אישה שנייה בתפקיד: אל"מ יעל גרוסמן תמונה למפקדת לוטם

על המינוי החליט אתמול (ב') הרמטכ''ל, רב אלוף אביב כוכבי ● אל"מ גורסמן - שמונתה למפקדת ממר''ם ביוני 2020 - תועלה לדרגת תת-אלוף ותיכנס לתפקידה בחודשים הקרובים

תמונה למפקדת לוטם. אל''מ יעל גרוסמן.

אלופת משנה יעל גרוסמן, מפקדת ממר"ם, תמונה למפקדת לוטם – החטיבה להתעצמות ותקשוב טכנולוגי מבצעי באגף התקשוב וההגנה בסייבר – כך החליט אתמול (ב') הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי. היא תועלה לדרגת תת-אלוף ותיכנס לתפקידה בחודשים הקרובים. במינויה, אל"מ גרוסמן לא שוברת תקרת זכוכית, אולם עדיין, המינוי ראוי לציון – זו הפעם השנייה שבה מתמנה אישה כמפקדת בית התוכנה הצה"לי הענק.

אל"מ גרוסמן מונתה לתפקיד מפקדת ממר"ם ביוני 2020. היא הייתה המפקדת ה-19 של ממר"ם והאישה הרביעית בתפקיד.

לפני כן, ב-2018, שימשה ראשת מחלקת עתיד באגף, המחלקה האחראית על מעבר התקשוב דרומה, אז גרוסמן הועלתה לדרגת אל"מ.

"מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה להיות מהנדסת. בכיתה ג' הלכתי לקורס אלקטרוניקה, וכמובן שהייתי הבת היחידה", סיפרה בראיון בעבר.

פועלת לשילוב נשים במסגרות טכנולוגיות – בצה"ל ובעולם האזרחי

היא למדה, במסגרת עתודה, תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, שם הייתה אחת מחמש נשים בלבד בכיתה של כ-120 סטודנטים. מאז, היא פועלת למען שילוב נשים במסגרות טכנולוגיות בצה"ל ובעולם האזרחי. "אין סיבה שטכנולוגיה לא תהיה פתוחה לכל באופן שוויוני לחלוטין", אמרה בראיון, "האוניברסיטה הייתה המפגש הראשון שלי עם המציאות הזו, לאחר מכן הייתה את ההשלמה החיילית (הטכנולוגית), היינו 25 צוערים ואני הייתי הצוערת היחידה. אני תמיד מנסה להגיע לקורסי הקצינים ולדבר עם הצוערות, ולו כדי לשתף אותן בחוויה האישית שלי ולתת להן את הכוח להמשיך".

בשנים 2003 עד 2005 היא שימשה כראשת מדור חד-פס וקרקע אוויר במחלקת פרויקטים בלוטם. בין 2005 ל-2007 היא הייתה ראשת מדור תקשורת ארוכת טווח במחלקת מערכות ופרויקטים בלוטם. לאחר מכן, בשנים 2007 עד 2009 עמדה גרוסמן בראש מדור מערכות לוויין במחלקת אמל"ח שבאגף התקשוב. בין 2009 ל-2011 היא ניהלה את לשכתו של האלוף עמי שפרן, שהיה אז ראש אגף התקשוב. לאחר מכן, בשנים 2011-2016, גרוסמן שימשה בשני תפקידי ראשת ענף – האחד ביחידת לוטם והשני באגף התקשוב וההגנה בסייבר. בשנים 2016 עד 2017 היא למדה במכללה לביטחון לאומי.

לגרוסמן יש תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במנהל עסקים בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה, שאף אותו סיימה בהצטיינות.

במקביל לתפקידיה אלה, אל"מ גרוסמן הובילה את She shark 2019 – תוכנית מצוינות למנהיגות נשית טכנולוגית בצה"ל לדרג הקצונה הזוטרה. עוד היא עסקה בהובלה של מגוון פעילויות למועמדים לגיוס (מלש"בים), ובעיקר למועמדות לגיוס, בתחומי הטכנולוגיה. היא אף עמדה בראש פרויקט "סייבר גירלז", תכנית חברתית בשיתוף יחידת 8200 ואגף התקשוב, שמטרתה להעצים קצינות וחיילות צעירות כדי להגדיל את מספר הנשים בדרגי הפיקוד בתפקידים טכנולוגיים.

גרוסמן תהיה, כאמור, האישה השנייה בתפקיד מפקדת לוטם. קדמה לה אילה חכים, שאף היא הייתה מפקדת יחידת ממר"ם. חכים הייתה לאישה הראשונה בתפקיד. עם שחרורה מונתה חכים לתפקיד מנהלת החטיבה הטכנולוגית (מנמ"רית) בבנק מזרחי טפחות.

לוטם, בית התוכנה של אגף התקשוב, אחראי לחלק הארי ממערכות ה-ICT בצבא. היחידה הוקמה ב-3 במרץ 2003, כחלק מהקמתו של אגף התקשוב. יחידה זו מורכבת מכמה מרכזי מחשוב ותקשורת, ביניהם ממר"ם: לוטם מאגדת בתוכה מחלקות מכלל עולמות התוכן התקשוביים, הפועלות בתחומי בניין הכוח התקשובי והפעלתו. זוהי יחידת הביצוע המרכזית של אגף התקשוב, והיא אחראית לפיתוח, הקמה ותפעול של תשתיות תקשוב צה"ליות, מטכ"ליות ורב-זרועיות. אחריותה לכך היא במובן הרחב ביותר – מתשתיות פיזיות ועד לתשתיות אפליקטיביות.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל מור

    למה צריך להעלות אותה בדרגה? עוד פנסיה שיושבת לנו על הוריד? יש איפלציה במנענעי כתפיים גם ככה.

  2. שרי מרק

    מפקדת ממר"ם הראשונה הייתה מירי קדמיאל, אל"ם

  3. גיל

    גישה ויכולות למתמטיקה / מדעים וכו... זה דבר שנולדים איתו . אם מישהי מוכשרת לכך באופן טבעי יענו "ראש על הכתפיים" אז כך או אחרת היא כבר תמצא את הדרך לעסוק בתחומים אלה ולא תלך להיות גננת לדוגמה.

  4. גילי קליין

    מרשימה ביותר. בהצלחה בתפקיד .

אירועים קרובים