סופית: אורקל משכה את הערעור שלה על מכרז נימבוס

החברה נעתרה להמלצת בית המשפט העליון, שהודיע שידחה את העתירה אם לא תעשה כן ● בכך בא לקיצו מאבק משפטי ארוך נגד ההחלטה שלא לבחור בה בין הזוכים במכרז הענן הממשלתי

העתירה נדחתה.

אורקל הסכימה לפני ימים אחדים למשוך את הערעור שהיא הגישה על תוצאות מכרז הענן הממשלתי נימבוס, שהיא הפסידה בו. בתום דיון שנערך בבית המשפט העליון הודיעו השופטים שדנו בעתירה, כי אין בכוונתם לקבל את הערעור, וכי הם מציעים לחברה למשוך אותו. לאחר התייעצות הודיעו נציגי אורקל, עורכי הדין יוסי לוי, אסף הדני ותומר רייף, כי הם מקבלים את המלצת בית המשפט. החברה לא תישא בהוצאות המשפט של המדינה.

אורקל הגישה את הערעור לאחר שהפסידה (יחד עם מיקרוסופט) במכרז נימבוס לגוגל ול-AWS. מדובר באחד המכרזים הגדולים של הממשלה בשנים האחרונות, בהיקף של מיליארדי שקלים, והוא נועד להעביר חלקים נכבדים מהמחשוב הממשלתי לענן. בממשלה נימקו את אי זכייתן של אורקל ומיקרוסופט בכך שהן לא עמדו בחלק מהתנאים שנדרשו במכרז. בניגוד למיקרוסופט, אורקל המשיכה במאבק המשפטי, הגישה ערעור ואף גייסה לצורך העניין לוביסטים.

לפי ועדת המכרזים, אורקל לא עמדה ב-"דרישות מהותיות" של המכרז. אורקל, מצידה, טענה כי היא הייתה אמורה לעמוד בדרישות האלה בשלב הבא של המכרז, שהיא לא הגיעה אליו מאחר שנפסלה בשלב המוקדם. החברה דרשה מבית המשפט בערעור להורות לוועדת המכרזים להעביר אותה לשלב הבא.

ביולי אשתקד דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את עתירת אורקל נגד ועדת המכרזים ונגד גוגל ואמזון, הבעלים של AWS. השופט רם וינוגרד קבע בנימוקי ההחלטה כי הוא לא מבין את הטיעונים של אורקל נגד המכרז, ואף הציע לה לסגת מהעתירה בטרם יקבל החלטה. העתירה למחוזי נדחתה לאחר שאורקל לא הגיבה במועד לבקשת השופט.

אורקל לא הסתפקה בזה, והחליטה לערער לערכאה הגבוהה ביותר – בית המשפט העליון. כאמור, לאחר דיון קצר, החברה קיבלה את המלצת בית המשפט והסירה סופית את הערעור.

מאבק גם במישור הציבורי

לאורך הדרך, לצד המאבק המשפטי, אורקל ניהלה מאבק גם במישור הציבורי. בשלב מסוים היא גייסה את אלוף (מיל') עוזי מוסקוביץ', לשעבר ראש אגף התקשוב של צה"ל, שהגיש חוות דעת שבמרכזה הטיעון כי הכרעת הממשלה לרכז את המידע הדיגיטלי של כל גופי השלטון בחוות שרתים מעל הקרקע, ולא בחוות תת קרקעיות, היא תקלה ביטחונית חמורה.

יצוין כי שתי החברות שהפסידו במכרז הענן הממשלתי, מיקרוסופט ואורקל, מתכוונות להתמודד על מכרז הענן הצה"לי, והן נערכות אליו בימים אלה. במקביל, כל אחת מהן בנתה, או בונה בימים אלה, חוות שרתים שעומדות בסטנדרטים של מכרז נימבוס, על מנת לספק שירותי ענן בסטנדרטים אלה למגזרים ולארגונים שונים במשק. אורקל פתחה בשנה שעברה את הדטה סנטר הראשון שלה, במתקן של בינת בהר חוצבים בירושלים, והכריזה על הקמת מתקן נוסף. מיקרוסופט בונה חוות שרתים באזור מודיעין, אולם שומרת על חשאיות ולא מנדבת פרטים אודותיו, לרבות לא מתי הוא ייפתח.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים