אמזון רוצה לדאוג גם לבריאות הנפש שלנו – נכנסה לשותפות עם ג'ינג'ר

ענקית הקמעונאות אונליין ממשיכה להתרחב בתחום הבריאות, וכעת עושה צעדים ראשונים בכל הקשור ברפואת הנפש, עם חבירתה לספקית שירותי ייעוץ נפשי מקוון ● השירות מוצע לחברות שיוכלו לספק אותו לעובדיהן

בקרוב היא גם תספק טיפול נפשי. אמזון. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

האם אמזון באמת מתרחבת, כשמטרתה הסופית היא שליטה בכל תחומי החיים שלנו בערך? ובכן, אמזון נכנסה כעת כשותפה עם חברה לשירותי ייעוץ נפשי אונליין בשם ג'ינג'ר (Ginger), כך על פי דיווח של הביזנס אינסיידר. האינסיידר לא דיווח אודות הפרטים הפיננסיים של המיזוג, ואמזון או ג'ינג'ר לא סיפקו הודעה לתקשורת בגינו.

מהלך חדש זה בהחלט מדגים מגמה של התרחבות בתחומי העיסוק של החברה הבינלאומית – שהחלה את דרכה כזכור חנות ספרים אונליין. למעשה במסגרתו הענקית מסיאטל עושה צעד ראשון בתחום ספציפי של רפואה – בריאות הנפש – אחרי שהיא כבר מספקת כיום תוכנית בריאות מרחוק בתחומי רפואה אחרים, ששמה Amazon Care.

החברה מתכננת להוסיף את תחום בריאות הנפש לסל המוצרים שלה ב-Amazon Care – שבמסגרתו מוצע לפציינטים טיפול אישי הכולל התערבויות מרחוק מטעם אנשי מקצוע, בכללם רופאים. כעת, הודות להסכם עם ג'ינג'ר, מערך נותני השירות הזה יכלול גם פסיכולוגים ופסיכיאטרים. השירות צפוי להתחיל לפעול בשנה הבאה.

נזכיר כי רק באחרונה דיווחנו שאמזון סיכמה לרכוש את iRobot – החברה שעומדת מאחורי שואב האבק הרובוטי החכם המפורסם רומבה – בסכום של כ-1.7 מיליארד דולר, במה שנראה כמו מאמץ להרחיב גם את שליטתה ודריסת הרגל שלה בתחום הבית החכם, שגם בו היא כבר דומיננטית למדי.

Amazon Care – הרכישה האחרונה שעיבתה אותו מאוד הייתה ביולי

אבל אם לחזור להתמחות בבריאות – Amazon Care הושק לראשונה בשנת 2019 כשירות תמיכה מרחוק ולא מרחוק לעובדי אמזון בסיאטל. כיום הוא כבר זמין לחברות אמריקניות ב-50 מדינות ארה"ב, ואלו מאפשרות שימוש בשירות לעובדיהן.

הכל החל ב-2018 כשענקית המסחר האלקטרוני החלה מתפשטת לעבר עוד תחום בארה"ב – הרפואה – וטלטלה את תעשיית תרופות המרשם עם רכישת שירות בית המרקחת אונליין הפועל מבוסטון, פילפאק (PillPack) שמו, בעסקה בהיקף מיליארד דולר.

השנים חלפו. אמזון השיקה את שירות הבריאות מרחוק שלה שהוזכר לעיל, וכן השיקה בית מרקחת משלה בשנת 2020. בנוסף יש לה תוכניות המשלבות את העוזרת הקולית שלה, אלקסה, בבתי חולים. אך היא לא חדלה מניסיונותיה "לכבוש" עוד פינות ומדורים בגזרת הבריאות – כשבחודש יולי הודיעה החברה שבבעלות ג'ף בזוס כי רכשה את וואן מדיקל (One Medical), רשת מרפאות אמריקנית, ב-3.9 מיליארד דולר. מדובר באחת משלוש העסקאות הגדולות שעשתה אמזון מאז ומעולם.

לוואן מדיקל רשת מרפאות בוטיק פרטית, המספקת שירותים היברידיים, הן פיזית והן מרחוק, ללקוחותיה ברחבי ארה"ב.

"אנחנו רוצים להיות אחת החברות שעוזרות לשפר באופן דרמטי את חווית הבריאות", אמר סגן נשיא בכיר לשירותי בריאות של אמזון, ניל לינדזי, בהסבירו את מניעי הרכישה. לדבריו, "יחד עם הגישה מוּנעת הטכנולוגיה, הממוקדת בבני אדם, של וואן מדיקל לשירותי בריאות, אנו מאמינים שאנחנו יכולים ונעזור ליותר אנשים לקבל טיפול טוב יותר, מתי ובאופן שהם זקוקים לו. אנו מצפים לעמוד במשימה ארוכת הטווח הזו". לינדזי הוסיף והבהיר כי בעיניי אמזון, תחום הבריאות ממוקם "גבוה ברשימת החוויות הזקוקות להמצאה מחדש".

אמזון תפעל איתה. ג'ינג'ר.

אמזון תפעל איתה. ג'ינג'ר.

הרכישה החדשה – מענה מרחוק למצוקה נפשית של עובדים

ג'ינג'ר היא פלטפורמה דיגיטלית לבריאות הנפש, שמעניקה לאנשים גישה 24/7 למאמנים ומטפלים המסייעים להם בהתמודדותם עם מצוקות ודיכאונות מהסוג ה"פשוט". ספקי טיפול ראשוני בפלטפורמה עשויים להגיב לכמה בעיות קלות, כגון חרדה קלה, הסבירה הנרכשת באתרה. במקרה של בעיות חמורות יותר, דווח, חולים מופנים לטיפול מקצועי שיענה לצורכיהם.

השותפות עם ג'ינג'ר היא למעשה הצעד האחרון שמבצעת אמזון כחלק מהתפרסותה לתעשיית הבריאות. בעמוד הייעודי באתר Amazon Care ציינה החברה כשהיא פונה ללקוחות עסקיים: "מצבם הנפשי של העובדים שלך חשוב", ואז הבהירה: Amazon Care מציבה את הבריאות התנהגותית בראש סדר העדיפויות במקום העבודה שלך". בהמשך מסבירה החברה כי "הספקים העיקריים שלנו מטפלים במגוון של בעיות בריאות התנהגותיות נפוצות" בעבור עובדי הארגון, ומסבירה כי "חברנו גם לג'ינג'ר – פלטפורמת בריאות הנפש לפי דרישה – כתוספת אופציונלית ל-Amazon Care". אמזון הבהירה כי לג'ינג'ר שירות הזמין בפריסה ארצית, ומחבר בין עובדים למאמנים לבריאות התנהגותית, מטפלים מורשים ופסיכיאטרים ואז פירטה שלל יתרונות הגלומים בו, לשיטתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים