תביעה: גוגל מפירה הבטחה למאמצים מוקדמים של Google Workspace

לדברי התביעה, למאמצים מוקדמים של ערכת היישומים המשרדית Google Workspace ניתנה הבטחה לקבל גישה חופשית לתוכנות למשך כל החיים, ולמרות זאת החלה לגבות דמי מנוי גם ממשתמשים שנרשמו לשירותים לפני 2012

גוגל בדרך להפוך מידע לנגיש יותר ב-1,000 שפות.

גוגל נתבעת בידי מאמצים מוקדמים של ערכת היישומים המשרדית מבוססת הענן Google Workspace. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי סן חוזה בקליפורניה, עם בקשה להפוך לתביעה ייצוגית ועם דרישה לפיצויים מינימליים של חמישה מיליון דולר. עורכי הדין המייצגים טוענים בשם התובעים, כי גוגל הפרה את ההבטחה שניתנה להם כמאמצים מוקדמים לקבל גישה חופשית לערכה למשך כל החיים.

המייצגים טוענים כי גוגל פיתתה את המשתמשים להשתמש בערכת התוכנות המשרדיות בשלבים המוקדמים שלה, לעזור לה לפתח אותה ולתקן את הבעיות, ואז למכור אותה. כאמור, הטענה היא שבוחני הבטא הללו קיבלו הבטחה שלא יצטרכו לשלם אי פעם עבור השימוש ב-Workspace.

מאז 2012 גובה גוגל 12 דולר לחודש עבור השימוש Google Workplace, שנקראה בעבר Google Apps ו-G Suite. מדובר כידוע בשורה של שירותים שונים בהם Drive, Gmail, Docs לאחסון קבצים ועוד. חלקן מוצעות בחינם ברמה מוגבלת, כאשר חלק מהתכונות המתקדמות יותר זמינות רק עבור מנויים משלמים.

השנה החלה גוגל לגבות דמי מנוי גם ממשתמשים שנרשמו לשירותים שלה לפני 2012, אם כי נכון לעתה ברמה הצרכנית היא עדיין מספקת שירותים בחינם. בין אלו שנדרשו לשלם נמצאים גם אותם עסקים/משתמשים שביצעו עבורה את הבטא לפני שנים.

"הנטישה של גוגל את המשפט מתווה הדרך 'אל תהיה מרושע' מומחשת היטב במקרה הזה", הודיע משרד עורכי הדין סטראטפורד שמייצג את התובעים. "גוגל, כחלק הטוב יותר של קונגלומרט ששווה כמעט שני טריליון דולר, מפירה הבטחה ללקוחות נאמנים, שעזרו לגוגל לפתח מוצר רווחי, במטרה לרפד את הרווחים המגודלים שלה ממילא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים