רבעון מעורב ל-AMD; המנייה צונחת

AMD סיימה את הרבעון השני של השנה עם זינוק בהכנסות וירידה תלולה ברווח ● החברה פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון השלישי, שהביאה למשקיעים להוריד את שער המניה במסחר שלפני פתיחת שערי וול-סטריט

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

AMD סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם תוצאות מעורבות – כך עולה מהדו"חות שהחברה פרסמה אמש (ג'). במהלך הרבעון, היא רשמה עלייה חדה בהכנסות, אלא שעלייה חדה יותר בהוצאות הביאה לצניחה ברווח הנקי.

על פי הדו"חות, ההוצאות של החברה זינקו פי שניים לכשישה מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-70% "בלבד" ל-6.6 מיליארד. בעקבות זאת, הרווח הנקי צנח ב-37% ל-447 מיליון דולר – מה שסייע לירידה תלולה, של 52%, בחבות המס – והרווח למניה קטן ב-53.5% ל-27 סנט.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות רשמו זינוק של 74.4% ל-3.5 מיליארד דולר, הרווח זינק ב-65.5% לשלושה מיליארד והרווח השולי עמד על 46%. כמו כן, במהלך הרבעון חל גידול חד, שך 150.3%, בהוצאות התפעוליות – ל-2.5 מיליארד, ובעקבות כך, הרווח התפעולי פחת ב-36.7% ל-526 מיליון.

נתוני המחצית הראשונה של השנה מראים כי ההוצאות זינקו בתקופה זו ב-89% לקצת פחות מ-11 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-70.5% ל-12.4 מיליארד. הרווח התפעולי פחת באותם שישה חודשים ב-1.1% ל-1.5 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-2.5% ל-1.2 מיליארד.

המנכ"לית מרוצה – המשקיעים פחות

ד"ר ליסה סו, יו"רית ומנכ"לית AMD, אמרה עם פרסום התוצאות כי "בזכות ביצועים טובים ויעילים הצגנו הכנסות שיא רבעוניות זה הרבעון השמיני ברציפות".

עם זאת, מניית החברה צנחה במסחר שלפני פתיחת שערי וול-סטריט הבוקר בקרוב ל-6%, לאחר שהיא פרסמה תחזית הכנסות שהאמצע שלהן נמוך מתחזיות האנליסטים: החברה חוזה שההכנסות שלה ברבעון השלישי יהיו בטווח של בין 6.5 מיליארד ל-6.9 מיליארד דולר, בעוד שהמומחים העמידו את התחזית שלהם על 6.84 מיליארד.

אחד התחומים הצומחים ב-AMD הוא תחום הדטה סנטרים, שלדברי ד"ר סו יוביל את הצמיחה בהכנסות של החברה ברבעון השלישי, בין היתר לאור המשך הירידה הצפוי במכירות המחשבים האישיים לשוק הביניים. היא אמרה שכך צפוי להיות גם ברבעון האחרון של השנה, אלא שאז AMD צפויה להתחיל למכור, ובהתאם לראות הכנסות, ממעבדי ה-5 ננו-מטר שלה. ד"ר סו ציינה כי "למרות הסביבה המקרו-כלכלית הנוכחית, אנחנו רואים צמיחה במחצית השנייה של השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים