טוויטר: טיעוני מאסק לדחיית המשפט "שגויים בכל מובן"

החברה תבעה את היזם וביקשה למהר ולאלצו לקיים את עסקת הענק בשווי 44 מיליארד ד' לרכישתה ● המולטי-מיליארדר דרש דחיית דיון ● התובעת הגיבה: "מיליוני מניות טוויטר נסחרות מדי יום תחת ענן ספק שנוצר בידי מאסק"

האם אילון מאסק נהג כחוק כשרכש אותה? טוויטר (כיום X).

המחלוקת סביב נסיגתו של היזם והמולטי-מיליארדר אילון מאסק מרכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר ממשיכה ומתעצמת. החברה העומדת מאחורי הרשת החברתית המצייצת האשימה כעת את מייסד ומנכ"ל טסלה ו-SpaceX בניסיון לדחות ולעכב את התביעה שלה, שהוגשה באחרונה ובה דרישה שמאסק יעמוד בהתחייבויותיו וישלים את ההשתלטות המתוכננת.

לפי טוויטר, טיעוני מאסק לדחיית המשפט "שגויים בכל מובן".

"מיליוני מניות טוויטר נסחרות מדי יום תחת ענן של ספק שנוצר על ידי מאסק", אמרה אתמול (ב') טוויטר בתגובה למהלך האחרון של האיש העשיר בתבל. עורכי דינה הוסיפו וציינו ש-"אף חברה ציבורית בסדר גודל ובקנה מידה כאלה מעולם לא נאלצה לשאת אי וודאות כזה".

כזכור, יזם הטק נתבע בידי הרשת החברתית המצייצת משום שביטל את רכישתה, אותה סיכם מולה, והתובעת ביקשה שבית המשפט בדלאוור ידון בתיק במשך ארבעה ימים בספטמבר. מאסק הגיב וביקש מבית המשפט לדחות את הדיון בתביעת טוויטר לפברואר 2023.

במסמך של בית המשפט בדלאוור, שצוטט על ידי כלי תקשורת בארה"ב, עורכי דינו של מאסק האשימו את מועצת המנהלים של טוויטר ברצון לזרז את התיק ובבקשה לקבל "משפט בזק" לא הגיוני בקצבו ובמהירותו. אלא שלפי מסמך בית המשפט חדש, טוויטר הגיבה גם היא לניסיון זה לדחיית מועד המשפט, וביקשה מהשופט האחראי לסרב לבקשת מאסק לדחייה במועד המשפט.

למה טוויטר לחוצה על משפט קרוב ומהיר?

התובעת, כך דווח בתקשורת, ממשיכה להתעקש על שימוע בספטמבר, כדי להבטיח את מימון העסקה. הסיבה ללחץ היא ראשית מצבה של החברה, שאכן נמצאת בחוסר ודאות, ושמניותיה בהחלט נפגעו מחודשים ארוכים של שמועות ומו"מ לא ישיר, שמאסק ביצע בחלקו דרך חשבונו בטוויטר עצמה. שנית, לדברי טוויטר, גם אם בית המשפט יחליט שמאסק חייב לקיים את העסקה, התהליך יכול להימשך חודשים של התדיינות נוספת, ותוקף ההתחייבות יפוג באפריל. באמצעות התביעה והדרישה לקיים את המשפט מהר וכבר בשלהי הקיץ, החברה רוצה לאלץ את מאסק לבצע את המיזוג במחיר של 54.20 דולר למניה, עליו התחייב מולה.

מאסק מצידו טען שטוויטר לוחצת על מועד משפט קרוב כדי לכסות את האמת על חשבונות הבוט, הרבים יותר מדיווחיה, אשר פעילים בפלטפורמה, ולהאיץ בו לקנות אותה.

מאסק פרש, כזכור, מהעסקה בתוך שהוא מאשים את טוויטר שהציגה טענות "שגויות" לגבי מספר החשבונות המזויפים המצויים בשירות. טוויטר טענה בנחישות שמניין חשבונות הבוט הוא פחות מ-5%, אבל יזם הטק סבור שהשיעור בפועל הוא משמעותית הרבה יותר גבוה – בין 20-25% מסך משתמשי השירות החברתי. הצוות המשפטי של טסלה טען שדחיית המשפט מחויבת המציאות משום שלצורך הוכחת הטענה נדרשת הרבה עבודה של ניתוח נתונים.

מאסק שלח הודעה למנכ"ל טוויטר, פרג אגראוול, לפני שפרש מעסקת הרכישה, ובה הטיח במנכ"ל כי שעורכי הדין של החברה מנסים "לעשות בעיות", לאחר שביקשו מידע על מצב המימון של מאסק לעסקה לרכישת טוויטר, על פי תביעה שהוגשה בדלאוור, כך דיווח הביזנס אינסיידר.

לפי האינסיידר, בהודעה שנשלחה למנכ"ל אגרוואל ולסמנכ"ל הכספים, נד סגל, ב-28 ביוני, נאמר: "עורכי הדין שלך משתמשים בשיחות האלה כדי לגרום לצרות. זה צריך להיפסק".

על פי דיווח בניו יורק פוסט, עורכי הדין של מאסק שוקלים תביעה נגדית, על מנת לקבל מידע נוסף על חשבונות הספאם. שני הצדדים יציגו את טענותיהם בנוגע למועד תחילת המשפט המוצע בפני שופט בדלאוור היום.

העיסוק במאסק בטוויטר ממשיך לחגוג

על רקע התביעה של טוויטר נגדו, נראה כי מאסק "הוריד פרופיל" בשימושו ברשת החברתית בחודשים האחרונים, אחרי שהייתה לזירת הבית שלו. היזם, שאחריו עוקבים 101.6 מיליון בני אדם מכל העולם, נוהג כך באופן ברור לפחות בכל הקשור ביחסיו מול טוויטר ובעסקה הלוהטת שהתנפצה לרסיסים, לפחות בינתיים.

אלא שמאסק לא הצליח להתאפק ולא להגיב לקטע רכילותי אודותיו – צילום שלו במהלך נופש שערך לאחרונה במיקונוס שביוון ושהפך לוויראלי. התמונה – שבה הוא נראה ללא חולצה וניכר שעורו בהיר במיוחד וכי אינו רזה – עוררה תגובות רבות, ואף לא מעט ממים.

יש מי שהשוו את מאסק לנמסיס שלו, ג'ף בזוס, וטענו שיש לו עוד הרבה עבודה לעשות כדי להתחטב, להשתזף ולהיראות כמותו. אחרים הזכירו לעג שלו על ביל גייטס, עוד מולטי מיליארדר המתמודד מול מאסק על הובלת טבלת עשירי עולם, שבעבר מנכ"ל טסלה רמז כי הוא נראה כמו גבר בהריון.

ואולם כשאחד ממשתפי התמונה כתב, בציניות או לאו, אין לדעת: "זה האיש שכבר משנה וישנה את העולם לגדולת האנושות", מאסק הגיב לו ולתצלום הלא ממש מחמיא שרץ בטוויטר וצייץ: "חחח. אולי אני צריך להוריד את החולצה שלי לעתים קרובות יותר… (כבר חזרה במפעל אגב)".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים