המנכ"ל שנפל עם הביטקוין: השקיע בקריפטו והפסיד לחברה מיליארד ד'

מייקל סיילור יעזוב את עמדתו כמוביל החברה, אחרי שבמסגרת ניהלו בחר לשים את כל כספיה על ביטקוין ● אלא שהביטקוין, כידוע, צנח בחודשים האחרונים ואיתו גם הון עתק מהכסף שהושקע

השקיע בביטקוין והפסיד כמיליארד ד' מכספי מיקרוסטרטג'י שייסד ומינכ"ל. מייקל סיילור. עיבוד ממחושב.

מה קורה אם מנכ"ל השקיע את כל הונה של החברה שהוא עומד בראשה בביטקוין – שכידוע מצבו מדורדר עד מאוד בחודשים האחרונים? הפסד צורב ואילוץ לנטוש את העמדה הבכירה ומיד.

מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy) היא חברת היי-טק אמריקנית ותיקה, המספקת תובנות בינה עסקית (BI), יישומים לניידים ושירותים מבוססי ענן. החברה, שייסד המיליארדר, היזם וחובב הביטקוין מייקל סיילור יחד עם שותפים, הודיעה באחרונה כי סיילור עוזב את תפקידו כמנכ"לה, ומעביר את התפקיד הפנוי לפונג לי, שקודם לכן מילא את תפקיד הנשיא וכן תפקידים בכירים אחרים בחברה. סיילור, כך נמסר, לא ינטוש את מיקרוסטרטג'י אלא יהפוך ליו"ר שלה כעת.

ההודעה הגיעה על רק דו"ח התוצאות העסקיות שהציגה החברה לרבעון השני של השנה. בדו"ח זה נחשף כי לחברה דפיציט בגובה 1.06 מיליארד דולר בשוויה, והפסד זה כולל 917.8 מיליון דולר בהוצאות על נכסים דיגיטליים, או במקרה הספציפי – ביטקוין. שנה לפני כן מיקרוסטרטג'י רשמה הפסד של 299 מיליון דולר בלבד. לפי הדיווחים בתקשורת, סיילור כמנכ"ל פשוט השקיע את כל הונה של החברה במטבע הווירטואלי הפופולארי ביותר – אלא שאז שווי הביטקוין צנח, והשאר – היסטוריה.

אם להיכנס לפרטים, באוגוסט 2020, השקיעה מיקרוסטרטג'י 250 מיליון דולר בביטקוין, משום שסברה שמצבו טוב יותר לצורכי השקעה מאשר מצבם של נכסים שמרניים יותר. החברה המשיכה לבצע מספר רכישות גדולות נוספות של ביטקוין, ועד מאי 2022 היא הוציאה כמעט ארבעה מיליארד דולר ברכישת ביטקוין במחיר רכישה ממוצע של כ-30,700 דולר לאסימון. סיילור הוא המניע העיקרי מאחורי האסטרטגיה הזו. לאחר שמחיר הביטקוין ירד לכ-20,800 דולר ביוני 2022, החברה אמרה ששיש לה מספיק הון כדי לעמוד בתנודתיות נוספת.

הביטקוין נסחר היום, לפי נתוני CoinDesk ב-$22,739.00 למטבע, אחרי שבחודשים האחרונים צנח משיא בשווי של $68,990.90 שאותו רשם בנובמבר 2021. ההתדרדרות הזו בשווי המטבע פשוט מחקה הון עתק מכספי החברה, והדבר השתקף בדו"ח האחרון.

הטלטלה במחירי הביטקוין בשנה האחרונה לפי נתוני CoinDesk.

הטלטלה במחירי הביטקוין בשנה האחרונה לפי נתוני CoinDesk. צילום: CoinDesk

שערוריות כספיות והפסדים אגביים

סיילור שימש כמנכ"ל וקיבל את נשיאות הדירקטוריון מאז שהקים את החברה ב-1989, וכן מילא תפקידים אלה גם כשהחברה החלה להיסחר בבורסה ב-1998.

עם עזיבתו את תפקידו כמנכ"ל והפיכתו ליו"ר בכיר, אמר סיילר: "אני מאמין שפיצול תפקידי הנשיא והמנכ"ל יאפשר לנו להמשיך טוב יותר בשתי האסטרטגיות הארגוניות שלנו של רכישה והחזקה של ביטקוין והגדלת עסקי תוכנות הניתוח העסקי שלנו… כמנכ"ל אוכל להתמקד יותר באסטרטגיית רכישת הביטקוין שלנו ובנושאים כאלה. אעזוק ביוזמות קידום ביטקוין, בעוד שלפונג יהיה כוח המנכ"ל לנהל את הפעילות הארגונית הכוללת".

הוא לא התייחס לשערוריה שעומדת מאחורי פרישתו מהובלת החברה, וכפי שניתן להתרשם מתוכניות החברה לעתיד – גם לא איבד אמון בביטקוין ומתכנן להמשיך להשקיע בו.

לדבריו, עזיבתו את תפקיד המנכ"ל אינה מעידה על כך ש-מיקרוסטרטג'י תשנה את המיקוד העסקי שלה, שאוחד בניהולו, ולכן הם ימשיכו באסטרטגיה המתמקדת ברכישת מטבע הקריפטו הדומיננטי.

 

לפי סיילור, השקעה בביטקוין היא אחת הערובות הבטוחות ביותר לעתיד, שכן למטבע הדיגיטלי יש הצעת ערך סולידית מאוד ומאפיינים תפעוליים יוצאי דופן, שהופכים אותו למקבילה המושלמת ל"זהב דיגיטלי".

יצוין כי לסיילור כבר הייתה "תקרית" עם הפסדי כספים גדולים – במרץ 2000, הרשות לניירות ערך של ארה"ב, ה-SEC, הגישה נגדו ונגד שני בכירים נוספים ב-מיקרוסטרטג'י כתב אישום בגין דיווח לא מדויק של החברה על התוצאות הכספיות בשנתיים הקודמות. בדצמבר 2000, סיילור התפשר עם ה-SEC, מבלי להודות בעוולה, על ידי תשלום של 350,000 דולר כקנסות ופריסה אישית של 8.3 מיליון דולר שהתבקש שלם לרשות. כתוצאה מהצורך בדיווח מחודש של התוצאות, מניית החברה ירדה בערכה והשווי הנקי של סיילר ירד ב-6 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים