פריצות לפרויקטי ווב 3 גרמו להפסדי ענק – בחצי שנה בלבד

הנזקים במחצית הראשונה של 2022 עמדו על יותר משני מיליארד דולר - נתון גדול יותר מזה של 2021 כולה

כר פורה למתקפות. ווב 3.

בששת החודשים הראשונים של 2022, פרויקטי ווב 3 הפסידו יותר משני מיליארד דולר כתוצאה מפריצות וניצולים שלהן. הנתון משקף גידול משמעותי, שכן הוא עולה על הנתון של השנה שעברה כולה. כלומר, הנזקים במחצית 2022 גדולים מאלה שנרשמו בכל 2021.

את הדו"ח פרסמה CertiK, שעוסקת בבקרה ובאבטחה של בלוקצ'יין. החוקרים ציינו כי הדו"ח "מצייר תמונה מפוכחת של תחום המטבעות הקריפטוגרפיים, שעדיין נגוע בפריצות, הונאות ומסעות פישינג, תוך שהוא מתמודד עם איומים חדשים יחסית, כמו מתקפות של הלוואות בזק (Flash loans)".

הלוואות בזק הן מנגנון פיננסי מבוזר, שמאפשר ללווים לגשת לכמויות גדולות במיוחד של מטבעות קריפטוגרפיים, לפרקי זמן קצרים מאוד. אם משתמשים בהלוואות בזק בזדון, ניתן לתמרן את הערך של אסימון (טוקן) מסוים בבורסות או לקנות את כל האסימונים השולטים בפרויקט, וכך להביא למשיכת כל הכספים, כפי שכבר קרה השנה.

על פי הדו"ח, ברבעון השני של 2022 נרשמו נזקים בסך של 308 מיליון דולר כתוצאה מ-27 מתקפות הלוואות בזק. מדובר בעלייה עצומה: לפי החוקרים, הנתון כפול בהשוואה ל-14 מיליון דולר בלבד שאבדו בהלוואות מסוג זה ברבעון הראשון של השנה.

גידול חד חל גם במתקפות הפישינג: החוקרים הבחינו ב-290 מתקפות מסוג זה ברבעון האחרון, לעומת 106 בשלושת החודשים הראשונים של השנה. דיסקורד הייתה הווקטור המכריע ברוב מתקפות הפישינג – נתון שמהווה עדות לפופולריות המתמשכת שלה כרשת החברתית המועדפת לזירת המטבעות הקריפטוגרפיים וה-NFT, למרות חששות אבטחה מתמשכים שנקשרו בשמה.

בצד הקצת יותר חיובי, חל קיטון בהיקף של הונאות מסוג שטיח נשמט, שבהן מייסדי הפרויקט עוצרים את הפיתוח ונמלטים עם הכספים שגויסו. למרות זאת, עשרות מיליוני דולרים עדיין אבדו בדרך זו: ברבעון השני של 222 מדובר בסך של 37.46 מיליון דולר – ירידה של 16.5% לעומת הרבעון שלפניו. הדו"ח מייחס חלק ניכר מירידה הזו לנפילות הכלליות בתחום הקריפטו, שייתכן שהרחיקו את המשקיעים הפחות מנוסים – אלה שסביר להניח שיולכו שולל על ידי פרויקטי הונאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים