עדויות לכך שטלפונים של בכירים באיחוד האירופי נפרצו בידי NSO

רוגלת פגסוס של חברת הסייבר ההתקפי הישראלית הייתה, כך מסתמן, הכלי ששימש לפריצה לניידים של דידייה ריינרס, נציב המשפטים של האיחוד, ובכירים אחרים

שכירת חרב? NSO.

נמצאו עדויות לפיהן טלפונים של בכירים באיחוד האירופי היו נתונים למעקב ונפרצו על ידי רוגלת פגסוס של חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

בחודש שעבר שלח דידייה ריינרס, נציב המשפטים של האיחוד האירופי, מכתב לחברת הפרלמנט האירופי, סופי אינת'וולד בו ציין כי בשנה שעברה אפל הזהירה אותו כי מכשיר ה-iPhone שלו היה תחת מעקב של האקרים ונפרץ על ידי הרוגלה פגסוס. המכתב נשלח ב-25 ביולי והגיע בשבוע שעבר לידי סוכנות הידיעות.

נראה כי ההודעה של אפל הייתה חלק מסדרת הודעות אותן היא שלחה לפני כמה חודשים לכמה עשרות בעלים של מכשירי iPhone, וזאת בעקבות דו"ח של ארגון זכויות האדם הקנדי סיטיזן לאב, אשר איתר פירצה במערכת ההפעלה של המכשיר. הפירצה, ככל הנראה, נוצלה על ידי הרוגלה.

נמצאו "עדויות לחדירה" 

הדיווח העכשווי של רויטרס הוא בהמשך לחקירה נרחבת יותר, אשר דווחה על ידי סוכנות הידיעות מוקדם יותר השנה, באפריל, לפיה נמצאו ראיות לכך שגורמים אירופים אחרים משמשים קורבנות לריגול בסייבר על ידי תוקפים אשר עושים שימוש בטכנולוגיות העיקוב של החברה הישראלית.

בעקבות האזהרה נשלחו הטלפונים של ריינרס לבדיקה, כמו גם טלפונים של עובדים באיחוד. ממצאי הבדיקה לא היו חד משמעיים לגבי העובדה שהם נפרצו, אולם נמצאו "עדויות לחדירה". ריינרס ציין כי לא ניתן לקבוע בביטחון מלא את זהות התוקפים, וכי החקירה נמשכת.

החקירה הגיעה באחרונה לסיכום, לפיו 14 מדינות אשר חברות באיחוד האירופי רכשו את תוכנת הריגול הישראלית, אולם לא ניתן לקבוע מה הייתה מידת השימוש ברוגלה, ומי הפעיל אותה – וכלפי מי היא כוונה.

בתגובה מסרה NSO לרויטרס כי "נכון לעכשיו, לא נמצאו ראיות מבוססות לכך שהתבצעה פריצה. כל שימוש לא חוקי על ידי לקוח (שלנו) לתקיפת פעילים, עיתונאים ועוד – נתפש כניצול חמור לרעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים