מארק צוקרברג מציג את ה-AI שיממש את חזון המטאברס של מטא

באירוע וירטואלי שערכה מטא, הציג צוקרברג את הפרויקטים השונים שמטא מפתחת לטובת המטאברס, בהם מודל עצבי לבניית קשרים בין המשתמשים, תרגום משפה לשפה בזמן אמת, בניית עולם וירטואלי בעזרת פקודות קוליות ועוד

התעשר ב-28 מיליארד דולר ביום. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא.

על רקע הירידה החדה במניות של מטא, שנובעת מירידה במספר המשתמשים וגם מרידה גדולה יחסית בהכנסות מפרסום, ערכה החברה אירוע וירטואלי שבו הדגישה את המאמצים שהיא משקיעה במטאברס, הכיוון שאליו היא צועדת כדי להרחיב בחזרה את פעילותה. באירוע המסוים הזה הציגה החברה את ההשקעה שלה בבינה מלאכותית לטובת המטאברס ואת השימושיות המקוונת בכלל באינטרנט.

מארק צוקרברג, שפתח האירוע שהיה בעיקרו מקצועי, הציג את הפרויקטים השונים שמטא מפתחת לטובת המטאברס שלה, ובכלל, באמצעות בינה מלאכותית. ההכרזה העיקרית שלו הייתה על פרויקט CARIakoe, שלדבריו הוא מודל עצבי מקצה לקצה, שבונה את הקשרים בין המשתמשים לשירותים השונים במטאברס באמצעות API. אחת המטרות שלו היא לאפשר דיאלוגים טובים יותר באמצעות הבנה של שפה טבעית, כולל מעקב אחר מצב הדיאלוג בין הדמויות, קביעת מדיניות ויצירת שפה טבעית. מטרה אחרת היא ליצור כלים, שיאפשרו חקירה וניווט אמיתיים בעולם הווירטואלי, בדומה לאופן שאנשים בודקים מקומות חדשים.

"אנחנו נמצאים בתקופה של יצירת דור חדש של עוזרים עבור העולם החדש. אנחנו נזדקק לבינה מלאכותית כדי לאפשר לאנשים לנווט בעולמות הווירטואליים וגם במציאות רבודה, והבינה המלאכותית תלמד להבין את ההקשר וגם לעזור. היא באמת תוכל לראות הכל מנקודת המבט שלנו, ממש בגוף ראשון, כך שהציפיות מהבינה המלאכותית יהיו הרבה יותר גדולות", אמר צוקרברג.

העבודה על יצירת נקודת מבט בגוף ראשון עבור הבינה המלאכותית היא אחד משני תחומי ההתמקדות שהציג צוקרברג. התחום השני הוא פיתוח מודלים מבוססי בינה מלאכותית, שעוזרים ליצור כל מה שעולה על הדעת. בהקשר הזה הוא הציג את Builder Body, קונספט שמאפשר למשתמש לתאר בקולו את מה שהוא רוצה, והבינה המלאכותית תחולל את זה עבורו בעולם שהוא בונה, ובזמן אמת.

הדוגמה שהציג צוקרברג, שגרמה לו לעטות חיוך מלא סיפוק על פניו, הייתה בסיסית עדיין, בגרפיקה יחסית נמוכה, אבל בהחלט הראתה את התגובה המיידית של המערכת לבקשות של המשתמש.

היבט חשוב נוסף, לפחות מבחינתה של מטא, שאליו התייחס מנכ"ל מטא בדבריו הוא תחום השפה, או יותר נכון, מחסום השפה. "הבינה המלאכותית תעזור לנו לפתור עוד בעיה קשה והיא, שהרבה מאוד מהעולם עדיין לא יכול להשתמש באינטרנט בשפה שלו. היכולת לתקשר עם כל אחד בכל שפה היא כוח-על שאנשים חלמו עליו משחר האנושות – ובינה מלאכותית היא שתאפשר לכוח הזה להתממש עוד בימינו", הוא טען.

חלק מ-CARIakoe הוא תיאור תחום שבמטא כבר התייחסו אליו בעבר הלא רחוק באחד האירועים, והוא "אף שפה לא נשארת מאחור". המטרה, לדבריו, היא ליצור מנגנון תרגום אוניברסלי ומיידי, שבאמצעותו יוכל כל אחד לדבר עם כל אחד בשפתו שלו ולהבין מה אומר הצד השני, ולא משנה באיזו שפה הוא מדבר.

"רוב המודלים של הבינה המלאכותית המשמשים כיום לתרגום בדרך כלל משתמשים באמצע באנגלית כדי לבצע את התרגום מצד לצד. בנינו במטא מודל קוד פתוח, שמאפשר לבצע תרגום ישירות משפה לשפה בין מאות שפות ללא הצורך בתיווך של אנגלית (וכן, גם עברית ברשימה – צ.ק.), ואנחנו מקווים בעתיד לשלב את זה גם במטאברס", סיפר צוקרברג.

לבנות עולם וירטואלי בפקודות קוליות.

לבנות עולם וירטואלי בפקודות קוליות. צילום: מטא

הוא הוסיף וציין, שההדור הנוכחי של פתרונות הבינה המלאכותית ולימוד המכונה נמצא בפיתוח כבר מזה עשור בפייסבוק/מטא, אך לא ציין מתי זה יבוא לידי יישום בפועל. "כבר היום יש לימוד מכונה כמעט בכל פעולה שמבצעים, החל בבחירת תמונה בטלפון. אני מצפה שהמגמה רק תתגבר בעתיד. אבל כדי להשיג את המטרות שלנו אנו זקוקים לבניית מודלים מדויקים, מהירים וטובים יותר", הוא סיכם. "יש לנו הזדמנות לבנות סביבה מקוונת טובה ובטוחה יותר לכל, וזה אומר יצירת בינה מלאכותית שפועלת ברמה הגבוהה ביותר של פרטיות, עם שמירה על כבוד האדם, וגם לעבוד בפתיחות ובשקיפות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים