אל"מ י' תמונה למפקדת ממר"ם – האישה הרביעית בתפקיד

אל"מ י', כיום בעלת תפקיד בכיר באגף התקשוב, תחליף את המפקד הנוכחי, אל"מ ע' ● היא מביאה עמה לתפקיד קרוב ל-17 שנות ניסיון כמפקדת במערך התקשוב הצה"לי

אל"מ י', מפקדת ממר''ם. צילום: דובר צה"ל

אל"מ י' תמונה בקרוב לתפקיד מפקדת ממר"ם – כך נודע לאנשים ומחשבים. אמנם, במינויה, היא לא שוברת תקרת זכוכית, אולם עדיין, המינוי ראוי לציון: זו הפעם הרביעית שבה מונתה אישה לתפקיד הבכיר באגף התקשוב וההגנה בסב"ר.

בימים אלה אל"מ י' ממלאת תפקיד בכיר באגף התקשוב. בשנים 2003 עד 2005 היא שימשה כראשת מדור חד-פס וקרקע אוויר במחלקת פרויקטים בלוט"ם. בין 2005 ל-2007 היא הייתה ראשת מדור תקשורת ארוכת טווח במחלקת מערכות ופרויקטים בלוט"ם. לאחר מכן, בשנים 2007 עד 2009 עמדה י' בראש מדור מערכות לוויין במחלקת אמל"ח שבאגף התקשוב. בין 2009 ל-2011 היא ניהלה את לשכתו של האלוף עמי שפרן, שהיה אז ראש אגף התקשוב. לאחר מכן, בשנים 2011-2016, היא שימשה בשני תפקידי ראשת ענף – האחד ביחידת לוט"ם והשני באגף התקשוב וההגנה בסב"ר. בשנים 2016 עד 2017 היא למדה במכללה לביטחון לאומי – לימודים שאותם סיימה בהצטיינות. כמו כן, יש לה תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במנהל עסקים בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה, שאף אותו סיימה בהצטיינות.

במקביל לתפקידיה אלה, אל"מ י' הובילה את She shark 2019 – תכנית מצוינות למנהיגות נשית טכנולוגית בצה"ל לדרג הקצונה הזוטרה. עוד היא עסקה בהובלה של מגוון פעילויות למועמדים לגיוס (מלש"בים), ובעיקר למועמדות לגיוס, בתחומי הטכנולוגיה.

ממר"ם על קצה המזלג

ממר"ם היא יחידת המחשב הראשונה שקמה בצה"ל וככזו, נותנת שירותי מחשוב לחילות השונים ולאגפי המטה הכללי. היחידה נוסדה ב-15 ביולי 1959, לקראת רכישת המחשב הראשון של הצבא. פירושם המקורי של ראשי התיבות ממר"ם היה "מרכז מחשבים ורישום ממוכן", אולם במשך השנים חדלו המילים "רישום ממוכן" לשקף את עיקר פעילות היחידה, ולראשי התיבות ניתנו משמעויות חדשות מדי זמן מה, בהתאם לשינוי תחומי הפעילות שלה. ראשי התיבות הנוכחיים הם "מרכז מחשבים ומערכות מידע".

אחת הפעילויות של ממר"ם היא לוודא, בעת שהכוחות בשטח עושים שימוש במערכות השליטה והבקרה הרב זרועיות של אגף התקשוב, שכל הפעילות המבצעית בזירת הלחימה מסונכרנת עם המטה ועם שאר הכוחות. בה בעת, מאחור, חיילי היחידה ושאר גופי האגף פועלים לשמור על התפקוד הרציף של אותן מערכות IT קריטיות.

אל"מ י' תחליף את אל"מ ע', המפקד הנוכחי של היחידה. עם מינויה לתפקיד החדש היא תהיה המפקדת ה-19 של ממר"ם וכאמור, האישה הרביעית בתפקיד. קדמו לה אל"מ מירי קדמיאל, שהייתה המפקדת האישה הראשונה של היחידה ושימשה בתפקיד בין 1994 ל-1999; אילה חכים, לימים תא"ל ומפקדת יחידת לוט"ם, שפיקדה על ממר"ם בשנים 2006-2010 ולאחר שחרורה מונתה למנהלת חטיבת הטכנולוגיה (מנמ"רית) של בנק מזרחי-טפחות; ואל"מ טליה גזית, ששימשה בתפקיד בשנים 2015 עד 2018.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים