"המחשוב הקוואנטי יקדם את מדע האקלים והמלחמה בסרטן"

"בעזרתו ניתן לבנות מודלים מדויקים יותר של כדור הארץ בהקשר של מדעי האקלים ומניעת התחממות העולם, והוא יסייע להתקדמות של חקר הסרטן ומחקרים רפואיים אחרים", כך אמר אנטוניו נרי, מנכ''ל HPE

אנטוניו נרי, מנכ"ל HPE.

"המחשוב הקוואנטי כבר לא נמצא בחיתוליו, גם אם אנחנו רחוקים ממיצוי מלוא הפוטנציאל הטמון בו. בעזרתו ניתן לבנות מודלים מדויקים יותר של כדור הארץ בהקשר של מדעי האקלים ומניעת התחממות העולם, וכן מודלים של רשתות חשמל כדי להפוך אותן לגמישות יותר, והוא יסייע להתקדמות של חקר הסרטן ומחקרים רפואיים אחרים", כך אמר אנטוניו נרי, מנכ"ל HPE.

נרי דיבר בכנס העולמי השנתי Discover 2022, שהחברה ערכה באחרונה בלאס וגאס, בהשתתפות 8,000 נציגים מלקוחותיה ושותפיה העסקיים.

לדבריו, "בסוף מאי, מחשב העל שלנו שבר שיא, והשיג מהירות עיבוד של 1.1 קווינטיליון פעולות נקודה צפה בשנייה, כלומר – 1.1 אקסה-פלופ (1 אקסה-פלופ שווה למיליון פעמים טריליון פעולות נקודה צפה בשנייה – י"ה). העבודה שלנו בהיבט המהירות היא הישג מדהים בפני עצמו, אבל מה שקובע הוא ההשלכות על החוקרים, על היכולת שלהם למדל סימולציות קוונטיות, ללא צורך בחומרה קוונטית. במחשוב המסורתי, תמיד צריך לחכות שהחומרה תהיה שם כדי לכתוב, ואז לבדוק את האפליקציה. עם מחשוב קוואנטי ניתן למדל ולהתקדם בתוכנה, וכשהחומרה זמינה, אפשר לערוך מיטוב. ככה אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר חישובים, בצריכת אנרגיה, הספק וכוח עיבוד מופחתים".

"פלטפורמת הענן שלנו, GreenLake, היא 'חלקה' וחזקה יותר", אמר נרי. "החוויה שמתקבלת בה לא שונה ממה שמשתמשי הקצה מקבלים כשהם צורכים שירותים מהענן הציבורי. חוויית המשתמש מהווה סוג של כוכב צפון עבורנו. משתמשים וארגונים, בין אם זה המנמ"ר, המפתח או המנהל העסקי – כל אחד מהם יכול להשתמש בפלטפורמה כדי לבנות ולהפעיל יישומים, כמו גם לצרוך אותם כשירות".

הוא ציין של-HPE GreenLake יש יותר מ-70 שירותים ו-80 ספקי תוכנה (ISVs) בשוק הענן שלה, לרבות נוטניקס, סאפ ו-וים. "שירותי הענן שלנו מספקים את כל מנעד השירותים, בין אם תקשורת כשירות, אחסון כשירות וגם בינה מלאכותית ולימוד מכונה, ועוד", אמר נרי.

HPE GreenLake for Data Fabric

בכנס חשפה ענקית ה-IT את HPE GreenLake for Data Fabric – שירות מנוהל, שכולל מארג נתונים יחיד עבור הענן ההיברידי. "כך", ציין המנכ"ל, "לקוחות יכולים לנהל את כלל הנתונים שיש להם בכל המודלים ולהפעיל ניתוח מאוחד, ואז הם יכולים למקסם את ערך הנתונים שלהם. השירות החדש מאפשר ללקוחות הארגוניים לנהל נתונים מהקצה לענן על פני עננים ציבוריים, ועד לדטה סנטרים מקומיים – או בקצה".

לדבריו, "HPE ממשיכה לבנות ולהרחיב את האקו-סיסטם, גם עם חברות קוד פתוח. אנחנו מוסיפים עוד שירותים ויכולות, ועוד שותפים – מה שהופך את החוויה הזו לעשירה יותר עבור הלקוחות שלנו. יש לנו אלפי מהנדסי תוכנה שעובדים על פלטפורמת הקצה לענן, וזה מורגש במומנטום שאנחנו חווים בשוק".

הוא הוסיף כי "אנחנו מציעים ענן פרטי סטנדרטי חדש, שנועד להיות קל לפריסה באותה מידה כמו בענן ציבורי. הוא מאפשר חיזוי, הקצאה ופריסה של שירותי ענן פרטי מקומי עבור לקוחות ארגוניים, עם אוטומציה מוגברת, המאפשרת שדרוג לפי SLA (הסכם רמת שירות – י"ה)". לדברי נרי, "כך גדל ההיצע של 'תפריט הא-ל-קארט' שלנו – במכונות וירטואליות, קונטיינרים או חומרה. אין צורך לדאוג לניהול של חלק כלשהו בשרשרת, ואנחנו מציעים גמישות ומהירות משולבות מראש. באופן זה מתקבל ענן פרטי, שכולל אחסון, מחשוב, קיבולת ושירותים במקום אחד".

"המטרה", סיכם, "היא 'לענן את הכול'. הפלטפורמה שלנו – מהקצה ועד לענן – מספקת אינטגרציה חלקה לניהול כל 'נדל"ן ה-IT ההיברידי' המלא – מ-GreenLake לשלושת העננים הציבוריים הגדולים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים