מטא vs מטא: חברה בשם זהה תובעת את החברה האם של פייסבוק

לפי התובעת, המיתוג החדש של פייסבוק פגע בעסקיה - בתחום ה-VR - ו'מחק' אותה ● מטא שבבעלות צוקרברג היא למעשה האמא של פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם ועוד חברות, ובחרה להיקרא כך משום שמיתגה עצמה כחברת מטאברס

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

חברה אמריקנית בשם מטא, או יותר נכון MetaX – העוסקת בתחום המציאות מדומה – תבעה באחרונה את חברת האם של פייסבוק, מטא, ששמה המלא הוא Meta Platforms, בגין הפרת סימן מסחרי, ואמרה כי שינוי שם החברה של מארק צוקרברג, שהתבצע כדי למתג אותה כחברה העסוקה במטאברס (metaverse), פוגע בזכויותיה ובה.

MetaX טוענת בפני בית המשפט כי עקב המיתוג מחדש של פייסבוק יכולתה לפעול תחת השם מטא פחתה לחלוטין. למעשה לדבריה, היא 'נמחקה' עקב המהלך.

במסגרת תביעתה מאשימה MetaX את Meta Platforms בהפרת הסימן המסחרי שלה, Meta, וביקשה מבית משפט להורות על איסור השימוש של ענקית המדיה החברתית בסימן המסחרי המסוים בסחורות ושירותים החופפים לאלו שלה. התובעת דרשה גם פיצוי נזקים כספי, אך לא נקבה בסכום המפורש שאותו היא מבקשת לעצמה.

ג'סטין בולוגנינו, מייסד MetaX, אמר בהצהרה כי Meta Platforms "מסכנת לא רק את העסק שלנו, אלא את כל התעשייה ואת הקניין הרוחני של חדשנים".

MetaX מסרה כי המיתוג מחדש של Meta Platforms יהדוף אותה בסופו של דבר מהשוק, וכבר הוביל לאמונה הכוזבת שהחברה היא למעשה עוד שלוחה של Meta Platforms.

האמא של המטאברס – הדבר הבא שכובש את התעשייה

ואולם קשה להאמין ש-Meta Platforms תוותר על היותה מטא.

נזכיר כי ב-28 באוקטובר 2021, בישר מייסד פייסבוק צוקרברג כי ​ששמה של פייסבוק ישתנה ל-מטא, לנוכח הכיוון שעליו החליטה החברה, שתחום המטאברס הוא הוא הנושא הלוהט הבא באינטרנט.

צוקרברג פירט בכנס את החזון שלו לעולם המטאברס – עולם דיגיטלי אלטרנטיבי, שמשלב מציאות פיזית, וירטואלית ורבודה, בין היתר באמצעות אווטארים ובדרכים הרבה יותר מתקדמות ממה שאנחנו יודעים כיום, לפחות על פי מה שמנכ"ל ענקית הטכנולוגיה הציג. הוא גרס שהתחום הולך להשפיע על כמעט כל תחומי החיים שלנו ועל מה שאנחנו עושים בשנים הקרובות – מהעבודה דרך כושר, גיימינג, לימודים ועוד – וצפוי להגיע למיליארד משתמשים בתוך עשור.

בפברואר השנה ערכה ענקית המדיה החברתית – שהיא גם הבעלים של ווטסאפ, אינסטגרם ושירותים אחרים – אירוע וירטואלי, שבו הדגישה את המאמצים שהיא משקיעה במטאברס והציגה את השקעתיה בבינה מלאכותית לטובת המטאברס. צוקרברג פתח את האירוע, שהיה בעיקרו מקצועי, הציג את הפרויקטים השונים שמטא מפתחת לטובת המטאברס שלה, ובכלל, באמצעות AI. ההכרזה העיקרית שלו הייתה על פרויקט CARIakoe, שלדבריו הוא מודל עצבי מקצה לקצה, שבונה את הקשרים בין המשתמשים לשירותים השונים במטאברס באמצעות API. אחת המטרות שלו היא לאפשר דיאלוגים טובים יותר באמצעות הבנה של שפה טבעית, כולל מעקב אחר מצב הדיאלוג בין הדמויות, קביעת מדיניות ויצירת שפה טבעית. מטרה אחרת היא ליצור כלים, שיאפשרו חקירה וניווט אמיתיים בעולם הווירטואלי, בדומה לאופן שאנשים בודקים מקומות חדשים.

"אנחנו נמצאים בתקופה של יצירת דור חדש של עוזרים עבור העולם החדש. אנחנו נזדקק לבינה מלאכותית כדי לאפשר לאנשים לנווט בעולמות הווירטואליים וגם במציאות רבודה, וה-AI תלמד להבין את ההקשר וגם לעזור. היא באמת תוכל לראות הכל מנקודת המבט שלנו, ממש בגוף ראשון, כך שהציפיות מהבינה המלאכותית יהיו הרבה יותר גדולות", אמר צוקרברג.

יצוין גם שהחברה של צוקרברג השלימה באחרונה את השינוי, והחליפה סופסוף גם את סימול המניות שלה. מניותיה של מטא בנאסד"ק המשיכו לשאת את סמל הטיקר FB עד לא מזמן, אך לפני חודש וחצי הודיעה הענקית ממאנלו פארק כי המניה הרגילה שלה, Class A, תתחיל להיסחר תחת סמל הטיקר 'META', בשינוי שנכנס לתוקף לפני פתיחת השוק ב-9 ביוני האחרון.

מכל אלו ניתן ללמוד כמה מושקעת החברה במטאברס, ומדוע היא כנראה לא תוותר על מיתוגה כ-מטא, או לכל הפחות תיאבק בנחישות רבה על השארתו שלה לצמיתות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים