה ל-CNN.

מלחמה שהגיעה לשיא בתקופת טראמפ

האיסור החדש פגע בצורה ניכרת במניות שתי החברות: השער של מניית אנבידיה ירד עם פתיחת המסחר היום בוול-סטריט בקרוב ל-8%, וזה של AMD קטן בכ-5%.

מלחמת הסחר והמתח בין ארצות הברית לסין קיימים כבר כמה שנים, והגיעו לשיא בתקופת הממשל הקודם, של דונלד טראמפ. עם זאת, הם נמשכים גם תחת הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים