"גניבת הטכנולוגיות הביטחוניות – אחד האיומים הגדולים על המדינה"

"לגניבה ולהעתקה של הטכנולוגיה של ישראל עלולות להיות השפעות דרמטיות לרעה על ביטחונה", כך הזהיר יאיר הורביץ, ראש מינהל הגנת סייבר למערכות בחטיבת כלי הטיס של אלביט

יאיר הורביץ, ראש מינהל הגנת סייבר למערכות בחטיבת כלי הטיס של אלביט.

"לפני קצת יותר מעשור, מל"ט אמריקני נחת או הונחת באיראן, והאיראנים העתיקו את הטכנולוגיה שהוא היה מבוסס עליה. ב-2014 הם טסו טיסה ראשונה על בסיס הטכנולוגיה הזאת, והראו את המבצעיות של זה. הם וגורמים אחרים מנסים לעשות דברים דומים גם מול ישראל, וזה אחד האיומים הבולטים שאנחנו צריכים להתמודד אתם. הגניבה וההעתקה של הטכנולוגיה של ישראל עלולות להשפיע השפעה דרמטית לרעה על ביטחונה", כך אמר יאיר הורביץ, ראש מינהל הגנת סייבר למערכות בחטיבת כלי הטיס של אלביט.

הורביץ דיבר בכנס IT For IDF של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה במרכז הכנסים והאירועים לאגו בראשון לציון. לדבריו, "הפתרון הוא שינוי תפיסתי. השינוי הזה נכון לא רק ברמה המדינתית, כי אם גם לכל עולם הסייבר. מרחבים שלמים בעולם התקיפה בסייבר נמצאים תחת סיכון ויש צורך לשנות פרדיגמה – לא עוד לעסוק במרחב הפריפריאלי ובהגנה על התקשורת, אלא להגן אחרת על המערכות".

אל"מ (מיל') רם דור, מנכ"ל RDEye.

אל"מ (מיל') רם דור, מנכ"ל RDEye. צילום: ניב קנטור

יחד עם הורביץ דיבר על הבמה אל"מ (מיל') רם דור, מנכ"ל RDEye, שפועלת בעולם הסייבר ומציעה פתרונות אבטחה משולבים. לדבריו, "המלחמות השתנו ונמצאות בתהליך של מעבר, באופן משמעותי, לממד הקיברנטי. המלחמה הקיברנטית וזו הקינטית – הפיזית – מתכתבות זו עם זו. הן מתנהלות במשולב. אנחנו לא עושים מספיק בנושא".

בממד הארגוני, אמר אל"מ (מיל') דור, "במשך שנים עושים הצפנה, הקשחה ועוד פעולות, אבל לא באמת חושבים איך לחסן את המערכות. צריך לחבר את עולמות ההגנה והתקיפה, להסתכל על המערכות שרוצים להגן עליהן ומהצד השני – על התוקפים. יש לראות את האיומים והתרחישים ולהגיע לתוצאה שמגנה על היעדים הקריטיים, לרבות על מערכות הנשק".

הורביץ ציין כי "הן ברמה המדינתית והן ברמה הארגונית, בארגונים הרלוונטיים, צריך להבין שהרבה יותר קל לתוקף לתקוף מרחוק את מערכות ה-IT של עולם הנשק, ולדעת אילו מערכות הגנה צריך לשים למול זה. אם זה מובן, אפשר להבין איך לתת את המענה".

לסיום הוא מנה את האיומים המרכזיים על מערכות נשק: מחשבי טיסה, מערכות ניווט, לינקים לדטה ותחנות שליטה על הקרקע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים