אילה חכים תמונה לתפקיד מפקדת יחידת לוט"ם ותועלה לדרגת תא"ל

חכים תהיה האישה הראשונה בתפקיד, והשלישית בדרגת תא"ל ● היא תחליף בתפקיד את תא"ל אופיר שוהם ● חכים סירבה למסור את תוכניותיה ליחידה, שאחראית לחלק גדול ממערך ה-ICT בצה"ל ● המינוי צפוי להיכנס לתוקף בעוד שבועות אחדים

אל"מ אילה חכים, מפקדת יחידת ממר"ם, תמונה לתפקיד מפקדת לוט"ם – בית התוכנה של אגף התיקשוב – ותועלה לדרגת תא"ל. בכך תהיה חכים לאישה הראשונה בתפקיד, והאישה השלישית בצה"ל בדרגת תא"ל. היא תחליף בתפקיד את תא"ל אופיר שוהם, שצפוי לפרוש מצה"ל. המינוי עתיד להיכנס לתוקף בעוד מספר שבועות.

לאחר היוודע דבר המינוי, אמרה חכים למקורביה, כי "אני גאה ושמחה שהאמינו בי – ואוכיח, כי הזרע שנזרע ייקצר בצורה המיטבית. אעמוד בציפיות שנתלו בי". חכים סירבה להתראיין, ובכלל זה – לא הייתה מוכנה לומר מהן התוכניות שבכוונתה ליישם במסגרת תפקידה.

חכים עברה כבר את גיל הפרישה מצה"ל. לדבריה, היא נשארה בצבא, כי "אני מאמינה במה שאני עושה, בציונות בלי מירכאות". היא התגייסה לצה"ל ב-1979, ועברה מסלול מיחשוב מקצועי מלא: החל מקורס תכנות, ניתוח מערכות וניהול פרויקטים והכשרת הנדסאית. חכים הייתה ראש מדור בממר"ם ובממט"ל (יחידת המיחשוב של אגף הלוגיסטיקה), ולאחר מכן כיהנה שם אף כראש ענף. ב-1999 עברה חכים לאגף המודיעין בצה"ל, שם הייתה מפקדת יחידת המיחשוב, יחל"ם. בסוף 2005 עברה ליחידת לוט"ם, כסגנית מפקד, והייתה מעורבת בשינוי הארגוני שעברה היחידה. במאי 2006 מונתה למפקדת ה-14 של יחידת ממר"ם, והיא האישה השנייה המשמשת בתפקיד זה. חכים נשואה + 1, ויש לה תואר שני בכלכלה ומינהל עסקים.

יחידת לוט"ם אחראית לחלק הארי ממערכות ה-ICT בצבא. היא הוקמה ב-3 במרץ 2003, כחלק מהקמתו של אגף התיקשוב. יחידה זו מורכבת מכמה מרכזי מיחשוב ותקשורת, ביניהם ממר"ם, שעליו מפקדת חכים, ומשרתים בה אלפי חיילים, נגדים וקצינים. מאז הקמת לוט"ם, חלו בה תהליכי ארגון משלימים. כך, למשל, בשנת 2005 התייצב המבנה הארגוני של היחידה והיקף הפעילות שלה התרחב והלך.

לוט"ם מאגדת בתוכה מחלקות מכלל עולמות התוכן התיקשוביים, אשר פועלות בתחומי בניין הכוח התיקשובי והפעלתו. זוהי יחידת הביצוע המרכזית של אגף התיקשוב, ובמסגרת זו – היא אחראית לפיתוח, הקמה ותפעול של תשתיות תיקשוב צה"ליות, מטכ"ליות ורב-זרועיות. אחריותה לכך היא במובן הרחב ביותר – מתשתיות פיזיות ועד לתשתיות אפליקטיביות.

חכים אמרה בעבר לאנשים ומחשבים, כי "כבכל ארגון, גם הצבא מבין את חשיבות ה-IT, בין היתר בהיותו חלק מהעשייה הארגונית. יש בצבא דרישה הולכת וגוברת לספק פתרונות ולנצל טכנולוגיה". לדבריה, התקצוב של תוכנית "צה"ל ברשת", שמאפשרת תקשורת בין כל הגורמים בצה"ל, מעידה על החשיבות שלה ועל כך ש-"צה"ל מבין את מעמד ה-IT ורואה בו מכפיל כוח".

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רותי אהרוני

    אילה היקרה אנו גאים בך,מאושרים בהצלחתך. מברכים אותך מכל הלב ובטוחים שתצליחי בתפקיד החדש. שיחיו כל הקנאים והמלעיזים ויסבלו. אוהבים אותך מרותי וכל בני המשפחה המורחבת

  2. יאיר

    עשית, העזת, הצלחת. ראשונה ממערך המחשוב הצה""לי להגיע למעמד דרגה ותפקיד כה רמים המון הצלחה וגם לגילה, שלמי שלא יודע, גם לה הסטוריה של מספר שנות שירות בממר"ם - בהצלחה רבה גם לך

  3. גילה שקדי

    מזל טוב איילה. אמרת ועשית! אנחנו מסירים בפניך את בכבע. בהצלחה יקירתי, גילה

  4. פלוני אלמוני

    חבל שבמקרה הזה, ההחלטה נבעה לא משיקולים מקצועיים שיביאו לבחירת המועמד המתאים והמוכשר ביותר לתפקיד אלא משיקולי קידום מעמד האישה בצה"ל. מי שמכיר את איילה מספיק מקרוב יודע שמדובר בעיקר על רוח וצילצולים ללא כל תוכן ממשי. המזל, שהכל זמני, כמה נזק היא כבר תוכל לבצע ב - 4 השנים הקרובות...... חבל, חבל, חבל..... בכל מקרה, מזל טוב (במקרה שלך זה באמת מזל) ושיהיה לך בהצלחה (את צריכה את זה).

  5. רוני ד.

    איילה נבחרה רק כי היא אשה מי שיודע פנים ארגונית זו קטסטרופה ארגונית ומנהיגותית חבל אבל זו ארצינו הקטנטונת

  6. אילן זולברג

    לאיילה, אנו מאחלים לך המשך עבודה מקצועית ופוריה. ארגון יועצי מערכות תקשורת, http://www.itco.org.il הדוגל בהפרדה בין יועץ לספק.

אירועים קרובים